tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dwa nowe OPP już gotowe. Kamery na AOW i A4 czekają na start
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Dwa nowe OPP już gotowe. Kamery na AOW i A4 czekają na start

Autor: Andrzej Sitek 2025.08.12, 11:41 Drukuj

Pod Wrocławiem zaczyna się właśnie nowy rozdział w walce z kierowcami przekraczającymi dozwoloną prędkość. Dwie świeżo zamontowane instalacje odcinkowego pomiaru prędkości już stoją w gotowości, choć na razie jedynie spoglądają na przejeżdżające pojazdy.

Ale to tylko kwestia dni, może godzin, zanim zaczną rejestrować wykroczenia. Nowe lokalizacje to Autostradowa Obwodnica Wrocławia pomiędzy węzłami Wrocław Stadion i Wrocław Północ oraz autostrada A4 na fragmencie Kąty Wrocławskie - Pietrzykowice. Trudno się dziwić, że właśnie te odcinki trafiły na celownik. Wrocław i jego okolice to jeden z najbardziej naszpikowanych kamerami fragmentów polskich dróg, a GITD zapowiedziało, że to dopiero początek.

NAS Analytics TAG

Początek roku 2025 przyniósł potężny plan rozbudowy sieci OPP. Aż 43 nowe zestawy mają objąć 400 kilometrów tras w całej Polsce, a inwestycja pochłonie 85 milionów złotych. Wrocław dostał swoje dwa punkty z prostego powodu - statystyki nie kłamią. Na A4 między Kątami Wrocławskimi a Kostomłotami działa już podobny system i w ciągu jednego roku wystawił niemal 80,5 tysiąca mandatów. To oznacza średnio 220 dziennie i dowodzi, że wielu kierowców traktuje ograniczenia prędkości jako sugestię, a nie obowiązek.

Nie chodzi tu jednak wyłącznie o kary. A4 w 2024 roku była najbardziej niebezpieczną autostradą w Polsce, a liczba kolizji i katastrof wzrosła tam o ponad 30 procent w porównaniu z A2. Województwo dolnośląskie zajęło w tym samym roku czwarte miejsce w kraju pod względem ogólnej liczby wypadków, notując przy tym prawie 9-procentowy wzrost liczby ofiar śmiertelnych i ponad 7-procentowy wzrost liczby rannych. W takich realiach dwa dodatkowe odcinkowe pomiary prędkości mogą być różnicą między powrotem do domu a tragicznym finałem podróży.

W całym kraju działa obecnie 71 instalacji OPP. Monitorują one średnią prędkość pojazdu na wyznaczonym fragmencie drogi, a przekroczenie limitu kończy się przekazaniem danych do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. To tam uruchamiane jest postępowanie, które często kończy się mandatem w skrzynce pocztowej. Urządzenia są wyraźnie oznakowane znakami D-51a i D-51b, więc kierowcy wiedzą, gdzie powinni pilnować prędkości.

Polska mapa OPP będzie się w najbliższych latach gęstniała. Dla motocyklistów oznacza to, że jeszcze bardziej trzeba będzie dbać o to, by prędkościomierz nie wszedł w czerwone rejony.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę