Kombinezony motocyklowe na miarę
|
Twoja druga skóra O odzieży motocyklowej mówi się dużo nie bez powodu. Mimo tego motocykliści nadal przykładają zbyt małą wagę do tego, w co się ubierają. Bardzo często dopiero po porządnym szlifie i bliższym zaznajomieniu się z asfaltem dociera do świadomości kierowcy bardzo prosty, ale jakże ważny fakt - gdybym był ubrany w motocyklową kurtkę i spodnie, albo miał na sobie skórzany kombinezon najprawdopodobniej ta gleba miałaby mniej bolesnych konsekwencji. Motocykle, którymi jeździmy w przeciwieństwie do samochodów nie są wyposażone w pasy bezpieczeństwa, dach, podłogę i boczne ściany. Oprócz tego, co mamy na sobie oraz naszej wyobraźni nic nas nie chroni. Dlatego warto zainwestować w porządną odzież motocyklową oraz akcesoria. Reklama Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »Do chęci zakupu kombinezonu wielu z nas dochodzi w mniej lub bardziej traumatycznych okolicznościach. Gdy już się jednak zdecydujemy na porządną skórę może szybko okazać się, że sprawa nie jest taka prosta, jak by się to mogło wydawać. W przeciwieństwie do odzieży tekstylnej skóra albo będzie dobrze dobrana rozmiarem, albo jej użytkowanie może stać się uciążliwe. A co z tymi, którzy nie wpisują się w zdefiniowane przez producentów rozmiary? O tym, jak dobrać kombinezon i dlaczego warto w niego zainwestować dowiecie z tego artykułu. Skóra czy teksy? Nie od dzisiaj toczy się spór, o to czy lepsze jest wdzianko tekstylne czy skórzane. Wszystko zależy od tego jak, gdzie i w jakich warunkach będziemy te rzeczy nosić. Skórzana odzież zwykle nie posiada ciepłej podpinki i bardzo rzadko jest rzeczywiście wodoodporna. Na dłuższą trasę, do turystyki motocyklowej lepiej sprawdzają się rzeczy wykonane z materiału. Nie straszne są im ani wiatr, ani deszcz. Są wygodniejsze, bardziej komfortowe. Jednak taka odzież rzadko udaje się idealnie dopasować do sylwetki. Trzepotanie ubrań w pędzie powietrza, wszelkiego rodzaju podwiewanie często otrzymujemy tutaj w pakiecie. Co jednak najważniejsze odporność ubrań tekstylnych na ścieranie nigdy nie zbliży się do parametrów oferowanych przez skórę. Jak kupić kombinezon skórzany Skupmy się zatem na kombinezonach skórzanych, w końcu to właśnie im dziś przyglądamy się uważniej. Wszyscy kierowcy, którzy mają jakiekolwiek zacięcie sportowe wybierają właśnie odzież wykonaną ze skóry. Jest ona wyjątkowo wytrzymała i odporna na przetarcia. Profesjonalni kierowcy wyścigowi jeżdżą wyłącznie w jednoczęściowych kombinezonach. Są one mniej praktyczne podczas codziennych podróży, ale zapewniają maksimum bezpieczeństwa. Dla kierowców, którzy używają swoich maszyn przede wszystkim do przemieszczania się po drogach, a nie do wyścigów na torze, świetnym rozwiązaniem jest natomiast kombinezon dwuczęściowy. Pozwala on na spięcie ze sobą kurtki i spodni, za pomocą suwaka, lub używanie obu części oddzielnie. Nieważne, którą z opcji wybierzemy. Ważne jest natomiast to, że kombinezon powinien ściśle przylegać do ciała. Jest to konieczne do tego, aby zastosowane w nim rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo miały szanse właściwie spełnić swoje zadania. Dopiero wtedy po nieplanowanym przywitaniu się z asfaltem będziemy mogli go bez niczyjej pomocy pożegnać. Wstać, otrzepać się, wsiąść na motocykl i odjechać, bez konieczności korzystania z usług naszej służby zdrowia. Dzięki ścisłemu dopasowaniu, w trakcie jazdy, nic nam nie będzie latało i niczego nie trzeba będzie poprawiać, bo np. się przemieściło i uwiera. Dzięki takim prostym zabiegom można skoncentrować się tylko na drodze. Praktycznie wszyscy producenci sportowej odzieży posiadają w swojej ofercie kombinezony motocyklowe. Jeżeli idealnie wpasujemy się w dostępną rozmiarówkę, to możemy się tylko cieszyć. Niestety bardzo wielu motocyklistów ma z tym problem. Szczególnie kobiety napotykają tutaj spore trudności. Bardzo często dzieje się tak, że jeżeli znajdziemy coś, co jest mniej więcej dobre napinamy się i optymistycznie stwierdzamy, że jakoś to będzie. Błąd. Jeżeli coś nas uwiera, jest tylko „troszeczkę za ciasne" w momencie mierzenia, takie już zostanie. Hubert Czerpak właściciel sklepu Livefast: „Skóra się nie rozejdzie. Jeżeli jest za ciasna, taka już będzie zawsze. Zmienia kształt na skutek przemoczenia i pewnie dlatego niektórzy twierdzą, że się rozchodzi, ale każdy producent przestrzega, aby nie przemoczyć skórzanego kombinezonu, gdyż traci on swoje właściwości. Skóra stanie się sztywna, krucha i nieodporna na ścieranie oraz rozdarcia. Po prostu zostanie zniszczona i nadal będzie niewygodna". Idealnym rozwiązaniem jest wtedy kombinezon szyty na miarę. Pozwala on na dopasowanie do nawet najbardziej nietypowej sylwetki i zapewnia najwyższą jakość wykonania. Dobrze wykonany powinien być, jak nasza druga skóra. W Polsce pomoże wam w tym kilka firm zajmujących się dystrybucją odzieży motocyklowej. Szyte na miarę kombi mają w swojej ofercie: Redline, PSI (sprzedaż przez sklep Grandys Duo) oraz Gimoto (sprzedaż przez sklep Livefast). Do niedawna takie ciuchy oferował także RetBike, ale ze względów logistycznych firma wycofała się z tego. W ofercie znanych marek, takich jak Alpinestars, Berik, Arlen Ness, Spidi i wielu innych producentów oferowanych przez polskich importerów nie znajdziemy ubiorów szytych na miarę. Na wyjątki liczyć mogą raczej wyłącznie zawodnicy. Dlaczego? Wielu producentów zainteresowanie kombinezonami szytymi na miarę ocenia jako niewielkie, a motocykliści najczęściej wolą standardowe rozmiary z uwagi na niższe koszty. Indywidualnie szyte ubiory doceniają natomiast wspomniani wyżej zawodnicy. Pan Piotr Zygmunt z firmy Redline: „Bazujemy na zawodnikach. Szyjemy rzeczy na miarę praktycznie tylko do użytku na torze wyścigowym. Właściwie nie mamy innych zamówień. Najprawdopodobniej powodem tego stanu rzeczy są względy finansowe. Nasz najdroższy kombinezon kosztuje 5000 zł brutto". Bardziej popularne wśród naszych kierowców jeżdżących po normalnych drogach sa produkty czeskiej marki PSI. Jacek Grandys: „PSI szyje nie tylko dla zawodników. Indywidualne zamówienia to około 70, a nawet 80% całej sprzedaży. W większości, do jazdy po ulicach wybierane są dwuczęściowe kombinezony. Wielką zaletą jest to, że można takie rzeczy dopasować do siebie. Każdy chce mieć swój indywidualny i niepowtarzalny kombinezon. Czołowe firmy produkujące kombinezony szyją w Chinach i dzięki temu obniżają koszty tego, co można kupić od ręki w salonie. Jeżeli jednak coś ma być wysokiej jakości musi kosztować więcej. PSI prowadzi produkcję w Czechach, natomiast same skóry przyjeżdżają z Włoch. Z roku na rok polepszamy jakość naszych produktów. Sporo naszych klientów to kobiety, które mają problem ze znalezieniem dla siebie czegoś odpowiedniego w salonach. Chcą dobrze wyglądać zarówno na motocyklu, jak i po zejściu z niego. Jeżeli zawodnik przytyje lub straci na wadzę, kombinezon zawsze można trochę przerobić - poszerzyć lub zwęzić". Uroki szerokiego wyboru Jednak jeżeli raz zdecydujecie się na szyty specjalnie dla was kombinezon, najprawdopodobniej w przyszłości nie będziecie chcieli wrócić do kupowania tego, co można znaleźć na sklepowym wieszaku. Szyjąc na miarę mamy zwykle wybór jeżeli chodzi o rodzaj użytej skóry. Możemy zdecydować, czy kombi będzie wykonane ze skóry bydlęcej, czy może ze skóry kangura. Niestety ta ostatnia jest zwykle sporo droższa, ale jej znakomita oporność na ścieranie i rozdarcie powinna wynagrodzić nam ten wydatek. Do szytych na zamówienie kombinezonów wykonawcy proponują różne rodzaje protektorów. W zależności od tego, co sobie zażyczymy oraz co wytrzyma nasz portfel, kombinezon zostanie wyposażony w plastikowe, tytanowe, carbonowe lub inne protektory łokci, ramion czy kolan. U niektórych producentów dostaniemy także wybór, czy nasz kombinezon będzie miał z tyłu aerodynamiczny garb czy niekoniecznie. Rodzaj