tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 QJ Motor TRX 125, test, wady i zalety. Jest tanio, ale nie¼le
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

QJ Motor TRX 125, test, wady i zalety. Jest tanio, ale nie¼le

Autor: Beniamin Mucha 2025.07.25, 11:46 Drukuj

Gogolin. Miasteczko, które pewnie kojarzycie z "Karolinką", ale dla mnie to już drugi raz, kiedy kręcę tu materiał o motocyklu z tej samej rodziny. Kilka lat temu był to Benelli BN125. Dziś jego młodszy, tańszy, ale wcale nie gorszy brat: QJ Motor TRX 125.

I wiecie co? Mimo że znowu złapał mnie deszcz (bo oczywiście, jak kręcę, to musi padać), to ten sprzęt naprawdę dał radę. I to nie tylko na mokrej nawierzchni.

NAS Analytics TAG

QJ Motor TRX 125 Beniamin Mucha

Chińczyk, ale z włoską duszą

Zacznijmy od tego, że QJ Motor to nie jakaś przypadkowa marka z bazaru. To część ogromnego chińskiego koncernu Qianjiang, który - uwaga - należy do Geely. A Geely to ci sami ludzie, którzy mają Volvo i... Benelli. Tak, dobrze czytacie. TRX 125 i BN125 to kuzyni z jednej fabryki. Mają tę samą ramę, silnik, koła, tłumik. Różnią się detalami - lampą, kolorystyką, kilkoma bajerami. Ale to jak porównywać dwóch braci: jeden w dresie, drugi w koszuli - charakter ten sam.

Benelli BN125

Benelli BN125 

Choć QJ Motor dopiero niedawno zaczął występować pod własnym logo na rynku europejskim, to jego motocykle są u nas znane od lat. W Polsce sprzedawano je wcześniej pod marką Keeway - właśnie po to, żeby nie kojarzyły się z Chinami. I wiecie co? To działało.

Mam kolegę, który jeździ na motocyklu z tej samej fabryki, tylko w wersji 250cc. Przejechał nim już ponad 90 tysięcy kilometrów. Serio. Leje i jeździ. Bez cudów, bez ceremonii. Jakiś drobny remoncik po drodze, ale to i w Japonii się zdarza. To pokazuje, że te maszyny mają w sobie coś więcej niż tylko niską cenę - mają wytrzymałość, której nie spodziewasz się po sprzęcie z metką "budżetowy".

QJ Motor to nie jest marka, która dopiero się uczy. To producent, który przez lata zbierał doświadczenie, testował swoje konstrukcje pod różnymi nazwami, a teraz wchodzi na rynek z podniesionym czołem i własnym logo. I dobrze - bo konkurencja rośnie, a jakość nie spada. Szacuje się, że firma produkuje między 1 a 2 miliony motocykli rocznie.

Jak się siedzi na QJ Motor TRX 125?

Mam 182 cm wzrostu i ważę 92 kg (czasem 96, ale kto by liczył). Na TRX-ie siedzi się całkiem wygodnie. Kolana nie są zbyt mocno zgięte, nogi chowają się pod bakiem, a pozycja jest wyprostowana - idealna na dalsze wypady. Dla niższych osób też będzie okej - motocykl nie jest wysoki, więc łatwo postawić stopy na ziemi.

QJ Motor TRX 125 pozycja na motocyklu

Silnik TRX 125 - stary znajomy z Japonii (prawie)

Pod bakiem siedzi jednostka inspirowana silnikiem Suzuki GN125. Ale to nie kopia, to ewolucja. Mamy chłodzenie olejowe, wałek wyrównoważający, a wszystko to daje 11 KM. Niby niewiele, ale wystarczy, żeby polecieć 95 km/h na piątym biegu. A jak wieje wiatr w twarz? Redukcja do czwórki i dalej lecimy. Spalanie? Nawet 2,1 l/100 km. Taniej się chyba nie da.

QJ Motor TRX 125 silnik

Zawieszenie i hamulce - premium po chińsku

Upside-down z przodu, centralny amortyzator z tyłu, CBS w hamulcach. Brzmi jak sprzęt za 15 tysięcy? A tu niespodzianka - TRX kosztuje niecałe 10. I jeszcze dostajemy LED-y, USB do ładowania telefonu, centralną stopkę i łańcuch O-ringowy. Serio, w tej cenie to jakby ktoś dorzucił porcję tiramisu po domowym spaghetti alla carbonara - niby nie musieli, ale jak już dali, to człowiek się cieszy.

QJ Motor TRX 125 kolo tyl

Detale, które robią robotę

  • Wyświetlacz LCD - prosty, ale czytelny.
  • Gniazdo USB - w idealnym miejscu.
  • Podnóżki z gumą - mniej drgań.
  • Mocowania na bagaż - przemyślane.
  • Opony CST - nie premium, ale dają radę.

QJ Motor TRX 125 wyswietlacz

Dla kogo to wszystko?

Dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z motocyklami, ale nie chcą wydać fortuny. Dla tych, którzy nie potrzebują loga Benelli, żeby czuć się dobrze na drodze. I dla tych, którzy lubią sprzęt, który po prostu działa - bez zbędnych bajerów, ale z solidnym wykonaniem.

 

QJ Motor TRX 125 to nie jest "chińczyk z AliExpress". To pełnoprawny motocykl z dobrym rodowodem, który może nie wygląda jak milion dolarów, ale kosztuje mniej niż używany iPhone i daje masę frajdy. A że padało? Cóż, przynajmniej wiem, że LED-y działają też w deszczu.

QJ Motor TRX 125 kolo przod

QJ Motor TRX 125 USB

QJ Motor TRX 125 2025

QJ Motor TRX 125 na ulicy

QJ Motor TRX 125 z bliska

NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê