tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Benelli 600RR. Zbli¿a siê mocny gracz w segmencie sportowych 600!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Benelli 600RR. Zbli¿a siê mocny gracz w segmencie sportowych 600!

Autor: Raff 2020.05.26, 13:12 1 Drukuj

Benelli 600RR z czterocylindrową rzędówką, hamulcami Brembo i zawieszeniem Marzocchi może sporo namieszać w segmencie sześćsetek. Czy Honda CBR650R i Kawasaki Ninja 650 mają się czego bać?

Nie tak dawno wspominaliśmy o niemal gotowym modelu Benelli SRK600, a tymczasem płyną do nas kolejne dobre wieści. Potwierdziły się informacje ze stycznia, które wyciekły z tajnej konferencji dla dealerów. Chińsko-włoski producent szykuje kolejny model, który będzie sportową wersją nakeda - 600RR. Musimy przyznać, że styliści Benelli ciężko pracują na swoje pensje, wykonując bardzo dobrą robotę.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Pierwsze zdjęcia, na razie jeszcze nieoficjalne, wskazują, że Benelli 600RR mogłoby być mocnym konkurentem dla Kawasaki Ninja 650, a nawet Hondy CBR650R. Atrakcyjny wygląd i nowy silnik mogą spodobać się zwłaszcza potencjalnym nabywcom Kawy, której moc 68 trochę nie przystaje do sportowego wyglądu.

Benelli 600RR będzie wyposażone w czterocylindrowy silnik rzędowy o mocy 85 KM. To zdecydowanie za mało, by nawiązać równorzędną rywalizację z CBR 650R, jednak dla Kawasaki Ninja 650, które dysponuje mocą zaledwie 68 KM, będzie to z pewnością srogi konkurent, tym bardziej że, jak przystało na Benelli, na pokładzie znajdą się zapewne komponenty z górnej półki.

Benelli 600RR jest nieco gorszy od Hondy i Kawasaki także w kategorii momentu obrotowego i wagi. Włoski ścigacz waży 215 kg, czyli najwięcej z trójki. Honda jest 8 kg lżejsza, zaś Kawa aż 22 kg. Moment obrotowy Benelli to 54 Nm, również najmniej z tej trójki. Cebra ma 64, Kawa podobnie.

Czy Benelli 600RR zawojuje rynek sześćsetek w Europie? Trudno powiedzieć, bo ten segment jest na razie dość słaby. Benelli przyjęło też dość specyficzną politykę - nie walczy z konkurencją ceną, a raczej wyposażeniem, które już w podstawowych wersjach jest naprawdę okazałe.

Jeśli 600RR otrzyma hamulce Brembo, zawieszenie Marzocchi i kilka podobnych elementów z górnej półki, niewykluczone, że stanie się łakomym kąskiem swojego segmentu. Kiedy pojawi się na Starym Kontynencie? Na razie producent nie ujawnia takich informacji.

zdjęcia: torque wars

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê