tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Premiery na targach EICMA. Zestawienie oczekiwanych modeli
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Premiery na targach EICMA. Zestawienie oczekiwanych modeli

Autor: Konrad Bartnik 2017.11.03, 16:42 Drukuj

Targi EICMA ruszają na początku przyszłego tygodnia, choć niektórzy producenci zaprezentują swoje premiery już w ten weekend. Informacje o nowych modelach zbieraliśmy dla was od dłuższego czasu, pora więc podsumować maszyny, które spodziewamy się zobaczyć w Mediolanie.

Aprilia

__________________________________________

Główną oczekiwaną premierą Aprilii jest następca modelu Caponord, który niestety nie spełniał wymogów normy Euro 4. Czy zostanie on rzeczywiście pokazany w Mediolanie - tego wciąż nie wiemy. Pozostałe modele tej firmy - RS4, Tuono, Shiver 900 oraz Dorsoduro 900 - mogą otrzymać nową elektronikę i związaną z tym korektę w osiągach.

BMW

Niemiecki producent nie przedstawił większych nowości na ostatnich targach Intermot w Kolonii, więc Mediolan może być miejscem naprawdę wielu premier. Zaczynając od najmniejszych pojemności, być może zobaczymy kolejny model na bazie ramy i silnika G310, tym razem w wersji sportowej. Bliźniacza konstrukcja z Indii, TVS Akula, jest już w drodze, więc BMW mogłoby się pokusić o sporta dla młodych kierowców. Kolejną, tym razem pewną nowością, jest odświeżona linia średnich enduro F750/850. Otrzymają one powiększone silniki o większej mocy oraz nową elektronikę. Z kolei flagowy R1200GS może mieć w przyszłym sezonie kilka zmian w silniku, m.in. zmienne fazy rozrządu. Mówi się również o przygotowywanej od dawna tajnej broni na Ducati Diavela, w postaci nowego power cruisera w stylu słynnego R1200C. Ostatnim modelem, który BMW najprawdopodobniej zaprezentuje na EICMA, będzie luksusowy motocykl turystyczny na bazie baggera K1600B, tym razem z górnym kufrem i pełnym zestawem dodatków.

Ducati

Ducati zaprezentuje swoje nowości już w niedzielę, w czasie transmitowanej na żywo imprezy. Najbardziej oczekiwaną włoską premierą jest nowe Panigale z silnikiem V4, który zastąpi wciąż budzącego emocje, ale wysłużonego L-twina. Ekipa Ducati włożyła dużo wysiłku w dopieszczenie nowej jednostki, w czym bardzo pomogły udane starty w MotoGP. Ponadto dla motocyklowych turystów przygotowano dwie nowe wersje Multistrady: offroadową 950 Enduro i bardzo mocną 1260, z powiększonym silnikiem pochodzącym z XDiavela. Grono Scramblerów powiększy się o prawdziwego twardziela, napędzanego twinem o pojemności 1100 cm3. Na koniec motocykl, który już znamy - jubileuszowa wersja Monstera 821, z nową elektroniką i klasyczną stylizacją.

Harley-Davidson

Harry, jak co roku, pojawi się w Mediolanie z efektownym stoiskiem, zabraknie tam jednak premier. Zostaną pokazane nowe modele na sezon 2018 (głównie z serii Softail), których premiera miała już miejsce latem.

Honda

Dominującym elementem stoiska Hondy będzie z całą pewnością nowy Gold Wing, którego oficjalnie zaprezentowano kilkanaście dni temu. Motocykl jest mniejszy, bardziej smukły  i dynamiczny od poprzednika, posiada także całą masę najnowocześniejszych rozwiązań. W Mediolanie zobaczymy także wzmocnioną, wyprawową wersję modelu Africa Twin, wyposażoną m.in. w powiększony zbiornik paliwa i sportowe siodło. Motocyklem, co do którego zupełnie nie mamy pewności, jest nowy power naked. Najprawdopodobniej będzie to następca CB1000R, w ostatnim czasie pojawiły się jednak również zapowiedzi modelu Neo Sport Cafe oraz plotki o turbodoładowanym V-twinie. Czy to jeden i ten sam model? Dowiemy się już w przyszłym tygodniu.

Husqvarna

W zeszłym roku Szwedzi pokazali efektowne koncepty: szosowy 701 Vitpilen i utrzymany w konwencji miejskiego enduro 701 Svartpilen. Oba motocykle charakteryzują się ultranowoczesną, minimalistyczną i bardzo elegancką stylizacją. Husqvarna miała cały rok na testy i analizy. Czy za chwilę zobaczymy wersje produkcyjne? Tego jeszcze nie wiemy. Chodzą również słuchy, że szwedzcy inżynierowie dostali w swoje kreatywne ręce potężny silnik KTM 1290. Ciekawe, co z nim zrobili?

Indian

Amerykanie planują tylko jedną premierę, za to niezwykle elektryzującą. Będzie to drogowa wersja wyścigowego, flat-trackowego modelu Scout FTR750. Ten rodzaj motocykla może świetnie przyjąć się w Europie, nie dziwi więc, że jego debiut zaplanowano targi w Mediolanie.

Kawasaki

Zaczynając od samego dołu, "Zieloni" na pewno przywiozą ze sobą następcę Ninja 300, tym razem z silnikiem o pojemności 400 cm3, zadowalającym swoją czystością unijnych biurokratów. Z modelem Z900RS wejdą również ponownie do segmentu klasyków, tym razem w postaci wariacji na temat japońskich motocykli z lat 70. Najbardziej dyskutowaną premierą z Akashi będzie jednak długo zapowiadana sportowo-turystyczna wersja modelu H2, tym razem pod nazwą H2GT. Doładowany motocykl będzie miał jednak znacząco mniejszą moc od wyczynowego rodzeństwa, prawdopodobnie w okolicach 160 KM. Może to wskazywać na silnik o mniejszej pojemności.

KTM

Austriacy z całą pewnością pokażą arsenał odświeżonych wyczynowych crossów i enduro. Biorąc pod lupę bardziej cywilne maszyny, spodziewamy się w końcu debiutu długo obiecywanego małego 390 Adventure. Być może przy okazji kilka poprawek otrzyma również sportowy RC390. Sporą nowością będzie 790 Duke, z mocną dwucylindrową rzędówką. KTM mógłby się również pokusić o turystyczny 790 Adventure, na co wskazują szpiegowskie zdjęcia z testów.

Suzuki

W ekipie Suzuki niestety znów bez większych rewolucji. Firma na dobre umościła się w gniazdku sprawdzonych rozwiązań i w arsenale na przyszły sezon pozostawiła dobrze znanych zawodników. Sekcja sportowa - GSX-R600, GSX-R1000 oraz Hayabusa - wejdzie w niego bez większych zmian. Być może ujrzymy je w końcu w sezonie 2019. W przypadku Hayabusy przebąkiwano o wersji z turbiną, ale raczej na plotkach się skończy. W segmencie motocykli "codziennych" zobaczymy prawdopodobnie SV650X - bardziej klasyczną i elegancką wersję popularnego nakeda.

Triumph

Pewne premiery Brytyjczyków to dwa odnowione Tygrysy - Tiger 800 i Tiger 1200. Większy z nich straci przy okazji nazwę Explorer. Ich silniki przystosowano do normy Euro 4, same motocykle będa miały odświeżoną stylizację i otrzymają sporo nowej elektroniki. Po debiucie Speed Triple 765 mamy apetyt na ten model z większym silnikiem, być może z Tigera 1200. Czy to się spełni? Zobaczymy.

Yamaha

Yamaha to w tym roku wielka niewiadoma. Sportowe modele R1 i R6 są wciąż świeże, więc raczej nie przejdą większych zmian. Powinna się za to pojawić sportowo doposażona wersja MT-09, na wzór MT-10SP. MT-09 jest również bazą dla przełomowego trójkołowca Niken, który będzie jedną z najciekawszych premier tych targów. Fani średnich enduro wciąż czekają na wersję produkcyjną modelu Tenere. W zeszłym roku dostali koncept T7, może w końcu tym razem będzie to motocykl z biletem wstępu do salonów?

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę