tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Yamaha Tenere 700 2019. Następca kultowej Teresy już oficjalnie!

Autor: Raff 2018.11.05, 19:48 9 Drukuj

Yamaha zaprezentowała oficjalnie Tenere 700, czyli następcę kultowego modelu XTZ 660 Tenere. Przez ostatni rok motocykl testowali na całym świecie najbardziej utytułowani zawodnicy sportów motocyklowych.

Na premierę Tenere 700 Yamaha kazała nam czekać cały rok - wystarczająco długo, aby wielu fanów Tenery zdołało skutecznie ostudzić swój zapał. W sieci znaleźliśmy wiele opinii, które mogłyby jednoznacznie wskazywać, że taka forma promocji modelu to chyba najgorsze, co Yamaha mogła zrobić.

A jednak premiera gotowego, produkcyjnego modelu każe nam sądzić, że oto patrzymy na sprzedażowy hit. Choć producent nie podał wprawdzie ceny motocykla, dostrzegamy w nim to, co było tak ważne w poprzedniku - prostotę, czołgową odporność i niewiarygodną poręczność.

yamaha tenere 700 2019 5

Mimo wielu wspólnych genów, w Tenere 700 nie sposób dostrzec plastikowej delikatności modeli MT-07 czy MT-07 Tracer. Wszystko wygląda tutaj solidnie, choć jednocześnie nie topornie, jak w poprzedniku. Cieszą nas bardzo dwie rzeczy - wyższa niż w XTZ660 moc (74 zamiast 48 KM) oraz piękny gulgot dwucylindrowego silnika 689 cm3 w technologii crossplane.

Na plus zasługuje odważne zastosowanie dużych kół - 18- i 21-calowego. Od razu wiadomo, że Tenere 700 to nie jakaś tam asfaltowa księżniczka w terenowym dresie, ale prawdziwa Fiona bezdroży, rozkochana w błocie i niewygodach. Widać to także po panelu instrumentów, który zapewnia widoczność zarówno dla stojącej, jak i siedzącej pozycji, a poza tym ma kilka fajnych funkcji, typowych dla off-roadu.

16-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na ponad 300 km, co oznacza spalanie na poziomie plus-minus 5 l/100 km. Możecie być pewni że to sprawdzimy. Poza tym, w stosunku do prototypu zmieniło się naprawdę niewiele. To wciąż ten sam, odjechany, a jednocześnie znany kształt rasowego dzika bezdroży.

Dane techniczne

silnik: chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC, 2-cylindrowy
pojemność skokowa: 689 cm3
średnica x skok tłoka: 80 mm × 68,6 mm
moc: 54 kW / 74 KM przy 9000 obr/min
moment obrotowy: 68 Nm przy 6500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
smarowanie: mokra miska olejowa
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
sprzęgło: mokre, wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: odwrócony widelec teleskopowy
zawieszenie tylne: centralny amortyzator olejowy
hamulec przedni: hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm
hamulec tylny: hydrauliczny, z pojedynczą tarczą Ø 245 mm
opona przednia: 90/90 R21 M/C 54V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR
opona tylna: 150/70 R18 M/C 70V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR
długość/szerokość/wysokość: 2365 / 915 / 1455 mm
zbiornik paliwa: 16 litrów
Zdjęcia
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: koń 06/11/2018 14:18

205 kg.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę