łukasz tomanek strona 3
Kawasaki Z900 z quickshifterem. Najlepszy duet, jaki widziałem w motocyklu
łukasz tomanek
Zaraz po premierze, a w zasadzie jeszcze przed nią, ludzie, którzy do pracy dojeżdżali komunikacją miejską, albo ci, którzy jeszcze nie mogli legalnie kupić alkoholu, obwieścili że Z900 to bezsensowna próba zastąpienia Z800 i pozbawiony pazurów następca Z1000. Kawasaki to jednak jeden z największych producentów motocykli na świecie. Dobrze wiedzieli, co robi. Dziewięćsetka, czy tego rozgoryczeni internauci chcieli, czy nie, była następcą 800-tki, a znacznie bardziej atrakcyjna od Z1000 cena idealnie uplasow czytaj
2022-08-28 17:49:00
Yamaha XJ600 - Mój Pierwszy Poważny Motocykl
łukasz tomanek
Spójrzcie na to cudo na zdjęciu. To mój pierwszy poważny motocykl. Yamaha XJ600. Chyba Diversion, bo nigdy nie miałem pewności, czy ten Frankenstein opuścił fabrykę jako naked czy wersja z owiewką. Zamiast układu wydechowego - rura kanalizacyjna. Zamiast seryjnego zadupka - tył z Hondy CBR. Zamiast seryjnej czachy - czacha z...BMW? Nigdy się nie dowiemy. czytaj
2022-08-04 16:41:00
Suzuki GS500. Przetrwa nawet apokalipsę. Historia i opis motocykla
łukasz tomanek
Początek XXI wieku. Jesteś w liceum i właśnie odebrałeś urzędowego Świętego Graala - prawko kat. A. Wtedy mogłeś zdać egzamin na motocykl + samochód tego samego dnia, co oczywiście w przypadku dwóch pozytywnych wyników kończyło się monstrualnym kacem. Kiedy już doszedłeś do siebie, potrafiłeś zidentyfikować trwająca właśnie porę roku i swoje nazwisko, trzeba było wybrać sobie motocykl, chociaż prawdopodobnie już go miałeś na długo przez zaczęciem kursu. czytaj
2022-07-22 10:48:00
Aerox, Katana 50, SR50, F12, Speedfight. Rozpalały bardziej niż Pamela, jeżeli wiesz kto to jest
łukasz tomanek
Bądźmy szczerzy - to, co dziś reprezentuje skuterowa klasa 50cc jest jedynie przykrą namiastką tego, co było kiedyś. Ta klasa została zdominowana przez skutery azjatyckie, a żeby być bardziej precyzyjnym, azjatyckie nie-japońskie. Co wcale nie musi być takie złe, bo dzięki bardzo daleko posuniętej budżetowości więcej ludzi się mogło zmotoryzować. czytaj
2022-07-13 10:23:00
BMW K1600GT zdemolował mnie jedną rzeczą. Piszę to rozdrganymi palcami
łukasz tomanek
Pierwsza taka jednostka powstała w 1917 roku i pamiętała jeszcze moment, kiedy nieodżałowany arcyksiążę Franciszek Ferdynand wspólnie z małżonką został zamordowany w Bośni. Ten silnik zasilał jednak samolot, na użycie lądowe trzeba było poczekać kilkanaście lat i od tego momentu koncern był i jest kojarzony z rzędową jednostką sześciocylindrową. Kiedy jesienią 2010 roku na targach Intermot BMW obwieściło światu, ze robi motocykl z sześcioma garnkami, świat zwariował, a ja zapytałem "dlaczego dopiero teraz?" czytaj
2022-03-26 21:33:00
Nowy Ład. Dlaczego sprzedaż motocykli bije rekordy? Już wyjaśniam
łukasz tomanek
Ostatnie dwa lata to jeden wielki pasek informacyjny ze złymi wiadomościami. Podczas gdy ex-minister zdrowia obwieścił swoim rodakom, że nie można pójść do lasu, bo jelenie mogą przenosić Covid-19, a firmy prewencyjnie przechodziły w tryb oszczędzania baterii, rynek motocyklowy sobie z tego nic nie robił. Dziś, kiedy sytuacja stała się jeszcze bardziej skomplikowana, jest podobnie. czytaj
2022-03-25 20:10:00
Dlaczego wysokie ceny benzyny nie obchodzą motocyklistów?
łukasz tomanek
Wieczorem, 24 lutego, na większość stacji benzynowych w kraju zawitał Latający Cyrk Monty Pythona. Kolejki wijące się jak jelito grube, a wśród nich ludzie tankujący ropę do zbiorników na deszczówkę. Ja sobie postanowiłem, że jak cena benzyny będzie miała piątkę z przodu, to zatankuję na zapas i ją zamrożę na później. czytaj
2022-03-17 13:53:00
Motocykl, który zafundował mi najlepszą przejażdżkę w życiu
łukasz tomanek
Podobno przynajmniej raz powinieneś wybrać się w długą podróż motocyklem. Najlepiej na inny kontynent, a już całkowicie najlepiej dookoła świata. Wtedy wspomnienia z tej podróży staną się nieśmiertelne i będziesz je przywoływał z uśmiechem na ustach, kiedy właśnie będzie zapadać ostatnia kurtyna w twoim życiu. czytaj
2022-01-27 14:18:00
Honda Fury - najdziwniejszy fabryczny custom w historii
łukasz tomanek
Nikt w historii ludzkości nie powiedział: "Chciałbym kupić fabrycznego customa Hondy". Podobnie jak nikt nie powiedział: "Rada Ministrów odwaliła kawał dobrej roboty i wszyscy zasługują na podwyżki" oraz "Chciałbym, aby moje przyrodzenie było troszeczkę mniejsze". Mimo to, Honda w roku pańskim 2010 zdecydowała się wypuścić na rynek dokładnie to - fabrycznego customa z logiem Wielkiego Skrzydła i wszyscy byli skonsternowani, chyba nawet sama Honda. czytaj
2022-01-26 10:24:00
Kawasaki Athlete AX 125 - tańszy niż chodzenie - test, opis i moja opinia
łukasz tomanek
Właśnie sprawdzacie w Google, co to jest. Wydaje mi się, że nawet Kawasaki w swoim czasie nie wiedziało, że ma takie coś w ofercie. Pożyczyłem kiedyś AX"a od dealera i zapomniałem go oddać, a dealer zapomniał, że go mam. Mnie to nie przeszkadzało ani trochę, bo ostatni raz tak świetnie się bawiłem klockami LEGO Technic w 1997 roku. Przez dwa tygodnie jeździłem AX"em, w zasadzie cały czas wisząc na manetce gazu i te dwa tygodnie nieskrępowanej radości kosztowały mnie 46 złotych. To koszt paliwa za 14 dni jaz czytaj
2022-01-06 10:42:00
Kawasaki Teryx - Tyranozaurus Powerslide
łukasz tomanek
Pojazdy typu UTV nie są w Polsce zbyt popularne z jednego powodu. Ich funkcję w naszym kraju po prostu przejął Passat B5, który - jak wiadomo - nie posiada dopuszczalnej masy całkowitej ani żadnych ograniczeń technicznych co do miejsca, w które może wjechać. W Europie nikt głośno nie odważy się powiedzieć jak powinno się eksploatować UTV, a powinno następująco: jedziesz do lasu, ze stelaża na pace bierzesz broń, strzelasz do dzika, po czym ładujesz go na ów pakę. Ale możliwości bohatera tego felietonu, Tery czytaj
2021-11-22 20:17:00
Dlaczego motocykliści nienawidzą motocykli elektrycznych?
łukasz tomanek
Nie wiem, co sprawia mi mniej przyjemności - czytanie o postępującej czwartej fali pandemii czy czytanie o tym, czego rządy na świecie planują zakazać albo nakazać. Ten Brytyjski na przykład planuje zakazać jakichkolwiek modyfikacji motocykli, dzięki czemu powiemy wieczne "Do Widzenia" akcesoryjnym układom wydechowym. Ten Słowacki z kolei planuje uczynić Tatry strefą całkowicie zieloną i bezemisyjną, zakazując używania w nich czegokolwiek innego jak prąd lub własne nogi. A co planuje Polski Rząd? czytaj
2021-10-30 23:36:00
Yamaha V-Max 1700 - Król Czarnej Krechy - historia, opis, opinie
łukasz tomanek
Ale Yamaha miała poczucie humoru. Pokazać na jesiennych targach w 2008 roku, kiedy cywilizacja była na skraju upadku dzięki kilku dupkom z Wallstreet, najbardziej nieoszczędny motocykl w historii. Paliwa nie zużywał on w litrach na sto kilometrów, ale w racie kredytu hipotecznego na sto kilometrów. czytaj
2021-09-26 11:49:00
Dlaczego materiały prasowe są takie nudne?
łukasz tomanek
Kiedy jest premiera nowego motocykla, szczególnie jakiegoś ekstremalnie ekscytującego, dziennikarze powinni biegać po redakcjach z podpalonymi spodniami, młócąc rękoma w powietrzu i zastanawiając się, co zażyczą sobie na kolację w 5 gwiazdkowym hotelu na prezentacji prasowej w Hiszpanii. Ale zanim to się stanie, wszyscy będą musieli przebrnąć przez materiały prasowe producenta, które w 99,9% przypadków są tak nudne i tak pozbawione jakiegokolwiek sensu, że powinny być w oficjalnym programie nauczania w szko czytaj
2021-09-10 13:46:00
Kawasaki Brute Force 750 4x4 - Niepoczytalny
łukasz tomanek
Za niepoczytalność Brute Force"a odpowiada przede wszystkim silnik, dwucylindrowy jak w większości wielkolitrażowych quadów, ale w układzie widlastym. To ma generalnie same zalety, począwszy od tego, że V2 łatwiej upchnąć, jest węższy i - co oczywiste - sprzyja generowaniu radosnego momentu obrotowego. Oficjalnie ta jednostka ma 51 KM i niecałe 60 Nm. Niezbyt imponujące jak na taki czołg, prawda? Liczby nie mają tutaj żadnego znaczenia, ludzie z Kawasaki mogli w danych technicznych wpisać cokolwiek, a reakc czytaj
2021-08-18 21:13:00
Kymco Xciting S 400i - wrażenia z jazdy
łukasz tomanek
Maxiskutery mają się doskonale. Gdyby nie miały, firmy je produkujące nie ładowałyby w ich rozwój głównej wygranej w Eurojackpot rocznie, a klienci utwierdzają zarządy w swoich przekonaniach z każdą kolejną zakupioną sztuką. Problem w tym, że maxiskuter musi być naprawdę dobry, żeby motocyklista zechciał nim jeździć. czytaj
2021-07-16 15:10:00
Dźwięk motocykla - istotny czy nie? Wydechy motocyklowe - jaka czeka je przyszłość
łukasz tomanek
Wiedziesz spokojne życie nie sprawiając problemów sobie ani innym, jesteś uprzejmy i prawdopodobnie masz interesującą osobowość, co sprawia, że znajomi chętnie mianują cię kompanem wszelkich aktywności międzyludzkich, np. spożywania cieczy albo bursztynowej albo przeźroczystej. Robisz szalone rzeczy, ale nie robisz głupich. Żyjesz tak sobie, świadom, że wszystko jest w porządku, że dobrze wywiązujesz się z daru powierzonego ci przez matkę. A gdzieś tam istnieje motocyklista, który kupił sobie sportową sześć czytaj
2021-07-11 18:43:00
Kawasaki Ninja H2 - motocykl, który zmienił definicję prędkości
łukasz tomanek
Od kiedy zbudowano drugi w historii ludzkości motocykl, oficjalnie zainaugurowana została pogoń za osiągami. Jeśli coś było szybkie, ktoś inny nie spał, żeby wymyślić coś, co będzie szybsze. Taka jest natura ludzka, ciągle gonimy za lepszym. czytaj
2021-06-29 12:23:00
Elektryczny skuter NIU NQi GTS - wrażenia z jazdy
łukasz tomanek
Zastanawiam się czy są jakieś zalety transportu publicznego. Zastanawiam się tak od lat i jedyne, co mi przychodzi do głowy, to fakt, że można się nim poruszać pod wpływem alkoholu. Chyba niezbędnego, bo poniedziałkowa podróż do pracy autobusem to recepta na depresję. W miesiącach wiosenno-letnich mógłbyś do roboty pojechać samochodem i tkwić w korku w osobistej przestrzeni rozpaczy, ale po co, skoro swoje nieszczęście można dzielić z innymi? Rozwiązaniem są - oczywiście - skutery. czytaj
2021-06-21 10:57:00
Polecamy
Aktualności
reklama
|
sklep Ścigacz