tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Rzędowe czwórki Hondy - silniki, które napisały historię sukcesu [GALERIA] NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Rzędowe czwórki Hondy - silniki, które napisały historię sukcesu [GALERIA]

Autor: Redakcja 2019.06.26, 11:56 1 Drukuj

Cztery cylindry ustawione w rzędzie - ta koncepcja silnika motocyklowego na zawsze zmieniła naszą branżę i dała Hondzie pozycję jej niekwestionowanego lidera. Oto kilka modeli z rodziny CB - kamienie milowe japońskiego producenta, wyposażone w ten niezwykle udany typ jednostki napędowej.

Honda CB750 - rok 1968

NAS Analytics TAG

Od niej wszystko się zaczęło - to pierwszy masowo produkowany motocykl z silnikiem 4-cylindrowym. CB750 jako jeden z pionierów posiadała również elektryczny starter i hamulec tarczowy. Ten pierwszy prawdziwy Superbike został zaprezentowany na Tokio Show w 1968 roku.

1968 rok Honda CB750

Honda CB500F - rok 1971

Mniejsza, lżejsza i zwinniejsza wersja CB750. Pierwsza rzędowa czwórka o tej pojemności.

1971 rok Honda CB500F

Honda CB350F - rok 1972

Jeszcze mniejsza czterocylindrówka, pierwsza w klasie 350. Legenda głosi, że był to ulubiony model samego założyciela firmy, Soichiro Hondy.

1972 rok Honda CB350F 

Honda CB400F - rok 1975

W tym modelu po raz pierwszy zastosowano 6-biegową skrzynię.

1975 rok Honda CB400F

Honda CB750A - rok 1976

W tym motocyklu Honda wykonała pierwsze podejście do automatycznej skrzyni biegów, nazwanej Hondamatic.

1976 rok Honda CB750A

Honda CB900F - rok 1979

W modelu tym po raz pierwszy zastosowano 4-zaworowy silnik w układzie DOHC.

Honda CB1100RR - rok 1981

Słynna wyścigówka, na której zwyciężali m.in. Ron Haslam i Wayne Gardner.

1981 rok Honda CB1100R

Honda CB1100 Super Four - rok 1992

Pierwsza "czwórka" Hondy w rodzinie CB chłodzona cieczą, generowała 98 KM mocy. Piękny naked na 18-calowych kołach.

1992 rok CB1000R

Honda CB750 - rok 1992

Nowe spojrzenie na klasyczną CB750 z lat 60/70. Niezwykle popularny model, do dziś często spotykany na ulicach i w serwisach ogłoszeniowych.

1992 rok CB750

Honda Hornet 250 - rok 1996

Pierwszy "Szerszeń" w historii, napędzany ciekawym silnikiem ze sportowego modelu CBR250.

1996 rok Hornet

Honda CB1300 Super Four - rok 1998

Największy piec w rodzinie, stosowany początkowo w modelu X-4. CB1300 to jedna z ikon segmentu wielkich klasycznych nakedów.

1998 rok CB1300

Honda CB600F Hornet

Hit sprzedażowy Hondy przez ponad 15 lat, jeden z najważniejszych modeli w historii. Zwinny naked ze sportowym piecem z CBR600 idealnie trafił w gust i potrzeby milionów motocyklistów.

Honda CB900F - rok 2001

Popularny model z silnikiem Fireblade’a, zasilany wtryskiem paliwa.

2001 rok CB900F

Honda CB1300 Super Bol d’Or - rok 2005

Przepiękny powernaked ze sportową owiewką, napędzany silnikiem na wtrysku oraz posiadający system ABS.

2005 rok CB1300S

Honda CB750 Special Edition - rok 2007

Specjalna wersja w klasycznym wykończeniu, sprzedawana niestety tylko w Japonii.

2007 rok CB750 Special Edition

Honda CB1100EX - rok 2017

Wielki powrót klasyka na szprychowych kołach, z pięknie ożebrowaną rzędową czwórką o dużej pojemności. Model dostępny także w wersji standardowej oraz lekko sportowej RS.

Honda CB1000R - rok 2018

Rodzina Neo Sports Cafe - nowe spojrzenie na historię i współczesność Hondy CB. Klasyczna, ale bardzo nowoczesna. Mocna, ale dyskretna. Na pewno wspaniała! Litrowa CB1000R zadebiutowała w towarzystwie modeli CB125R i CB300R.

2018 rok CB1000R

Honda CB650R - rok 2019

Najnowsze uzupełnienie grupy Neo Sports Cafe o bardzo pożądaną, średnią pojemność. Lekka, zwinna i szybka!

2019 rok CB650R

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę