tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MSWiA zmienia zasady badania radarów i fotoradarów. Podważanie pomiarów ma się skończyć

MSWiA zmienia zasady badania radarów i fotoradarów. Podważanie pomiarów ma się skończyć

Autor: Raff 2019.02.08, 12:34 Drukuj

Stosowane w Polsce radary i fotoradary to jawne kpiny z naszego własnego prawa. Urządzenia są niezgodne z przepisami, zawodne, nieprecyzyjne i często nie posiadają nawet odpowiedniej homologacji. MSWiA chce z tym skończyć.

Temat pomiarów dokonywanych przez nasze służby radarami i fotoradarami poruszany jest bardzo często - nie tylko przez portal Ścigacz.pl, ale także przez niemal każde inne medium związane z zagadnieniami motoryzacji. Wielu dziennikarzy, blogerów, prawników, a nawet samych policjantów zwraca uwagę na nieprawidłowości związane ze sprzętem używanym przez stróżów prawa oraz z procedurami.

Podstawowym, najczęściej chyba komentowanym zagadnieniem jest niezgodność urządzeń z polskimi przepisami metrologicznymi, w których wyraźnie jest napisane, że urządzenie powinno dokładnie wskazywać którego pojazdu prędkość zmierzono. Tej cechy nie posiada ani radar Iskra-1, ani Rapid, ani lidar Ultralyte LTI 20-20. W zasadzie nowy lidar Ultralyte Trucam też nie umożliwia dokładnego wskazania mierzonego pojazdu.

Ale problemy dotyczą także fotoradarów, które obsługiwane są przez Inspekcję Transportu Drogowego. Jak pisaliśmy, w ubiegłym roku ITD próbowała wymuszać zapłacenie mandatów wystawionych na podstawie niehomologowanych urządzeń. Pod koniec roku rozpoczęto demontaż kilkuset fotoradarów czeskiej firmy Ramet, które nie uzyskały zatwierdzenia typu.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ma już dość coraz częstszych potyczek sądowych z kierowcami, którzy zyskują nowe argumenty przeciwko patologicznej sytuacji związanej z pomiarami. Zapowiedziano wprowadzenie zmian w zasadach badania sprzętu i ich drobiazgową kontrolę. Jak podaje Rzeczpospolita, MSWiA chce wprowadzić między innymi obowiązek rejestracji wykroczeń i wymusić stosowanie zegaru czasu rzeczywistego.

Niestety, już na pierwszy rzut oka te rozwiązania nie spowodują, że wadliwe z punktu widzenia polskiego prawa urządzenia staną się zgodne z przepisami metrologicznymi. Wielką zagadką, zarówno dla nas, jak i dla wszystkich zainteresowanych tą tematyką, jest to, w jaki sposób Główny Urząd Miar zatwierdza nielegalne urządzenia. Sam zainteresowany nie udziela w sprawie tej patologii żadnych wyjaśnień.

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę