historia motocykli strona 3
Buell XB12X Ulysses. Czy warto kupić nietuzinkowego ADV z silnikiem Harleya
historia motocykli
Myślę o Eryku, kiedy zaczynam wątpić. Myślę o tym jak wymyślił sobie marzenia, złapał je za ogon i zrealizował. Myślę o tym, że ta historia była by naprawdę wspaniała jakby zakończyła się zaraz po tym, jak Erik osiągnął swój cel i na zawsze zapisał się w historii jako prosty chłopak z Pensylwanii, który po prostu chciał budować motocykle. czytaj
2024-10-04 14:29:00
Yamaha DS-6. Miała pobić na Nürburgringu Hondę CB 250. Historia, opis
historia motocykli
W latach 60. Yamaha była znana przede wszystkim z dwucylindrowych motocykli dwusuwowych, które w klasie pojemnościowej 250 ccm zapewniały sportowy temperament połączony z niezawodnością, co w przypadku dwusuwów bynajmniej nie było regułą. czytaj
2024-10-02 10:01:00
Harley-Davidson Hydra Glide. Niezwykła historia ojca wszystkich cruiserów
historia motocykli
Harley-Davidson Heritage Softail był pierwszym modelem w rodzinie Softaili, który miał z przodu grube koło. Wraz z jego debiutem w 1987 roku pojawił się nowy gatunek motocykli - cruiser. Stylistycznie Heritage Softail mocno czerpał z modelu, który był wprowadzony zaraz po wojnie i przynosił wówczas wiele nowego. Poznajcie praojca wszystkich curuserów. Przed Wami Harley-Davidson Hydra Glide. czytaj
2024-09-27 15:27:00
Norton Commando. Genialny pomysł na pozbycie się drgań dużego silnika
historia motocykli
Jeśli prześledzi się historię rozwoju konstrukcji motocyklowych w drugiej połowie lat 60., trudno oprzeć się wrażeniu, że w Europie wiedziano, albo przynajmniej przewidywano / spodziewano się, że Honda szykuje coś spektakularnego w postaci dużego motocykla z czterocylindrowym silnikiem, bo chyba nie jest przypadkiem, że wtedy właśnie pojemności motocykli produkowanych w Europie zaczęły rosnąć. Jednym z ciekawszych przykładów tego trendu jest Norton Commando zaprezentowany na londyńskich targach Earls Court czytaj
2024-08-16 14:22:00
Harley-Davidson FXST Softail Evolution. Przy tym silniku grzebało Porsche!
historia motocykli
Historia większości marek motocyklowych przypomina rollercoaster. Okresy prosperity przeplatają się z kryzysami. Nie inaczej było w przypadku Harleya-Davidsona. Obchodzimy właśnie czterdziestą rocznicę wprowadzenia silnika Evolution V2 i modelu FXST Softail - nowości, które wyciągnęły amerykańską markę z najgłębszego kryzysu w jej historii. czytaj
2024-08-02 15:32:00
Honda XRV 650 Africa Twin. Cywilna wersja królowej Dakaru
historia motocykli
Rajd Paryż Dakar, którego pierwsza edycja odbyła się w 1979 roku wywarł ogromny wpływ na rynek motocyklowy i na samych motocyklistów. Popularność motocykli enduro wzrosła wielokrotnie i ta kategoria motocykli zaczęła się bardzo szybko rozwijać. Motocykl, o którym mowa w tym artykule pojawił się w 1988 roku, ale by poznać jego korzenie musimy nieco bardziej cofnąć się w czasie. czytaj
2024-08-02 12:48:00
Motocykle Ducati to synonim stylu i sportu. A jak było na początku? Pierwsze modele
historia motocykli
Włoska marka Ducati zawsze budowała swój wizerunek sukcesami w wyścigach. Ich motocykle zawsze wyróżniały się na tle konkurencji, zawsze były bardzo szybkie i po prostu piękne. Tak jak dziś Ducati kojarzy się z pięknie brzmiącymi silnikami L2 i L4, tak w początkach swej kariery Ducati znane było z szybkich maszyn jednocylindrowych o małej i średniej pojemności. czytaj
2024-07-18 12:29:00
Honda CB 350 Four. Historia najmniejszego seryjnego 4-cylindrowca
historia motocykli
Honda, będąca czołowym japońskim producentem, idąc za ciosem po wielkim sukcesie modelu CB 750 Four, który został zaprezentowany w 1968 roku, wprowadza na rynek mniejsze modele z czterocylindrowym silnikiem. W 1971 roku na drogi wyjeżdża CB 500, a rok później CB 350 Four. czytaj
2024-07-17 14:31:00
Sokół 125 M01. Opis i historia pierwszego po wojnie motocykla produkowanego w Polsce
historia motocykli
Dwukrotne przejście przez nasz kraj frontu oraz pięć lat okupacji spowodowało, że Polska leżała w gruzach i praktycznie wszystko trzeba było zaczynać od zera. Mimo to produkcję motocykli rozpoczęto (szczególnie jeśli wziąć pod uwagę ówczesne realia) bardzo szybko, a pierwszymi maszynami jakie wyjechały na nasze drogi był Sokół 125. czytaj
2024-07-05 16:06:00
BSA B44 441 Shooting Star. Najlepszy. Historia, dane techniczne
historia motocykli
Choć wielu entuzjastów zabytkowych motocykli kojarzy z brytyjską marką BSA głównie słynne sportowe single Gold Star produkowane od końca lat 30. do 1963 roku oraz z dwucylindrowymi modelami z lat 60., które odnosiły sukcesy w wyścigach sidecarów, to motocyklem, który, głównie w USA, uznano za jedną najlepszych maszyn tej marki jest model 441. Zaczynał on swój żywot jako skromna dwieściepięćdziesiątka. czytaj
2024-06-26 14:41:00
Kawasaki GTR 1000. Produkowany bez przerwy przez 20 lat. Dlaczego zniknął?
historia motocykli
Motocykle takie jak Kawasaki GTR 1000 odeszły w zapomnienie. GTR 1000 był produkowany przez dwadzieścia lat (1986 - 2006) i musiał walczyć z liczną konkurencją. Maszyny budowane według podobnej koncepcji oferuje dziś już tylko BMW. Rolę motocykli turystyczno - sportowych przejęły duże ADV i maszyny w stylu Kawasaki Versys. czytaj
2024-04-26 15:48:00
Sokół to polski motocykl, który stał się legendą ćwierć wieku przed powstaniem Junaka i WSK
historia motocykli
Sokół to żywa legenda. Przedwojenny, polski motocykl, który brał udział m.in. w kampanii wrześniowej i mimo upływu wielu dziesięcioleci wciąż budzi podziw oraz emocje. Dziś nieliczne istniejące egzemplarze są warte krocie. Ile ich pozostało i w jakich są cenach? czytaj
2023-11-16 15:01:00
Historia marki Laurin & Klement. Wszystko zaczęło się od reklamacji... roweru
historia motocykli
Václav Klement był z zawodu księgarzem, ale jego największą fascynacją przez długi czas pozostawały rowery. Te dwie pasje mocno splatały się w jego życiu i kiedy został właścicielem księgarni w niewielkim miasteczku Mladá Boleslav, rozszerzył asortyment o rowery oraz części do nich. Dwa koła z silnikiem pojawiły się w jego życiu nieco później, a zadecydował o tym zepsuty rower i pewien obraźliwy list. czytaj
2023-10-23 12:13:00
Cztery cylindry Williama G. Hendersona. Dlaczego musiała powstać marka Ace?
historia motocykli
William G. Henderson miał wizję motocykla, który byłby szybszy i mocniejszy niż dostępne na rynku modele amerykańskie oraz pierwsze konstrukcje zagraniczne. Aby zrealizować swoje marzenie, inżynier i projektant założył wraz z bratem firmę Ace. Ale właściwie to nie był początek tej niezwykłej historii... czytaj
2023-10-16 14:46:00
Motocykle marki Indian były czeskimi CZ 125, oklejonymi tylko logo z pióropuszem. Największy mezalians amerykańskiej motoryzacji
historia motocykli
W drugiej połowie lat 40. przyszły ciężkie czasy dla marki Indian. Wojna się skończyła, a z nią zamówienia rządowe na modele militarne. Społeczeństwo było zubożałe, bo choć działań zbrojnych na terenie Stanów Zjednoczonych nie było, nie mniej wkład wojskowy i towarowy USA w II wojnę odbił się niekorzystnie na ekonomii przeciętnego Amerykanina. Mówiąc krótko popyta był niewielki na duże i ekskluzywne motocykle, jakie od oferował Indian. Dodatkowo firmy angielskie zaczęły zwiększać eksport do USA, oferując ma czytaj
2023-04-28 16:12:00
SHL 125 modele M04 i M05. Kiedyś kupowałeś je "za flaszkę". Ile są warte teraz i czy można zarobić na inwestycji w nie?
historia motocykli
W latach 70., 80. i na początku lat 90. wartość materialna i historyczna motocykli SHL 125 M04 była bardzo mała. Kupowało się je za przysłowiową "flaszkę". Czasami można było cały motocykl dostać za darmo, aby tylko uprzątnąć komuś garaż czy piwnice. czytaj
2023-04-21 11:33:00
Kiedyś w Polsce biło się rekordy prędkości! Teraz tylko rosną mandaty. Wyścigowy GAD 250 i rekord na trasie z Warszawy do Łomianek
historia motocykli
13 kwietnia 1953 roku, na szosie pomiędzy Warszawą a Łomiankami, odbyła się pierwsza po wojnie próba bicia rekordu szybkości motocyklowej. Pierwszy rekord ustanowił polski motocykl GAD 250. czytaj
2023-04-13 11:01:00
Sokół 125 i SHL 125 modele M02 i M03 jako inwestycja. Ile zarobisz?
historia motocykli
Motocykle zabytkowe i klasyczne stały się dobrą lokatą kapitału. W wielu przypadkach wzrost ich cen przewyższa inflacje i daje dodatkowy realny przyrost wartości. Cieszą się z tego posiadacze - motocykliści, ale co ciekawe dostrzegają to również osoby, które niewiele mają wspólnego z motocyklami i jazdą na nich, czyli inwestorzy. czytaj
2023-03-27 11:48:00
Romet 200 Ogar z Bydgoszczy. Po odblokowaniu był dla małolatów PRL demonem prędkości! To już 40 lat od rozpoczęcia produkcji
historia motocykli
Właśnie mija 40 lat od rozpoczęcia produkcji motoroweru Romet 200 Ogar. Był to pierwszy z rodziny tych gończych psów. W sercach wielu z nas pozostawiły one miłe wspomnienia. Głównymi zaletami pierwszego modelu Ogara była dwuosobowa kanapa i dobry silniki czeskiej Jawy. czytaj
2023-03-17 17:17:00
Klasyczne motocykle w Toruniu. Wystawa i Inscenizacja Klasycznej Motoryzacji 2023 [RELACJA]
historia motocykli
Po raz kolejny, w weekend pod koniec lutego 2023, w Toruniu odbyła się Wystawa i Inscenizacje Klasycznej Motoryzacji. Jest to impreza wyjątkowa pod wieloma względami, a wiem to stąd, że od początku jej istnienia biorę w niej udział. Jej wyjątkowość jest wynikiem kilka czynników. czytaj
2023-03-07 11:04:00
Polecamy

Aktualności
reklama
|
|
sklep Ścigacz