wentylacji oraz perforacji, czy w końcu typ podszewki także zostanie dopasowany do naszych wymagań. Wszystkie szwy zostaną odpowiednio wzmocnione i zabezpieczone. Wszystko to po to, aby kombinezon był jak najbardziej wygodny i bezpieczny. Liczy się także wygląd. Jeżeli chcemy nosić coś niepowtarzalnego nasz wybór również powinien paść na kombinezon przygotowywany na zamówienie. Producenci w mniejszym lub większym stopniu, oferują możliwość zaprojektowania kolorystyki swojego kombi. Możemy ją dobrać do naszego gustu, stylu, czy kolorystyki motocykla, na którym jeździmy. W indywidualizacji wdzianka pomogą także napisy i wszelkiego rodzaju loga, które również możemy umieścić na stroju. Niewątpliwie pozwala to na wyróżnienie się z tłumu innych motocyklistów. Bardzo ważną rzeczą przy zamawianiu indywidualnie dobieranego kombinezonu jest prawidłowe zdjęcie miary. Pamiętajmy, że od tej właśnie czynności będzie zależało, czy nasze nowe wdzianko będzie leżało jak druga skóra, czy też nie. Zostaniemy zmierzeni od stóp praktycznie do głowy. Stojąc, siedząc, ze zgiętymi łokciami i nie tylko. Jest to konieczne, aby prawidłowo dopasować nasz przyszły strój. Warto więc poświęcić na to chwilę czasu. Profesjonalni sprzedawcy wolą sami zdejmować miarę, aby uniknąć późniejszych nieporozumień. Miara powinna zostać zdjęta najpierw z jednej strony (na przykład prawa noga, prawa ręka), a potem z drugiej. Okazuje się bowiem, że czasem taki wymiar może się różnić. Dzięki temu unikniemy przykrej sytuacji, gdzie jeden rękaw jest nieco za ciasny. Powinniśmy również pamiętać, że pod kombinezon powinien zmieścić się jeszcze żółw. Należy zatem zostawić na niego miejsce. Oczywiście zamawiany kombinezon nie jest dostępny od ręki. Niestety należy na niego poczekać. Zwykle, w zależności od producenta oraz ilości zamówień, okres ten waha się od trzech do siedmiu, a w sezonie nawet do 16 tygodni. Jeżeli zamierzacie więc wyposażyć się w szyty na miarę kombinezon decyzję o tym należy podjąć z odpowiednim wyprzedzeniem. Koszty Jakość kosztuje - jest to powszechnie znany fakt. Za szyty specjalnie dla nas kombinezon zapłacimy więcej, niż za model, który wisi na wieszaku w sklepie. Ceny zaczynają się od mniej więcej 3500 tysiąca złotych. Niewątpliwie jest to wydatek znaczny. Biorąc jednak pod uwagę możliwość idealnego dopasowania kombinezonu do siebie, zarówno pod względem wygody, jak i wyglądu oraz najwyższy stopień bezpieczeństwa, jaki zapewnia tego rodzaju odzież wydaje mi się, że cena jest uzasadniona. Szczególnie jeśli w parze z komfortem i walorami estetycznymi idzie wysoka jakość wykonania. Więcej o kombinezonach szytych na miarę dowiecie się na stronach:
|






















Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzejednak najlepiej jeździć w t-shircie ,żadnych przymiarek i zamówień
OdpowiedzJa miałem, bo jestem po wywrotce :), kombinezon tekstylny, zapłaciłem za niego 2500zł. Podobno najlepszy w swojej klasie i powiem Wam jedno,tekstylne są nic nie warte, nawet tego by o nich ...
OdpowiedzAutor zapomniał o firmie DAINESE która równierz ma szycie kombinezonów na miare !!!!
OdpowiedzMi nie chcieli uszyć ;>
Odpowiedzskór....ny :D
Odpowiedzautor widocznie nie ma pojecia o obecnych tekstyliach dostepnych na rynku. "Co jednak najważniejsze odporność ubrań tekstylnych na ścieranie nigdy nie zbliży się do parametrów oferowanych przez ...
Odpowiedzżeby tak było jak mówisz to już dawno wszyscy zawodnicy w każdej serii wyścigów jeździli by tylko w tekstyliach.
Odpowiedzsiema ma ktoś nr telefonu do tej blondyny w kombinezonie probiker?
OdpowiedzZ tą odpornością skóry na ścieranie to bym tak nie generalizował. Jak wezmę 1000 pln i będę chciał kupić kombinezon to śmiecia kupię a nie ubranie. Ale za tą samą cenę można już dostać porządny ...
Odpowiedz5-10k to trochę spory przedział. Nie sądzę, aby ci się udało kupić w Polsce kombi za 10k, ale za 3-4 kupisz już bardzo dobre.
Odpowiedz