lech wangin strona 3
Harley-Davidson Softail Standard z 2003. Pierwszy customowy projekt Malbora z Czarciego Garażu
lech wangin
Choć Łukasz Śniadach zwany przez przyjaciół "Malborem" dłubie w motocyklach niemal przez całe życie, a własny warsztat "Czarci Garaż" prowadzi od 2017 roku, w customizing wkręcił się stosunkowo niedawno. Pierwszym projektem, który wyjechał z jego warsztatu jest Harley-Davidson, którego widzicie na zdjęciach. Nic dziwnego, że w tym przypadku motocykl otrzymał ksywkę "Pierworodny". czytaj
2025-04-04 20:37:00
Warsaw Custom Cup 2025. Najlepsze motocykle custom na targach w Warszawie
lech wangin
Odwiedzając tegoroczną edycję Warsaw Motorcycle Show w Centrum Targowo-Wystawienniczym PTAK w Nadarzynie pod Warszawą łatwo było odnieść wrażenie, że pandemiczną zapaść nasz rynek motocyklowy jak i same targi mają już dawno za sobą i z roku na rok coraz bardziej się rozwijają. Nie inaczej było w przypadku Warsaw Custom Cup, wydarzenia, które od lat przyciąga miłośników motocykli niestandardowych. czytaj
2025-04-02 13:55:00
Kawasaki ZX 10 i GPZ 1000RX. Miał być najszybszy. I taki w latach 80-tych był
lech wangin
Kawasaki Z 1 z czterocylindrowym, czterosuwowym silnikiem o pojemności 900 ccm i mocy 82 KM był legendą lat 70. On i kolejne modele będące jego rozwinięciem sprawiały, że jeśli szukałeś motocykla gwarantującego prestiż i wysokie osiągi, krótko mówiąc jeśli chciałeś dosiadać motocykla najszybszego na planecie, kierowałeś swe kroki do salonu Kawasaki. W latach 80. nastąpiła zmiana pokoleniowa i nowym najszybszym na planecie, a przy okazji przełomowym modelem był GPz 900R. Jako że rozwój techniczny toczył się czytaj
2025-03-28 20:39:00
Yamaha XJ 550. Po małym tuningu motocykl praktycznie bez wad
lech wangin
Aż do końca lat 70. Yamaha nie miała w swej ofercie niemal żadnego motocykla czterocylindrowego. Wyjątkiem był zaprezentowany w 1978 roku potężny XS 1100. Czterosuwowe modele reprezentujące Yamahę w klasach pojemnościowych poniżej jednego litra miały dwa, bądź trzy cylindry. To się miało zmienić wraz z nastaniem nowej dekady. czytaj
2025-03-26 09:43:00
Potężny motocykl z dużą mocą, co wybrać? Yamaha Vmax i jej 3 ciekawe alternatywy
lech wangin
Mało się dziś o tym pamięta, ale kultowy Vmax miał swoich konkurentów. Każdy z japońskich producentów chciał pozbawić tronu ulicznego dragstera Yamahy i wystawił w salonach sprzedaży napakowanego testosteronem cruisera. Działo się to jeszcze zanim powstało określenie power cruiser, a największą areną starcia tych maszyn był oczywiście rynek amerykański. czytaj
2025-03-21 16:20:00
IFA BK 350. Bokser z NRD. Najważniejszy model marki MZ
lech wangin
Ten motocykl zajmuje szczególne miejsce w historii wschodnioniemieckiej marki MZ. Po pierwsze dlatego, że był największym pojemnościowo motocyklem produkowanym w NRD, po drugie dlatego, że był jedynym dwucylindrowym motocyklem produkowanym w tym kraju, a po trzecie dlatego, że ze względu na układ cylindrów przypominał BMW. Maszyna ta jest również godna uwagi z wielu innych powodów, dlatego warto przypomnieć jej historię. czytaj
2025-03-19 15:22:00
Henderson KJ Streamline i Projekt Enterprise. Odjechane cruisery Orleya Raymonda Courtneya
lech wangin
"Każdy może jeździć dla przyjemności, ale tylko nieliczni mają talent do ścigania się". Słowa te wypowiedział konstruktor motocykli przedstawionych w tym artykule. Był on twórcą komfortowych cruiserów, kiedy nikomu jeszcze nie śniło się określanie motocykli tym terminem. Pierwsza z jego oszałamiających konstrukcji ujrzała światło dzienne w 1935 roku i nawet dziś, po 89 latach. wciąż wygląda futurystycznie. To mówi wiele o wizjonerstwie i talencie twórcy. czytaj
2025-03-14 16:00:00
Suzuki GR 650. Brytyjski twin bez wad klasycznego twina z japońskiej fabryki
lech wangin
Lata 80. to czas, kiedy zapoczątkowany w poprzedniej dekadzie motocyklowy wyścig zbrojeń nabierał tempa. Motocyklowa publiczność głodna była mocy i osiągów. Tym czasem w 1982 Suzuki poszło nieco pod prąd prezentując model GR 650 skrojony pod gusta bardziej tradycyjnej klienteli, która pamiętała jeszcze klasyczne brytyjskie twiny pokroju Triumpha Bonneville, czy Nortona Commando. czytaj
2025-03-14 15:27:00
Moto Guzzi Nuovo Falcone. Motocykl zbudowany z myślą o włoskiej policji. Wolny, ospały, niezniszczalny
lech wangin
Nuovo Falcone to jednocylindrowa, górnozaworowa pięćsetka. Motocykl, który prawdopodobnie nigdy by nie powstał, gdyby nie zamówienia rządowe. W czasach gdy go produkowano (1969-76) był już reliktem przeszłości. I to właśnie czyni go wyjątkowym i fascynującym. czytaj
2025-03-12 15:53:00
Honda CB 77 Superhawk i CL 77. Pierwszy sportowy model, który zagroził markom z Europy
lech wangin
Bez wątpienia model CB 750 Four Hondy, był przełomowym w historii motocyklizmu, ale Honda rozpoczęła swą eksportową ofensywę znacznie wcześniej. Wielu znawców tematu uważa Hondę CB 77 Superhawk za pierwszy sportowy model japońskiego producenta, który zagroził pozycji uznanych europejskich producentów i wyznaczył trendy w budowie nowoczesnych motocykli na całe dziesięciolecia. czytaj
2025-03-11 18:37:00
Scott Flying Squirrel i motocykle Silk. Arcydzieło silnika dwusuwowego
lech wangin
Alfred Angas Scott był bardzo innowacyjnym konstruktorem. Już w 1907 roku opatentował hamulce szczękowe. Jego dwusuwowy silnik, w którym w 1911 roku wprowadził pełne chłodzenie cieczą, zdecydowanie wyprzedzał swą epokę. Alfred Scott stosował w swych silnikach system przepłukiwania poprzecznego. W takim silniku stosuje się tłok z deflektorem, którego zadaniem jest takie zawirowanie świeżej mieszanki, która przez kanał płuczący trafia do cylindra, by ta mieszanka pomagała wypchnąć z cylindra resztki spalin pr czytaj
2025-03-10 20:22:00
Yamaha YA-1 Aka Tombo. Pierwszy motocykl Yamaha, wtedy jeszcze Nippon Gakki
lech wangin
motocykl nazwano Yamaha YA-1 dla uczczenia założyciela Nippon Gakki. W styczniu 1955 roku, kiedy prototypy przeszły pomyślnie test na dystansie 10 000 kilometrów Genichi Kawakami podjął decyzję rozpoczęcia produkcji seryjnej. Pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę już w lutym. Produkcja osiągnęła poziom 200 sztuk miesięcznie. Ze względu na swą prezencję do motocykla oznaczonego symbolem YA-1 przylgnęła ksywka Aka Tombo, czyli Czerwona Ważka. Pierwszego lipca 1955 roku wydzielono dział produkcji motocykli nad czytaj
2025-03-08 18:02:00
Najlepsze włoskie motocykle lat 70.i 80. Historia rywalizacji z Japończykami
lech wangin
Włoskie marki Gilera, Moto Guzzi i Benelli budowały czterocylindrowe motocykle już przed II Wojną Światową, jednak były to wyłącznie fabryczne wyścigówki. Włoska marka MV Agusta miała w swej ofercie czterocylindrowe motocykle przeznaczone na rynek cywilny jeszcze zanim zadebiutowała słynna Honda CB 750 Four, jednak były to maszyny przeznaczone dla zamożnych entuzjastów i były to wówczas jedyne włoskie czterocylindrówki. Sytuacja zmieniła się, gdy na scenę wkroczył Alejandro de Tomaso. czytaj
2025-03-04 15:03:00
Yamaha TX 750. Czołowe osiągnięcie w zakresie redukcji wibracji. Historia, dane techniczne
lech wangin
Początek lat 70. Na świecie wybucha boom motocyklowy. Prym wiodą młode agresywne firmy japońskie. Honda i Kawasaki podbijają świat szybkimi czterocylindrowymi czterosuwami. Yamaha w tym czasie pozostaje nieco w tyle. Jej receptą na sukces jest udoskonalenie i unowocześnienie koncepcji klasycznego brytyjskiego twina. czytaj
2025-02-28 16:22:00
Jak Japończycy w latach 60. zdobyli rynek motocyklowy? Najważniejsze modele
lech wangin
Dekada lat 60. to burzliwy okres w historii motocyklizmu. Zaczęło się od wielkiego kryzysu, skończyło na wyraźnym ożywieniu. Na rynku nastąpiły poważne przewartościowania. Producenci z Japonii. o których u progu dekady mało kto jeszcze słyszał, wchodzili w kolejną dekadę, jako biorący wszystko zwycięzcy i siła napędowa całej branży. Jak do tego doszło? czytaj
2025-02-28 16:02:00
BMW R 65. Jak zrobić z niego Scramblera? Oto przepis Christiana
lech wangin
Zazwyczaj darzymy sentymentem te motocykle, które wprowadzają nas w świat zmotoryzowanych dwóch kółek, są pierwszym etapem naszej motocyklowej drogi. Zapewne tak też będzie w przypadku prezentowanej maszyny. czytaj
2025-02-28 15:22:00
BSA Rocket 3. Ostatnia próba obrony przed japońską dominacją
lech wangin
Pod koniec lat 60. brytyjski przemysł motocyklowy nieubłaganie zmierzał ku upadkowi. Anglicy, ufni w swe sportowe tradycje, zlekceważyli ofensywę japońskich producentów i zanim się obejrzeli ich maszyny stały się przestarzałe i mało konkurencyjne. O ile managerowie okazali się krótkowzroczni, nie barak było w Anglii entuzjastycznych inżynierów, którzy podejmowali próby walki z azjatycką konkurencją. Ostatnią z takich prób były trzycylindrowe bliźniaki BSA Roket 3 / Triumph Trident. czytaj
2025-02-26 11:21:00
Suzuki GSX 400E. Budżetowy motocykl dla każdego w latach 80. Historia, zdjęcia, dane techniczne
lech wangin
Motocykle o dużej pojemności i wysokich osiągach zawsze były obiektem marzeń i podnosiły prestiż właściciela. Jednak nie mniej ważne były motocykle z niższych klas pojemnościowych. Jako znacznie tańsze były dostępne dla szerszej, szczególnie zaś młodszej klienteli. Dla producentów były nie tyle źródłem prestiżu, co dochodu. Typowym przedstawicielem maszyn tego typu z lat 80. jest prezentowany na zdjęciach Suzuki GSX 400E. czytaj
2025-02-21 15:09:00
Custom Cup 2025 znów na Warsaw Motorcycle Show w PTAKu
lech wangin
Żadne szanujące się targi motocyklowe nie mogą obyć się bez customizingu. Nie zabraknie więc motocykli custmowych podczas 6. edycji targów Warsaw Motorcycle Show, które odbędą w Centrum Targowo Wystawienniczym PTAK w Nadarzynie w dniach 28-30 marca 2025. czytaj
2025-02-21 10:31:00
BSA Gold Star DBD 34. Historia ostatniej, najbardziej cenionej "Złotej Gwiazdy"
lech wangin
Wśród motocykli produkowanych w latach 50. ubiegłego wieku za najbardziej sportowo uzdolnione i ekscytujące uważa się maszyny angielskie, a BSA Gold Star jest jedną z najjaśniejszych gwiazd na firmamencie klasycznych motocykli. czytaj
2025-02-14 15:43:00
Polecamy

Aktualności
reklama
|
|
sklep Ścigacz