Skutery ADV, do jazdy po polskich ulicach trzeba terenowego zawieszenia
To już nie tylko wzrost popularności - to prawdziwe szaleństwo. A może nawet inwazja? Gdzie nie spojrzeć, jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne skutery w stylu ADV. Najnowszym przykładem tej mody są dwa modele w ofercie Barton Motors. Oba mają identyczną pojemność i moc, ale czym się różnią?
Na pierwszy rzut oka może się to wydawać nielogiczne - po co oferować dwa pozornie identyczne skutery? Różnice między nimi wydają się subtelne, ale w praktyce mają duży wpływ na charakter i zastosowanie każdego z modeli.
Najświeższy z nich, to Barton Xplore 125. Nowość, która jeszcze lepiej radzi sobie poza utartymi szlakami. Kluczową rolę odgrywają tu większe koła: 16 cali z przodu i 14 cali z tyłu, co przekłada się na lepsze tłumienie nierówności i większą stabilność na luźnym podłożu. Taki zestaw sprawdza się nie tylko na polnych drogach, ale też na brukowanych uliczkach w starszych częściach miast, gdzie mniejsze koła potrafią się gubić w nierównościach.
Dla porównania - Barton X-Trail 125 ma koła 14-calowe z przodu i 13-calowe z tyłu, co jest typowym rozwiązaniem w skuterach miejskich. Zapewnia to większą zwrotność i kompaktowość, ale kosztem komfortu na trudniejszej nawierzchni. Warto też wspomnieć, że X-Trail ma minimalnie wyższe siedzenie, co może nieznacznie poprawiać widoczność w ruchu miejskim. Z kolei niższe siedzisko Xplore’a może ułatwiać manewrowanie i zatrzymywanie się osobom o niższym wzroście - choć w praktyce różnica jest symboliczna.
Na duży plus zasługuje obecność systemu ABS w obu modelach, co znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa - zarówno w codziennej jeździe miejskiej, jak i podczas nagłego hamowania na mniej przewidywalnym podłożu. W tym kontekście warto też wspomnieć o ogumieniu - oba skutery wyposażone są w opony marki CST (Cheng Shin Tire). To nie są typowe "chińskie plastiki", które ślizgają się na każdej mokrej nawierzchni. Wręcz przeciwnie - jak na opony montowane fabrycznie, radzą sobie całkiem nieźle. W połączeniu z ABS-em zapewniają zaskakująco dobrą przyczepność, co miałem okazję przetestować również na innych motocyklach. To kolejny dowód na to, że Barton nie idzie na skróty, jeśli chodzi o bezpieczeństwo i komfort jazdy.
@scigacz Skuter Barton Xplore 125 #barton #bartonmotors #scigacz_pl #motostory #skuter #skuter125cc #nakategorieb @marekmaras ♬ d¼wiêk oryginalny - ¦cigacz.pl
Z mojego punktu widzenia zwiększanie wyboru wśród motocykli to zdecydowanie pozytywny kierunek rozwoju rynku. Im większy wybór, tym łatwiej dopasować coś idealnego do własnych potrzeb, stylu jazdy i oczekiwań. A przecież właśnie o to chodzi - o maszynę, która nie tylko dowiezie nas do celu, ale też wywoła uśmiech za każdym razem, gdy zobaczymy swoje odbicie w witrynach sklepowych.
Oczywiście, ktoś może słusznie zauważyć, że im więcej modeli, tym trudniej po latach kupić do nich części zamienne. I choć to obawa jak najbardziej uzasadniona, w tym przypadku można ją spokojnie rozwiać. Barton Xplore 125 pochodzi z tej samej fabryki, co wiele innych motocykli i skuterów obecnych na polskim rynku - często pod różnymi markami. To oznacza, że wiele podzespołów jest wspólnych, co znacznie ułatwia dostępność części. Co więcej, sam importer - działający również pod marką Moretti Parts - dysponuje bardzo dużym magazynem części zamiennych, co daje sporą szansę, że nawet po latach nie będzie problemu z serwisowaniem tych pojazdów.
Podsumowując, zarówno Barton Xplore 125, jak i Barton X-Trail 125 to skutery, które mają swoje unikalne cechy i zalety. Wybór między nimi zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb użytkownika. Xplore 125 będzie idealnym wyborem dla tych, którzy często poruszają się po nierównych nawierzchniach i cenią sobie komfort jazdy w trudniejszych warunkach. Z kolei X-Trail 125 sprawdzi się doskonale w miejskim ruchu, oferując zwrotność i kompaktowość, jednocześnie skutecznie i komfortowo dowiezie nas nad jezioro czy piknik lesie.
Bez względu na wybór, oba modele zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki systemowi ABS oraz dostępność części zamiennych, co jest kluczowe dla długoterminowego użytkowania. Barton Motors kontynuuje rozwój rynku skuterów, oferując różnorodność, która pozwala każdemu znaleźć coś dla siebie.
Warto zatem dokładnie przemyśleć swoje potrzeby i oczekiwania, aby wybrać skuter, który będzie nie tylko środkiem transportu, ale także źródłem radości i satysfakcji z jazdy.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze