tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Czym możesz jeździć bez prawa jazdy na motocykl? Od cruiserów po ścigacze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Czym możesz jeździć bez prawa jazdy na motocykl? Od cruiserów po ścigacze

Autor: Beniamin Mucha 2025.08.11, 11:23 Drukuj

Był czas, gdy motocykle klasy 125 uchodziły za półśrodki - coś "dla dzieci" albo "dla tych, co nie mogą". Często były to maszyny wątpliwej jakości, importowane pod losowymi nazwami z Chin. Wystarczyło spojrzeć na pierwsze generacje budżetowych jednośladów z lat 2005-2012, by zrozumieć, skąd wziął się ten stereotyp: tandetne plastiki, silniki żywcem wyjęte z kosiarek oraz ergonomia na poziomie taboretu. To, że już wtedy Chińczyk potrafił zrobić jakościowo dobre pojazdy, a wielu importerów, szczególnie z początku tego okresu, kupowało "motocykl z ryżu" — to materiał na osobny artykuł.

Ale czasy się zmieniły. Dziś 125-ki to nie tylko świetny sposób na rozpoczęcie przygody z motocyklami - to często pełnoprawne, miejskie narzędzia transportu, a nierzadko też przedmiot dumy ich właścicieli. Warto też zauważyć, że mimo iż 125-tki były przez długi czas pogardzane, to właśnie one wywołały większe zainteresowanie motocyklami o większych pojemnościach. Szczególnie warto wspierać motocykle klasy 125, tym bardziej że w Polsce portfolio i wybór tych maszyn jest bardzo, bardzo duży - wręcz ogromny.

NAS Analytics TAG

Do tej zmiany przyczyniła się również Geely Group - chiński gigant motoryzacyjny, który większość osób kojarzy przede wszystkim z marką Volvo, ale motocykliści znają go raczej z takich nazw jak QJMotor, Benelli, Keeway czy Morbidelli. Na polskim rynku marki z grupy Geely mają solidną reprezentację, szczególnie w segmencie motocykli klasy 125. Za ich dystrybucję w Polsce odpowiada importer Motorland, który oferuje szeroki wybór modeli dostosowanych do różnych potrzeb i gustów.

Benelli

Zacznijmy od Benelli - to marka, która pachnie Włochami i stylem. Jej 125-tki łączą klasyczny design z nowoczesnym podejściem do techniki i komfortu. Idealne dla tych, którzy chcą, żeby motocykl był nie tylko narzędziem, ale i kawałkiem sztuki.

Benelli TNT-125

Jeśli chodzi o Benelli TNT-125, to uważam, że jest to motocykl dla ludzi, którzy mają do siebie dystans i wzdychają do lat młodzieńczych, czyli do czasów jazdy motorynką. Małe kółka, lekki, zwinny, świetny na miasto. Ergonomia jest na wysokim poziomie - odpowiednie ustawienie kierownicy, ramion i podnóżków sprawia, że siedzi się na nim naprawdę wygodnie. Do tego dochodzi niskie spalanie. Model ten to także hołd dla pierwszego TNT z 2002 roku, z którym łączy go designerska świeżość i młodzieżowy duch. Motocykl nadaje się doskonale do stuntów i jazdy na jednym kole - prawdziwy kawałek zabawy.

Benelli TNT 125

Benelli BN-125

Benelli BN-125 to motocykl stworzony z myślą o miejskiej jeździe, który nawiązuje do klasycznych wzorców. Ma nieco większe rozmiary, co przekłada się na wygodę i pewność prowadzenia. Dzięki solidnemu silnikowi oferuje płynną i komfortową jazdę, a jego charakter sprawia, że poruszanie się po mieście staje się przyjemnością, a nie tylko codziennym obowiązkiem.

Benelli BN 125

Benelli Leoncino 125

Benelli oferuje też Leoncino 125. To motocykl nawiązujący do historycznego modelu Leoncino, który po raz pierwszy pojawił się w 1951 roku. Model ten produkowany był w różnych wersjach i pojemnościach przez wiele lat, także istniała wersja kobieca - Leonessa. To wszystko tworzy bogatą historię, którą cenią sobie miłośnicy motocyklowej klasyki i opowieści, które można snuć na zlotach. Leoncino 125 to kawałek tej historii z nowoczesnym sercem.

Benelli Leoncino 125

QJMotor

QJMotor to marka, która stawia na nowoczesność i rozsądną cenę. Jej 125-tki są bardzo popularne wśród debiutantów, którzy szukają czegoś niezawodnego i bogato wyposażonego - bo kto powiedział, że na starcie trzeba iść na kompromisy?

QJMotor QJ-SRV12 i QJ-SRV125

Oba te modele to cruisery z 15-konnymi silnikami. SRV125 ma jednostkę jednocylindrową, a SRV12 - silnik w układzie V. To maksymalna moc dopuszczalna dla klasy 125, więc moc w pełni wykorzystana. Idealne maszyny dla fanów stylu i luzu na dwóch kółkach.

QJ srv12

QJ srv 125

QJMotor SRT-125S i SRT-125R

SRT-125S to naked idealny do miasta - lekki, zwinny i łatwy w prowadzeniu. Z kolei SRT-125R to sportowa maszyna wyglądająca niczym wyścigówka, choć nadal pozostająca w granicach mocy 15 KM. Oba modele bazują na sprawdzonym silniku i oferują niezłe wyposażenie oraz świetną dynamikę jazdy, zyskując sympatię wśród młodych kierowców.

QJ srk 125r red

QJMotor TRX12

TRX12 to miejski naked nawiązujący do Benelli BN125. Nie przesadza z mocą, ale nadrabia wyposażeniem i atrakcyjną ceną. Dzięki temu szybko zyskuje popularność w Polsce jako uniwersalny i przystępny motocykl na co dzień.

QJ trx 125 white

Morbidelli

Morbidelli to marka, która coraz bardziej odchodzi od MBP i stawia na nowoczesne rozwiązania. W ofercie Morbidelli znajdziemy motocykle wpisujące się w różne trendy klasy 125.

Morbidelli T125 i T125X

Te modele to sprzęty wpisujące się w nowoczesny, mocny trend turystyki w segmencie 125-tek. Ludzie kupujący takie motocykle to często osoby w wieku około 30-40 lat (znam ten feeling, bo mam 43 lata), które chcą sprawdzić, czy turystyka motocyklowa jest dla nich. T125X to typowy turystyk z owiewką i szybą, piękny i 15-konny sprzęcik, który świetnie wygląda i sprawdza się na asfaltach. T125 to wersja dla tych, którzy wolą zjechać w teren - rama i podwozie są takie same jak w T125X, ale zewnętrzne plastiki dopasowane do bardziej terenowego stylu jazdy.

Morbidelli T125x

Morbidelli F125

F125 to motocykl bardzo podobny do Keeway RKF-125, a poza rynkiem europejskim występuje również jako Benelli 150S. To efekt współpracy marek z grupy Geely, które korzystają z podobnych komponentów, dając klientowi możliwość wyboru stylistyki i detali.

Morbidelli F125

Morbidelli SC-125

SC-125 to skuter miejski, który uzupełnia ofertę Morbidelli. Ma 10,5 konia, ładowarkę USB w schowku, szybę i ładny design. Idealny na miasto. Co ważne, dzięki automatycznej skrzyni biegów i kategorii B prawa jazdy, można nim jeździć też poza Polską - na przykład w Czechach czy na Słowacji, co poszerza turystyczne możliwości.

Morbidelli SC125

Keeway

Keeway to kolejna marka z grupy Geely, znana z dobrego stosunku jakości do ceny. W ofercie ma skutery i motocykle 125, które dobrze sprawdzają się jako pierwszy większy sprzęt. Proste, niezawodne modele o nowoczesnym designie, które dzięki współpracy z grupą Geely korzystają z solidnych, nowoczesnych komponentów.

Keeway RKF 125

Keeway RKF 125 i Morbidelli F125 to jak bliźniaki z innej matki — czerpią od siebie garściami, albo raczej Morbidelli trochę podgląda Keewaya, albo odwrotnie. Oba to miejskie nakedy, ale różnią się pod maską. Morbidelli oferuje nieco więcej mocy, bo blisko 15 koni, podczas gdy Keeway RKF ma 12,9 KM. W praktyce oba fajnie się sprawdzają w miejskim ruchu, ale jeśli ktoś szuka trochę większego zapasu mocy, Morbidelli będzie minimalnie z przodu.

Keeway RKF 125

Keeway X-Lite 125 i Keeway K-Lite 125

Keeway X-Lite i K-Lite to motocykle dla tych, którzy mają sentyment do klasyki. X-Lite to totalna klasyka - trochę przypomina naszą WS-kę, ale jest przy tym znacznie mocniejszy, dysponując mocą około 11 KM. Z kolei K-Lite to nowoczesny cruiser z nutą retro, który świetnie wpisuje się w klimat neo-retro i retro, oferując około 10,6 KM. Oba modele różnią się silnikami i mocą, ale wizualnie tworzą fajny duet dla miłośników stylu z duszą.

Keeway X light

Keeway RKS 125

Nowa wersja RKS 125 na rok 2025 przeszła spore zmiany - przede wszystkim zyskała nowy silnik, który lepiej radzi sobie w codziennej jeździe. Model jest lekki, zwinny i bardzo poręczny, co docenią początkujący motocykliści. Dynamika poprawiła się w porównaniu do poprzednika - motocykl bez wysiłku osiąga ponad 90 km/h, zachowując przy tym kulturę pracy i płynność. To nadal ekonomiczna i prosta konstrukcja, ale teraz z większym potencjałem do jazdy po mieście i poza nim.

Keeway RKS 125

Keeway Superlight 125

Wśród członków klubu chińskich motocykli Keeway Superlight dorobił się własnego przydomku - po prostu KSL. To klasyczny chopper z charakterem, rozpoznawalny od lat dzięki oldschoolowemu wyglądowi, dużej ilości chromu (albo matowej czerni) i solidnej sylwetce. Choć silnik oferuje skromne 10,6 KM, motocykl bez problemu rozpędza się do 90 km/h i dobrze się toczy. Jego największą zaletą jest wygoda i duże gabaryty - wygląda poważnie, jeździ lekko i świetnie nadaje się na pierwszy cruiser.

Keeway Super Light 125

Keeway Versilia 125

Stylowy skuter miejski inspirowany włoskimi i francuskimi klasykami lat 60. Łączy retro wygląd z nowoczesną techniką - ma automatyczną skrzynię CVT, hamulce tarczowe z CBS i praktyczne schowki. Silnik o mocy 7,8 KM pozwala rozwinąć prędkość do ok. 85-90 km/h. Lekki (107 kg), zwinny i wygodny - świetny wybór dla fanów miejskiej elegancji na dwóch kołach.

Keeway Versila 125

Podsumowanie

Jak widać w powyższym artykule, oferta motocykli klasy 125 w Polsce jest naprawdę imponująca — a mówimy tu jedynie o czterech markach importowanych przez firmę Motorland. To pokazuje, jak szeroki wybór mają dziś polscy miłośnicy dwóch kółek. Motorland, dzięki współpracy z grupą Geely i markami takimi jak Benelli, QJMotor, Keeway czy Morbidelli, dostarcza różnorodne modele, które zaspokoją potrzeby niemal każdego — od początkujących po bardziej wymagających użytkowników. Warto też pamiętać, że na rynku działają inni importerzy, którzy również mają swoje silne pozycje i ciekawe propozycje. W efekcie rynek 125-tek w Polsce to prawdziwe bogactwo możliwości — dla każdego coś miłego!

NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę