łukasz tomanek strona 4
XR1200 - Najlepszy Harley-Davidson, którego nikt nie kupował
łukasz tomanek
Pewnych zdań po prostu nigdy się nie słyszy. Na przykład: "Uwielbiam chodzić w maseczce", "Donald Tusk odwalił kawał dobrej roboty" oraz "Chciałbym sportowego Harleya". No właśnie, sportowy Harley. Ten oksymoron wydaje się niedorzeczny, nawet mimo tego, że pra-pra dziadek bohatera dzisiejszego felietonu, XR750 w swoim czasie dominował wszystko, co było do zdominowania w wyścigach Flat Track. Niemniej jednak typowy klient salonu Harley-Davidson - którego z grzeczności nie określę dentystą lub deweloperem - r czytaj
2023-05-12 16:38:00
Gdy usłyszałem, że Yamaha chce zrobić V-Maxa 1700, zemdałem. Ale to Ducati Diavel jest lepszy! Oto dlaczego
łukasz tomanek
Yamaha V-Max, ta pierwsza, maniakalna, z zawieszeniem z gałęzi i hamulcami z plasteliny jest bliska mojemu sercu, bo urodziła się w tym samym roku, co ja i od kiedy osiągnąłem dojrzałość, była dla mnie bardziej podniecająca niż Jennifer Lopez w "If You Had My Love". czytaj
2023-04-28 16:29:00
Niszczy nawet Hayabusę. Kawasai ZZR1400, czyli od 100 km/h do 200 km/h w 4 sekundy! Motocykl turystyczny do drag racingu
łukasz tomanek
Z Zygzakiem było trochę jak z przechwalającymi się dzieciakami. Najpierw Honda powiedziała, że ma Blackbirda, potem Kawasaki powiedziało, że ma ZZR1200, potem Suzuki myślało, że skończy temat Hayabusą, ale Zieloni wrócili z ZZR1400. I pozamiatali. czytaj
2023-04-20 15:44:00
Suzuki B-King. Hayabusa bez szyby i owiewek do zdmuchiwania kierowcy z siodła. Czy jest granica mocy w nakedzie?
łukasz tomanek
Pamiętacie B-Kinga? Dział marketingu Suzuki pamięta, w szczególności te bezsenne noce poświęcone na zastanawianie się jak zaprezentować klientom motocykl, który w gruncie rzeczy jest gołą Hayabusą, wyglądającą jak transformers w formie pralki. Panowanie Optimusa Prime"a trwało 4 lata, co jak na tak niszowy sprzęt, który przeżył kryzys finansowy w 2008 roku i tak było bardzo dobrym rezultatem. czytaj
2023-03-31 14:52:00
Czy jesteś w stanie czytać materiały prasowe producentów o motocyklach? Odkryłem, dlaczego są tak absurdalne. Odpowiedź tylko dla osób pełnoletnich
łukasz tomanek
W środowisku dziennikarskim wszelkie materiały prasowe są przyjmowane tak samo cieple jak Donald Tusk w gabinecie Jarosława Kaczyńskiego. Za każdym razem, kiedy na maila przychodzi paczka informacji o czymś nowym, w redakcjach ciągnie się zapałki, żeby wyłonić pechowca, który będzie się nimi musiał zająć. czytaj
2023-03-24 09:32:00
Motocykle powinny być hybrydowe. To najlepsze rozwiązanie i mam na to dowody
łukasz tomanek
Prąd stał się celebrytą jeśli chodzi o napęd i obecnie jeśli jakaś firma chce mieć dobry PR, to łatwiej jest obwieścić światu, że będzie produkować pojazd elektryczny o niskim śladzie węglowym, niż wpłacać kasę na cele charytatywne. Wszyscy kochają pojazdy elektryczne, oprócz najwyraźniej klientów, którzy o ile nie są zamożnymi entuzjastami delikatnie mówiąc obawiają się, czy dojadą nad morze w ciągu jednej doby. czytaj
2023-03-17 15:37:00
Victory Hammer S. Maszynka do zostawiania krech na asfalcie. Opis i historia zapomnianego power cruisera
łukasz tomanek
W skrócie - motoryzacyjny amerykański potentat Polaris w pewnym momencie uznał, że ich offroadowi klienci są szczodrzy jeśli chodzi o dolary i może chcieliby je im przekazać w zamian za motocykle. Trzeba było poznać rynek, ale trudne to nie było, bo przecież to Ameryka i tutaj ludzie łakną wszystkiego, co choć luźno jest związane z wolnością, a przecież niemożliwe, że wszyscy chcą Harleya i fajnie by było dać ludowi jakąś alternatywę. czytaj
2023-03-03 17:13:00
Celebryci jeżdżą po alkoholu, bo ich stać? Sprawa Jerzego S. to tylko wierzchołek góry absurdu
łukasz tomanek
Jakie to przykre i jakie to znane. Celebryta popełnia przestępstwo - Pan S. takowe popełnił, gdyż woltaż alkoholu w jego krwi przy badaniu wynosił powyżej pół promila, czyli był już dziabnięty - po czym po procesie, o którym nikt nie słyszy do momentu ogłoszenia wyroku, oskarżony dostaje absurdalnie niską grzywnę, ewentualnie sędzia pogrozi mu palcem i powie, że jak jeszcze raz tak zrobi, to albo będzie u pani, albo pójdzie spać bez kolacji. Do tego zakaz wsiadania za kółko przez jakiś czas, żeby nie było a czytaj
2023-03-02 14:19:00
Suzuki SV650 to najlepszy motocykl jaki miałem - opinia, zalety i trochę wad
łukasz tomanek
Zawsze mi się podobała idea silników widlastych typu "L-Twin" czyli z kątem rozwarcia cylindrów 90 stopni. Były o wiele bardziej efektywne i wysublimowane niż wszystko, co wyjechało z Milwaukee i w zasadzie można było je wsadzić do wszystkiego. Naturalnie, pierwszym krokiem w stronę silnika V2-90 powinno być udanie się do Ducati, ale ja lubię, kiedy moje motocykle działają. czytaj
2023-02-22 13:34:00
Dość z eko-propagandą! Czekam na Ninję ZX-4R ... razem z całą Europą
łukasz tomanek
Chyba nikt się nie spodziewał takiego killera. Kawasaki dopiero co zaprezentowało modele elektryczne i hybrydowe (którym należy bezwzględnie poświęcić osobny felieton) i wszyscy myśleli, że najbliższa przyszłość odbędzie się pod hasłem eko-propagandy, a ten rok nie zapowiada się na lepszy od poprzedniego, z zielonego rękawa wychyliło się największe działo ostatniej dekady. czytaj
2023-02-10 13:59:00
Kawasaki Z900 z quickshifterem. Najlepszy duet, jaki widziałem w motocyklu
łukasz tomanek
Zaraz po premierze, a w zasadzie jeszcze przed nią, ludzie, którzy do pracy dojeżdżali komunikacją miejską, albo ci, którzy jeszcze nie mogli legalnie kupić alkoholu, obwieścili że Z900 to bezsensowna próba zastąpienia Z800 i pozbawiony pazurów następca Z1000. Kawasaki to jednak jeden z największych producentów motocykli na świecie. Dobrze wiedzieli, co robi. Dziewięćsetka, czy tego rozgoryczeni internauci chcieli, czy nie, była następcą 800-tki, a znacznie bardziej atrakcyjna od Z1000 cena idealnie uplasow czytaj
2022-08-28 17:49:00
Yamaha XJ600 - Mój Pierwszy Poważny Motocykl
łukasz tomanek
Spójrzcie na to cudo na zdjęciu. To mój pierwszy poważny motocykl. Yamaha XJ600. Chyba Diversion, bo nigdy nie miałem pewności, czy ten Frankenstein opuścił fabrykę jako naked czy wersja z owiewką. Zamiast układu wydechowego - rura kanalizacyjna. Zamiast seryjnego zadupka - tył z Hondy CBR. Zamiast seryjnej czachy - czacha z...BMW? Nigdy się nie dowiemy. czytaj
2022-08-04 16:41:00
Suzuki GS500. Przetrwa nawet apokalipsę. Historia i opis motocykla
łukasz tomanek
Początek XXI wieku. Jesteś w liceum i właśnie odebrałeś urzędowego Świętego Graala - prawko kat. A. Wtedy mogłeś zdać egzamin na motocykl + samochód tego samego dnia, co oczywiście w przypadku dwóch pozytywnych wyników kończyło się monstrualnym kacem. Kiedy już doszedłeś do siebie, potrafiłeś zidentyfikować trwająca właśnie porę roku i swoje nazwisko, trzeba było wybrać sobie motocykl, chociaż prawdopodobnie już go miałeś na długo przez zaczęciem kursu. czytaj
2022-07-22 10:48:00
Aerox, Katana 50, SR50, F12, Speedfight. Rozpalały bardziej niż Pamela, jeżeli wiesz kto to jest
łukasz tomanek
Bądźmy szczerzy - to, co dziś reprezentuje skuterowa klasa 50cc jest jedynie przykrą namiastką tego, co było kiedyś. Ta klasa została zdominowana przez skutery azjatyckie, a żeby być bardziej precyzyjnym, azjatyckie nie-japońskie. Co wcale nie musi być takie złe, bo dzięki bardzo daleko posuniętej budżetowości więcej ludzi się mogło zmotoryzować. czytaj
2022-07-13 10:23:00
BMW K1600GT zdemolował mnie jedną rzeczą. Piszę to rozdrganymi palcami
łukasz tomanek
Pierwsza taka jednostka powstała w 1917 roku i pamiętała jeszcze moment, kiedy nieodżałowany arcyksiążę Franciszek Ferdynand wspólnie z małżonką został zamordowany w Bośni. Ten silnik zasilał jednak samolot, na użycie lądowe trzeba było poczekać kilkanaście lat i od tego momentu koncern był i jest kojarzony z rzędową jednostką sześciocylindrową. Kiedy jesienią 2010 roku na targach Intermot BMW obwieściło światu, ze robi motocykl z sześcioma garnkami, świat zwariował, a ja zapytałem "dlaczego dopiero teraz?" czytaj
2022-03-26 21:33:00
Nowy Ład. Dlaczego sprzedaż motocykli bije rekordy? Już wyjaśniam
łukasz tomanek
Ostatnie dwa lata to jeden wielki pasek informacyjny ze złymi wiadomościami. Podczas gdy ex-minister zdrowia obwieścił swoim rodakom, że nie można pójść do lasu, bo jelenie mogą przenosić Covid-19, a firmy prewencyjnie przechodziły w tryb oszczędzania baterii, rynek motocyklowy sobie z tego nic nie robił. Dziś, kiedy sytuacja stała się jeszcze bardziej skomplikowana, jest podobnie. czytaj
2022-03-25 20:10:00
Dlaczego wysokie ceny benzyny nie obchodzą motocyklistów?
łukasz tomanek
Wieczorem, 24 lutego, na większość stacji benzynowych w kraju zawitał Latający Cyrk Monty Pythona. Kolejki wijące się jak jelito grube, a wśród nich ludzie tankujący ropę do zbiorników na deszczówkę. Ja sobie postanowiłem, że jak cena benzyny będzie miała piątkę z przodu, to zatankuję na zapas i ją zamrożę na później. czytaj
2022-03-17 13:53:00
Motocykl, który zafundował mi najlepszą przejażdżkę w życiu
łukasz tomanek
Podobno przynajmniej raz powinieneś wybrać się w długą podróż motocyklem. Najlepiej na inny kontynent, a już całkowicie najlepiej dookoła świata. Wtedy wspomnienia z tej podróży staną się nieśmiertelne i będziesz je przywoływał z uśmiechem na ustach, kiedy właśnie będzie zapadać ostatnia kurtyna w twoim życiu. czytaj
2022-01-27 14:18:00
Honda Fury - najdziwniejszy fabryczny custom w historii
łukasz tomanek
Nikt w historii ludzkości nie powiedział: "Chciałbym kupić fabrycznego customa Hondy". Podobnie jak nikt nie powiedział: "Rada Ministrów odwaliła kawał dobrej roboty i wszyscy zasługują na podwyżki" oraz "Chciałbym, aby moje przyrodzenie było troszeczkę mniejsze". Mimo to, Honda w roku pańskim 2010 zdecydowała się wypuścić na rynek dokładnie to - fabrycznego customa z logiem Wielkiego Skrzydła i wszyscy byli skonsternowani, chyba nawet sama Honda. czytaj
2022-01-26 10:24:00
Kawasaki Athlete AX 125 - tańszy niż chodzenie - test, opis i moja opinia
łukasz tomanek
Właśnie sprawdzacie w Google, co to jest. Wydaje mi się, że nawet Kawasaki w swoim czasie nie wiedziało, że ma takie coś w ofercie. Pożyczyłem kiedyś AX"a od dealera i zapomniałem go oddać, a dealer zapomniał, że go mam. Mnie to nie przeszkadzało ani trochę, bo ostatni raz tak świetnie się bawiłem klockami LEGO Technic w 1997 roku. Przez dwa tygodnie jeździłem AX"em, w zasadzie cały czas wisząc na manetce gazu i te dwa tygodnie nieskrępowanej radości kosztowały mnie 46 złotych. To koszt paliwa za 14 dni jaz czytaj
2022-01-06 10:42:00
Polecamy

Aktualności
reklama
|
|
sklep Ścigacz