tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kursy reedukacyjne dla kierowców. CEPiK 2.0 hamuje zmiany w przepisach
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kursy reedukacyjne dla kierowców. CEPiK 2.0 hamuje zmiany w przepisach

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.12.01, 09:56 Drukuj

Choć znamy zasady nowych kursów redukujących punkty karne, to powrót tego rozwiązania wcale nie jest oczywisty. Nawet jeśli sama formuła została opracowana, to system nie jest gotowy, by ją wdrożyć. Hamulcem jest oczywiście CEPiK 2.0, który od lat boryka się z problemami.

Pierwsza dobra wiadomość jest taka, że jest pomysł przywrócenia kursów i nawet dokładnie rozpisano, jakie miałyby być nowe zasady redukcji punktów karnych. Druga dobra wiadomość dotyczy kosztów udziału w takim kursie i tu pomimo wcześniejszych obaw kierowcy będą musieli płacić jedynie 500 zł. Okazuje się jednak, że jest jedna rzecz, która działa jak zablokowane szczęki hamulca bębnowego i jest nią CEPiK 2.0.

NAS Analytics TAG

Jak podaje Interia, w rozporządzeniu dotyczącym zajęć reedukacyjnych nie zawarto żadnych konkretnych terminów wprowadzenia nowych przepisów w życie. Dodatkowo funkcjonalność CEPiKu nie pozwala na wprowadzenie kursów na proponowanych zasadach. System podlega pod Ministerstwo Cyfryzacji, które jest odpowiedzialne za jego rozwój, a właściwie to brak rozwoju. Już od co najmniej 6 lat słyszymy o przekładaniu wprowadzenia CEPiK 2.0 oraz o kolejnych miażdżących raportach NIK.

W 2018 roku po przeprowadzonej kontroli okazało się, że Centralny Ośrodek Informatyki np. nie uwzględnił kwestii jakości tworzonego oprogramowania. Dodatkowo system miał kosztować 149,9 mln zł, a później kwota wzrosła do 192,5 mln zł (stan na kwiecień 2018 r.). Wytykano m.in. brak współpracy z systemami policji czy ponowne płacenie za już opłacone prace. W 2016 r. mówiono, że system będzie uruchomiony właśnie na przełomie lat 2018/2019. To sprawiło, że np. nie można było wprowadzić w życie przepisów dotyczących świeżo upieczonych kierowców.

Jak informuje Rzeczpospolita, w lipcu bieżącego roku za CEPiK oberwało się Mateuszowi Morawieckiemu i przy okazji dowiedzieliśmy się, że niegotowy system kosztuje co roku ponad 100 mln zł. NIK z kolei ponownie wydał projektowi negatywną ocenę. Według kontrolerów Morawiecki nie podejmuje skutecznych działań zmierzających do zakończenia budowy systemu CEPiK 2.0 w zakresie Centralnej Ewidencji Kierowców 2.0. W przypadku tego drugiego, w 2021 r. nie zawarto żadnych nowych umów na budowę tego systemu, a od poprzedniej zawartej z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych odstąpiono. Wygląda na to, że nie ma co liczyć na szybkie wejście w życie kursów reedukacyjnych po nowemu, a jeżeli zostaną wprowadzone "na siłę", to z pewnością nic dobrego z tego nie wyniknie.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę