tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Ostatnia taka piękność. MV Agusta modelem Claudio żegna się z F4

Autor: Raff 2018.10.21, 18:44 1 Drukuj

MV Agusta F4 Claudio to pożegnalna wersja motocykla-ikony, który od ponad 20 lat jest niedoścignionym symbolem superbike'a i przykładem idealnej symbiozy funkcjonalności i stylu.

Motocykle MV Agusta uważane są za jedne z najpiękniejszych na świecie. To efekt niezwykłego połączenia dwóch osobowości - szefa firmy Claudio Castiglioniego i projektanta Massimo Tamburiniego.

Ich przygoda rozpoczęła się w 1985 roku, kiedy Tamburini rozpoczął pracę dla Cagivy. Firma, założona przez ojca Claudio Castiglioniego w 1950 roku, była wówczas właścicielem marki Ducati. W 1994 roku powstał pierwszy wspólny projekt obu wizjonerów - Ducati 916 uważane za najpiękniejszy motocykl w historii.

Gdy Cagiva pozbyła się brandu Ducati wkrótce potem, Castiglioni i Tamburini stworzyli motocykl, który stał się dla 916 konkurentem w konkursie piękności - MV Agusta F4. Była to maszyna absolutnie znakomita, zbudowana na tor, piękna tym bardziej im bliżej niej stałeś.

F4 stała się sławna nie tylko ze względu na swoją urodę, ale także, a może przede wszystkim na nieprawdopodobne parametry. Silnik F4 CC z 2006 r. o pojemności 1 078 cm3, osiągnął imponującą moc 200 KM w czasach, gdy Suzuki GSX-R1000, które uważano wówczas za najlepszego sportbike'a dysponował mocą "zaledwie" 160 KM.

F4 przetrwała 21 lat dzięki licznym wersjom specjalnym - CC, Nero czy limitowane edycje sygnowane przez Ayrtona Sennę, Lewisa Hamiltona i samego Tamburiniego. Niestety, norma Euro wymusiła zakończenie tej wspaniałej historii. Ostateczna edycja uhonoruje człowieka, który wskrzesił markę MV - Claudio Castiglioniego.

F4 Claudio napędza czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3, który dostarcza 205 KM w wersji drogowej oraz 212 KM dla modelu przeznaczonego na tor. W tej drugiej wersji znalazły się także umieszczony pod siodłem wydech SC-Project i dedykowany sterownik ECU, który steruje dolotem powietrza do silnika i obsługuje dodatkowy tryb custom do trybów jazdy. Motocykl wyposażony jest w quickshifter.

Kokpit posiada wbudowany rejestrator danych torowych oraz własny GPS dla większej dokładności danych. Zastosowano dedykowane oprogramowanie i schemat graficzny. Wszystkie owiewki wykonano z włókna węglowego, z matowymi i błyszczącymi wykończeniami. Koła także wykonane są z włókien węglowych, a zaciski hamulcowe, dźwignie, podnóżki, pokrywa wlewu paliwa i nakrętki kół zrobiono ze stopu aluminium.

Sygnatura Claudio pojawia się w kilku miejscach na motocyklu, podobnie jak podpis Castiglioniego. Planowana jest seria tylko 100 sztuk F4 Claudio i należy się spodziewać astronomicznej ceny. W końcu to pożegnalny model wielkiej legendy, motocyklowej piękności wszech czasów.

 

Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Kriss 21/10/2018 22:24

Piękny !

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę