tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowo¶ci Hondy na 2022 rok. Opisy, zdjêcia, dane technicze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowo¶ci Hondy na 2022 rok. Opisy, zdjêcia, dane technicze

Autor: Redakcja 2021.11.23, 16:56 Drukuj

Podczas targów EICMA oraz chwilę wcześniej, Honda zaprezentowała całą gamę nowości na nadchodzący rok. Zmiany dotyczą pojazdów z praktycznie wszystkich segmentów, choć nie we wszystkich są one rewolucyjne. Jedne modele zyskały tylko nowe malowania, inne zupełnie nowe oblicze.

Prezentację modeli Hondy na rok modelowy 2022 ropoczynamy od MSX125 Grom - funky-bike'a w interesującym stylu retro, z łatwo demontowanymi panelami nadwozia, skierowanego przede wszystkim do młodych kierowców.

NAS Analytics TAG

Całkowicie przeprojektowane nadwozie dodało MSX125 Grom nowego wyrazu. Motocykl prezentujący świeży i radosny styl, jest również łatwy do modyfikacji, co otwiera pole dla kreatywności właściciela. Zmodernizowany zespół wskaźników LCD zawiera także obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu.

Nowy, chłodzony powietrzem silnik, spełniający normę EURO 5, zachował użyteczne osiągi i oszczędność, a dodanie dodatkowego, piątego biegu poprawiło jego pracę na dłuższych dystansach. Sprawdzone i pewne podwozie oferuje te same wymiary małego motocykla z zawieszeniem, hamulcami i własnościami jezdnymi godnymi znacznie poważniejszej maszyny.

MSX125 Grom w wersji na rok 2022 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Pearl Queen Bee Yellow, Mat Gunpowder Black Metallic i Gayety Red.

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ.

Kolejnym modelem jest Honda CB650R, motocykl wagi średniej, z linii modeli Neo Sports Cafe, który nadal cieszy się sporą popularnością. Znaczące zmiany konstrukcyjne model CB650R otrzymał w modelu na rok 2021. Główną nowością w zmodernizowanym CB650R było zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston (SSF-BP) - wysokiej jakości zawieszenia, które realnie poprawia prowadzenie motocykla.

Zgodność silnika z normą EURO 5 została osiągnięta bez obniżenia mocy maksymalnej. Usprawnienia zaowocowały nieco bardziej wysuniętą do przodu kierownicą, lepszą czytelnością wyświetlacza LCD oraz zamieszczeniem gniazda ładowania USB typu C pod siedzeniem. Dodatkowo panele boczne i tylny błotnik otrzymały zmiany kosmetyczne.

Model CB650R na rok 2022 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Sword Silver Metallic, Mat Gunpowder Black Metallic, Candy Chromosphere Red i Mat Jeans Blue Metallic.

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ.

Wszechstronna sportowa klasa średnia - Honda CBR650R była najlepiej sprzedającym się w Europie motocyklem sportowym 2021 roku.

W modelu CB650R dokonano znaczących zmian konstrukcyjnych. Główną nowością było zastosowanie widelca USD Showa 41 mm typu Separate Function Big Piston (SFF-BP) - wysokiej jakości zawieszenia, które jeszcze skuteczniej wspomaga znakomite prowadzenie motocykla.

Zgodność silnika z normą EURO 5 została osiągnięta bez obniżenia mocy maksymalnej. Inne usprawnienia objęły lepszą widoczność wyświetlacza LCD oraz dostępność gniazda ładowania USB typu C pod siedzeniem. Zmieniono reflektory, a osłony boczne i tylny błotnik przeszły drobne modyfikacje.

Model CBR650R na rok 2022 będzie dostępny w dwóch opcjach kolorystycznych: Mat Gunpowder Black Metallic z nowymi pomarańczowymi akcentami oraz Grand Prix Red ze zaktualizowaną grafiką.

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ.

Honda CMX500 Rebel to popularny kompaktowy cruiser, nad którym prace rozpoczęły się w Ameryce Północnej, a ich celem było rozpalenie wyobraźni młodego pokolenia motocyklistów nieco innymi środkami od tych stosowanych w przypadku tradycyjnych maszyn typu cruiser.

Napędzany dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 471 cm3, rozwijającym płynnie moc i dysponującym już w dolnym zakresie obrotów wysokim momentem obrotowym, CMX500 Rebel może być używany przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii A2. Smukłe nadwozie oraz niskie siedzisko ułatwiają kierowcy jazdę przy niewielkich prędkościach, a odległość kierownicy wymagająca delikatnego wyprostowania ramion i zamontowane centralnie podnóżki zapewniają mu naturalną, zrelaksowaną pozycję.

Stalowa rama rurowa nadaje motocyklowi cech pozbawionego wszelkich zbędnych elementów "bobbera". Rebel otrzymał wykończenie w ciemnej tonacji z minimalnym użyciem lakieru. Z wersji dla jednego kierowcy może on zmienić się w pojazd dla dwojga, na co pozwala łatwy montaż i demontaż siedziska za pomocą dwóch śrub.

CMX500 Rebel na rok modelowy 2022 jest dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Pearl Organic Green, Mat Jeans Blue Metallic, Graphite Black i Mat Axis Grey Metallic.

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ.

Gold Wing, flagowy motocykl turystyczny Hondy, również został odświeżony. Silnik i podwozie nowego Gold Winga zostały zaprojektowane łącznie, z zamiarem przesunięcia pozycji jazdy do przodu motocykla, by uzyskać bardziej zwarte wymiary całej maszyny. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół mocowania przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi, gdyż przednie koło porusza się w górę i w dół w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywność i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia.

Nowy, zoptymalizowany pod względem gabarytów, płaski, sześciocylindrowy silnik nie stracił mocy, momentu obrotowego i fascynującej charakterystyki. Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę (TBW) z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Zintegrowany układ hamulcowy (D-CBS) zmienia charakterystykę działania w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla.

Przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada 7 biegów, z czułością sprzęgła, szybkością zmiany biegów i zakresem zmian prędkości obrotowych w górę i w dół dostosowanymi specjalnie do każdego z trybów jazdy. Motocykl w wersji z DCT posiada również funkcję pełzania do przodu i do tyłu.

Gold Wing i Gold Wing Tour oferują połączenie poczucia wolności z czystą radością, jaką daje jazda na stylowym motocyklu oferującym świetne osiągi. Stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektryczna regulacja położenia szyby pozwala dostosować jej pozycję do preferencji użytkownika, a luksusowe siedzenie zapewnia komfort w czasie całodziennych podróży. Lekki system audio i głośniki gwarantują znakomitą jakość brzmienia. Kolejnymi usprawnieniami, zapewniającymi jeszcze więcej wygody, są: system inteligentnego kluczyka, Apple CarPlay™, Android Auto™ i łączność Bluetooth™.

Model GL1800 Gold Wing Tour na rok 2022 w wersji z manualną skrzynią biegów jest dostępny w nastrojowej kolorystyce Gunmetal Black Metallic, z czarnym wykończeniem silnika.

GL1800 Gold Wing Tour 2022 wyposażony w DCT i poduszkę powietrzną kierowcy jest dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Glint Wave Blue Metallic, Pearl Glare White i Gunmetal Black Metallic (z czarnym wykończeniem silnika).

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ i TUTAJ.

W aktualizacjach na rok 2022 znalazły się również skutery.: Honda SH125i, Forza 125 i Forza 350.

Napędzana czterosuwowym silnikiem, Honda SH125i jest oferowana na rynkach europejskich od 2001 roku i stanowi część sprzedawanej w milionach egzemplarzy rodziny SH, zapoczątkowanej przez model SH50 w 1984 roku. Historia modelu to nieustanna ewolucja, odzwierciedlająca rosnące potrzeby i oczekiwania właścicieli, a także dążenie Hondy do oferowania im jeszcze lepszej wersji SH.

Ulepszenie SH125i wcale nie było proste - nie bez powodu jest to jeden z najbardziej lubianych i popularnych skuterów w całej Europie. Było to więc prawdziwe wyzwanie dla inżynierów Hondy projektujących zmiany w modelu z roku 2020. Zwiększyli oni moc, podnieśli moment obrotowy i ograniczyli spalanie w nowym czterozaworowym silniku eSP+ , który teraz jest zgodny z normą EURO5. Wzrosło również bezpieczeństwo właścicieli skutera dzięki zastosowaniu w nim systemu HSTC.

Przeprojektowana rama uwolniła dodatkową przestrzeń do przechowywania (z ładowarką USB) i przyczyniła się do optymalizacji geometrii tylnego zawieszenia, a co za tym idzie -zwiększenia komfortu. Zmieniona stylistyka nadwozia, z nowym, charakterystycznym frontem oraz oświetleniem wykonanym w technologii LED i wyświetlaczem LCD, na nowo definiują model SH125i, podnosząc jego atrakcyjność.

W ofercie znalazło się pięć konfiguracji modelu:
Standardowa - SH125i bez akcesoriów
SH125i + Smart top box (kufer górny z obsługą bezkluczykową)
SH125i + Smart top box, osłony na dłonie i szyba
SH125i + standard top box
SH125i + standard top box, osłony na dłonie i szyba.

Dwa zupełnie nowe kolory z unikalnym czerwonym logo, czarnymi kołami i bardziej agresywnymi detalami, dodają modelowi na rok 2022 współczesnego charakteru. SH125i będzie dostępny w pięciu opcjach kolorystycznych: Mat Pearl Cool White, Mat Rock Gray, Pearl Nightstar Black, Timeless Gray Metallic i Pearl Splendor Red.

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ.

Kolejnym ze skuterów jest zaliczany do segmentu premium skuter klasy sport/GT - Forza 125, która w wersji na rok 2022 utrzyma popularność wśród klientów dzięki nowym opcjom kolorystycznym.

Kosmetyczne zmiany w przednich i bocznych owiewkach, lusterkach, tylnych panelach bocznych i pokrywie silnika odświeżyły wzornictwo modelu Forza 125, wprowadziły bardziej elegancki wygląd i poprawiły aerodynamikę. Szyba o udoskonalonej geometrii zyskała dodatkowe 40 mm zakresu regulacji położenia. Gniazdo ładowania USB zastąpiło gniazdo ACC 12V.

Podwozie pozostało niezmienione, ale czterozaworowy, chłodzony cieczą silnik SOHC otrzymał wsparcie systemu Honda Selectable Torque Control (HSTC), zapewniającego utrzymywanie przyczepności tylnego koła. Silnik spełniał również normę czystości spalin EURO 5. Forza 125 na rok 2022 otrzyma stylowe, zwiększające jej atrakcyjność opcje kolorystyczne.

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ.

Ostatnim z trzech skuterów jest średni, sportowo-turystyczny skuter - Forza 350, któy zyskał większą pojemność silnika, dzięki czemu rozwija większą prędkością maksymalną i osiąga lepsze przyspieszenia. Silnik "enhanced Smart Power+" (eSP+) o pojemności 330 cm3, który pozwolił spełnić wymogi normy EURO 5, osiąga moc maksymalną 29,4 KM (21,6 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 31,9 Nm. Dysponuje wysoką dynamiką w całym zakresie obrotów, zapewniającą skuterowi doskonałe przyspieszenie i prędkość maksymalną 137 km/h.

Poza nowym silnikiem, w modelu na rok 2022 wprowadzono kosmetyczne zmiany, które objęły przednie i boczne owiewki, lusterka, tylne panele boczne i pokrywy silnika, co poza poprawą aerodynamiki, przczyniło się do bardziej eleganckiego, prestiżowego wyglądu skutera. Podwozie pozostało niezmienione, za wyjątkiem zastosowania lżejszego wahacza, a elektrycznie sterowana szyba otrzymała zakres regulacji powiększony o 40 mm w celu poprawy ochrony przed wiatrem.

Odświeżono również zespół wskaźników, dodano możliwość połączenia się ze smartfonem przez Bluetooth za pomocą systemu sterowania głosowego - Honda Smartphone Voice Control System, który jest dostępny jako opcja.

Pod siedzeniem jest miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, a w schowku znajduje się gniazdo USB-C.

Forza 350 na rok 2022 będzie dostępna w następujących opcjach kolorystycznych: Mat Carnelian Red Metallic, Mat Pearl Pacific Blue, Pearl Cool White, Matt Cynos Gray Metallic i Pearl Falcon Gray.

Szczegółowy opis i dane techniczne można znaleźć TUTAJ.

Informacje o nowych modelach CBR1000RR-R Fireblade i CBR1000RR Fireblade SP znajdziecie TUTAJ. Nasz test modelu NT1100 na rok 2022 znajdziecie TUTAJ, a o CMX1100 Rebel przeczytacie TUTAJ.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê