tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha Tenere 700 2019. Nastêpca kultowej Teresy ju¿ oficjalnie!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha Tenere 700 2019. Nastêpca kultowej Teresy ju¿ oficjalnie!

Autor: Raff 2018.11.05, 19:48 9 Drukuj

Yamaha zaprezentowała oficjalnie Tenere 700, czyli następcę kultowego modelu XTZ 660 Tenere. Przez ostatni rok motocykl testowali na całym świecie najbardziej utytułowani zawodnicy sportów motocyklowych.

Na premierę Tenere 700 Yamaha kazała nam czekać cały rok - wystarczająco długo, aby wielu fanów Tenery zdołało skutecznie ostudzić swój zapał. W sieci znaleźliśmy wiele opinii, które mogłyby jednoznacznie wskazywać, że taka forma promocji modelu to chyba najgorsze, co Yamaha mogła zrobić.

NAS Analytics TAG

A jednak premiera gotowego, produkcyjnego modelu każe nam sądzić, że oto patrzymy na sprzedażowy hit. Choć producent nie podał wprawdzie ceny motocykla, dostrzegamy w nim to, co było tak ważne w poprzedniku - prostotę, czołgową odporność i niewiarygodną poręczność.

yamaha tenere 700 2019 5

Mimo wielu wspólnych genów, w Tenere 700 nie sposób dostrzec plastikowej delikatności modeli MT-07 czy MT-07 Tracer. Wszystko wygląda tutaj solidnie, choć jednocześnie nie topornie, jak w poprzedniku. Cieszą nas bardzo dwie rzeczy - wyższa niż w XTZ660 moc (74 zamiast 48 KM) oraz piękny gulgot dwucylindrowego silnika 689 cm3 w technologii crossplane.

Na plus zasługuje odważne zastosowanie dużych kół - 18- i 21-calowego. Od razu wiadomo, że Tenere 700 to nie jakaś tam asfaltowa księżniczka w terenowym dresie, ale prawdziwa Fiona bezdroży, rozkochana w błocie i niewygodach. Widać to także po panelu instrumentów, który zapewnia widoczność zarówno dla stojącej, jak i siedzącej pozycji, a poza tym ma kilka fajnych funkcji, typowych dla off-roadu.

16-litrowy zbiornik paliwa wystarcza na ponad 300 km, co oznacza spalanie na poziomie plus-minus 5 l/100 km. Możecie być pewni że to sprawdzimy. Poza tym, w stosunku do prototypu zmieniło się naprawdę niewiele. To wciąż ten sam, odjechany, a jednocześnie znany kształt rasowego dzika bezdroży.

Dane techniczne

silnik: chłodzony cieczą, 4-suwowy, 4-zaworowy, DOHC, 2-cylindrowy
pojemność skokowa: 689 cm3
średnica x skok tłoka: 80 mm × 68,6 mm
moc: 54 kW / 74 KM przy 9000 obr/min
moment obrotowy: 68 Nm przy 6500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
smarowanie: mokra miska olejowa
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
sprzęgło: mokre, wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: odwrócony widelec teleskopowy
zawieszenie tylne: centralny amortyzator olejowy
hamulec przedni: hydrauliczny, dwutarczowy Ø 282 mm
hamulec tylny: hydrauliczny, z pojedynczą tarczą Ø 245 mm
opona przednia: 90/90 R21 M/C 54V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR
opona tylna: 150/70 R18 M/C 70V M+S — Koła szprychowe Pirelli Scorpion Rally STR
długość/szerokość/wysokość: 2365 / 915 / 1455 mm
zbiornik paliwa: 16 litrów
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: koñ 06/11/2018 14:18

205 kg.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê