tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CB 650R 2019. Grzeczna, bezpieczna, ale jednak łobuziara

Honda CB 650R 2019. Grzeczna, bezpieczna, ale jednak łobuziara

Autor: Raff 2019.02.12, 14:27 Drukuj

Honda CB 650R jest jak nastolatka – miła i grzeczna przy rodzinnym stole, ale wśród koleżanek cieszy się opinią łobuziary i kamikadze. To łagodna wersja motocyklowego wariactwa, która ma szansę rozkochać w sobie młodych bikerów.

Jako zagorzały motocyklowy podróżnik nigdy nie zdobyłem się na zakup własnego nakeda, ale przyznaję, że ten typ motocykli uwielbiam – są kwintesencją tego, za co kocham motocykle – czystej mocy, wariactwa i ciągłego ryzyka. Technicznie rzecz biorąc to silnik opakowany w tak mało, jak tylko się da. Owiewki? Szyba? Ale po co?

Perspektywa testu nowej Hondy CB 650R była zatem dla mnie bardzo kusząca, tym bardziej że miejsce tego testu było wręcz idealne dla takiego motocykla – to kręte, boczne drogi południowej Hiszpanii.

Honda CB650R 2019 statyka 03

Poprzednia generacja Cebuli – CB 650F, była do bólu poprawnym motocyklem. To samo w sobie nie jest oczywiście wadą – podobną opinię mógłbym wyrazić także o CB 650R. Efka miała jednak jedną przykrą cechę – miałki design, który, w przypadku motocykla, jest dość istotną wadą.

W przypadku CB650R kryterium wizualne było z pewnością jednym z priorytetów. Widać tutaj oczywiście kontynuację linii stylistycznej Neo Sports Cafe, z którą pierwszy raz zetknęliśmy się w modelu CB 1000R. W mniejszym nakedzie nie jest ona może tak wysmakowana jak w dużej Cebuli, ale z całą pewnością motocyklowi nie można odmówić uroku.

Jak ona się dobrze prowadzi

CB 650 R dzieli konstrukcję z testowanym przez nas także CBR 650R. Mamy tutaj tę samą rzędową czwórkę, tę sama ramę i wiele innych elementów. Obniża to oczywiście koszt produkcji, ale czy nie wpływa nadmiernie na unifikację obu modeli? Zdecydowanie nie! CB 650R i CBR 650R to dwa zupełnie różne motocykle.

Na CB 650R pozycja jest bardziej wyprostowana, choć nadal aktywna, pochylona do przodu. Motocykl prowadzi się tak lekko, że podczas manewrów na parkingu mam obawy o jego stabilność w szybkich łukach. Niepotrzebnie – widelec upside-down Showa Separate Function (jedna laga odpowiada za tłumienie dobicia, druga – za tłumienie odbicia), choć bez regulacji, zapewnia fantastyczne wyczucie toru jazdy. Tył, z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego także spisuje się zaskakująco dobrze. Zaskakująco, bo moje skromne ciało redakcyjne waży ponad 100 kg.

Honda CB 650R 2019 dynamika

Mimo konieczności transportu tak dużej masy, CB 650R nie narzeka – w każdy zakręt wchodzi pewnie, na zmiany obciążenia reaguje łagodnie, ale stabilnie – szybkie przerzucanie w serii ciasnych łuków ani na chwilę nie zaburza stabilności motocykla. Jedynym mankamentem może być niewielki zakres skrętu kierownicy, ale jest to dokuczliwe tylko podczas manewrów.

Kanapa ni pozostawia wątpliwości z jakim motocyklem mamy do czynienia – tutaj komfort pośladków jest sprawą drugo–, a może i nawet trzeciorzędną. Znajome uczucie kamiennych pośladków pojawia się już po około 150 km. Spora w tym zasługa pozycji, która, inaczej niż w motocyklu sportowym, wymusza konieczność oparcia większości ciężaru ciała na kościach kulszowych.

No ale przecież do dalekich podróży nikt tego motocykla wykorzystywać nie będzie. Jego zadaniem jest generowanie endorfin i z tym zadaniem radzi sobie całkiem nieźle.

Dziewczyna z wielkim sercem

Czterocylindrowy silnik rzędowy w CB 650R generuje 95 KM. Producent chwali się, że to 5 procent więcej niż oferował poprzednik. Efekt ten osiągnięto między innymi dzięki zmodyfikowaniu faz rozrządu i zwiększonemu stopniu kompresji. Jako bonus dostajemy nieco łagodniejszy przebieg krzywej momentu obrotowego. 

CB 650R, podobnie jak CBR 650R, ma dwie twarze – można nim latać bardzo gładko i łagodnie, korzystając ze środkowego zakresu obrotów. Cebula jest przy tym dynamiczna i bardzo przyjemna w takiej chill-outowej jeździe. Kiedy jednak najdzie cię ochota na odrobinę szaleństwa, wystarczy odkręcić prawą manetkę i trzymać obroty powyżej 8000.

Silnik kocha, gdy kręci się go tak wysoko – brzmi wówczas bardzo rasowo i czyni z CB 650R prawdziwą kieszonkową rakietę. Bardzo wdzięcznie steruje się nią gazem w szybkich zakrętach. Testowana przeze mnie CB 650R wyposażona jest w system kontroli trakcji tylnego koła HSTC, quickshifter (w opcji, działa tylko w górę) oraz poślizgowe sprzęgło, które przydaje się podczas agresywnej redukcji biegów. Wszystko to sprawia, że motocykl ani przez chwilę nie przestaje dawać poczucia bezpieczeństwa.

Na same pochwały zasługuje fantastyczna skrzynia biegów, która, nawet bez quickshiftera, pozwala wachlować przełożeniami bez obawy o błąd, czy zgrzyt. Konstruktorzy zrobili kawał dobrej roboty.

Honda CB 650R 2019 winkle

Nie tylko dla świeżaków

CB 650R to motocykl adresowany do młodych adeptów motocyklizmu. Nie znaczy to jednak, że ktoś bardziej doświadczony nie odnajdzie w nim dobrego kompana – wiele zależy od oczekiwań. Genialnym posunięciem konstruktorów było takie wysterowanie silnika, które umożliwiło uzyskanie dwóch różnych charakterystyk pracy. Dzięki temu osoby mniej doświadczone mogą korzystać ze średniego zakresu obrotów bez obawy o utratę kontroli. Ci, którzy są już dobrze obeznani z jazdą, w górnym zakresie pracy silnika odnajdą tak kochaną przez nas nutę szaleństwa i adrenaliny.

Bardzo ważne jest przy tym, że nawet osoby o wzroście około 180 cm i sporej wadze nie będą czuły się na CB 650R jak na gęsi. Produkowana w Tajlandii CB 650R kosztuje standardowo 34 200. To niewiele, zważywszy że za konkurenta – Yamahę MT-09 trzeba zapłacić 5 tys. zł. więcej. Suzuki SV650 jest wprawdzie 4 tys. zł tańszy, ale ma także mniej mocy, bo zaledwie 76 KM.

Dane techniczne

silnik: rzędowy, czterocylindrowy, 16-zaworowy DOHC
pojemność skokowa: 649 cm3
średnica x skok tłoka: 67 x 46 mm
moc: 70 kW / 95 KM przy 12000 obr/min
moment obrotowy: 64 Nm przy 8500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
sprzęgło: mokre, wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: amortyzatory Showa SFF upside-down
zawieszenie tylne: centralny amortyzator olejowy z regulacją napięcia wstępnego
hamulec przedni: podwójna tarcza 310 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami
hamulec tylny: tarcza 240 mm
opona przednia: 120/70ZR17M/C (58W)
opona tylna: 180/55ZR17M/C (73W)
systemy dodatkowe: ABS, HSTC, HISS
długość/szerokość/wysokość: 2130 / 780 / 1075 mm
masa: 202 kg
zbiornik paliwa: 15,4 l
Zdjęcia
Honda CB 650R 2019 w akcjiHonda CB 650R 2019 dzida
Honda CB 650R 2019 RaffHonda CB 650R 2019 dynamika
Honda CB 650R 2019 miastoHonda CB 650R 2019 winkle
Honda CB 650R 2019 dynamicznieHonda CB 650R 2019 akcja
Honda CB650R 2019 akcjaHonda CB 650 R 2019 akcja
Honda CB 650R 2019 akcja 06Honda CB 650R 2019 akcja 07
Honda CB 650R 2019 akcja 12Honda CB 650R 2019 akcja 21
Honda CB 650R 2019 akcja 16Honda CB 650R 2019 akcja 20
Honda CB 650R 2019 akcja 15Honda CB 650R 2019 akcja 18
Honda CB 650R 2019 akcja 19Honda CB 650R 2019 akcja 14
Honda CB 650R 2019 akcja 17Honda CB 650R 2019 akcja 22
Honda CB650R 2019 statyka 03Honda CB650R 2019 statyka 01
Honda CB650R 2019 statyka 02Honda CB650R 2019 statyka 04
Honda CB650R 2019 statyka 05Honda CB650R 2019 statyka 06
Honda CB650R 2019 statyka 07Honda CB650R 2019 statyka 08
Honda CB650R 2019 statyka 09Honda CB650R 2019 statyka 10
Honda CB650R 2019 statyka 11Honda CB650R 2019 statyka 12
Honda CB650R 2019 statyka 13Honda CB650R 2019 statyka 14
Honda CB650R 2019 statyka 15Honda CB650R 2019 statyka 16
Honda CB650R 2019 statyka 17Honda CB650R 2019 statyka 18
Honda CB650R 2019 statyka 19Honda CB650R 2019 statyka 20
Honda CB650R 2019 statyka 21Honda CB650R 2019 statyka 22
Honda CB650R 2019 statyka 23Honda CB650R 2019 statyka 24
Honda CB650R 2019 statyka 25Honda CB650R 2019 statyka 26
Honda CB650R 2019 statyka 27Honda CB650R 2019 statyka 28
Honda CB650R 2019 statyka 29Honda CB650R 2019 statyka 30
Honda CB 650 R 2019 studio 02Honda CB 650 R 2019 studio 28
Honda CB 650 R 2019 studio 14Honda CB 650 R 2019 studio 16
Honda CB 650 R 2019 studio 17Honda CB 650 R 2019 studio 18
Honda CB 650 R 2019 studio 21Honda CB 650 R 2019 studio 29
Honda CB 650 R 2019 studio 12Honda CB 650 R 2019 studio 26
Honda CB 650 R 2019 studio 23Honda CB 650 R 2019 studio 30
Honda CB 650 R 2019 studio 13Honda CB 650 R 2019 studio 15
Honda CB 650 R 2019 studio 10Honda CB 650 R 2019 studio 20
Honda CB 650 R 2019 studio 22Honda CB 650 R 2019 studio 24
Honda CB 650 R 2019 studio 03Honda CB 650 R 2019 studio 04
Honda CB 650 R 2019 studio 05Honda CB 650 R 2019 studio 06
Honda CB 650 R 2019 studio 07Honda CB 650 R 2019 studio 08
Honda CB 650 R 2019 studio 09Honda CB 650 R 2019 studio 27
Honda CB 650 R 2019 studio 11Honda CB 650 R 2019 studio 25
Honda CB 650 R 2019 studio 19Honda CB 650 R 2019 studio 01
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę