tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoE - początek nowej ery wyścigowej i ciekawy skład na sezon 2019 NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MotoE - początek nowej ery wyścigowej i ciekawy skład na sezon 2019

Autor: Jarek "BENITO" Czech 2018.11.14, 14:34 Drukuj

Znani i mniej znani kierowcy, kilkanaście motocykli napędzanych prądem i zupełnie nowa seria wyścigowa. Czy brak dźwięku kręconych do czerwonego pola silników i tak mocno zróżnicowana stawka przyjmie się wśród widzów?

Motocykle na baterie

~~~~~------~~~~~

Dwanaście zespołów, siedemnastu zawodników i jedna zawodniczka. Tylko dwóch mechaników przypisanych do motocykla o mocy oscylującej wokół 160KM, pozwalającej osiągnąć prędkości na poziomie 270 km/h. Wszystkie motocykle będą identyczne w budowie i mogą się różnić detalami, jak chociażby twardością sprężyn zawieszenia i oczywiście barwami zespołowymi. Co ciekawe, wszyscy będą mieli do dyspozycji tylko jeden rodzaj opon typu slick na suchą nawierzchnię i jeden wet na morką, co nie daje możliwości ustalania żadnej strategii na wyścig, mogącej pomóc, lub zaszkodzić poszczególnym zawodnikom. To będzie chyba najbardziej wyrównana stawka ze wszystkich.

Dr9jIWLWsAACSoR

Zawodnicy starzy i młodzi

W stawce zobaczymy starych wyjadaczy, jak walczący niegdyś na łokcie z Rossim, Sete Gibernau, wspierany kiedyś przez Playboya Randy De Puniet, Alex De Angelis, Nico Terol, czy zdegradowani z obecnej stawki MotoGP - Bradley Smith i Xavier Simeon. Jeżdżąca wcześniej w kategorii Moto3 Maria Herrera wraca do mistrzostw świata i będzie jedyną reprezentantką płci pięknej w nowej dla wszystkich klasie.

Dr8qUSYXcAUWxH-

Zespoły dobrze znane

Większość zespołów jest nam dobrze znana z innych kategorii. Alma Pramac, Angel Nieto, czy Avintia jeżdżące na co dzień motocyklami Ducati w MotoGP. LCR z doświadczeniem na Hondzie i Tech3 dotychczas z Yamahą w klasie królewskiej. Kilka z Moto2 i Moto3 również spróbuje swoich sił z głuchymi bolidami.

Formuła wyścigu

Przyszły sezon będzie się składał z sześciu wyścigów, które odbędą się w trakcie weekendów Grand Prix, odbywających się w Europie. Będzie to Jerez, Le Mans, Sachsenring, Red Bull Ring w Austrii, oraz Misano na włoskiej riwierze. Podczas tej ostatniej rundy zobaczymy aż dwa wyścigi, po jednym w sobotę i niedzielę.

Odbędą się dwa treningi w piątek, kwalifikacje w sobotę i wyścig w niedzielę, przed klasą Moto3.

Czy elektryczne motocykle na torach dadzą nam tyle emocji, ile teraz dostarczają spalinowe? A może zainteresowanie tymi wyścigami będzie tak znikome, jakie widzimy przy Formule E - elektrycznemu odpowiednikowi F1? Technologia idzie do przodu, a wraz nią zmieniają się nasze pojazdu użytku codziennego, jak i te wyścigowe i przed tym się raczej nie obronimy. A wyścigi? Zobaczymy. Już za dwa tygodnie pierwsze testy oficjalne nowych zespołów, o czym z całą pewnością Was poinformujemy.

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę