tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Cel uświęca środki. Urzędnicy pracują nad dalszymi ograniczeniami dla kierowców
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Cel uświęca środki. Urzędnicy pracują nad dalszymi ograniczeniami dla kierowców

Autor: Rafał Raff Betnarski 2018.02.09, 11:10 5 Drukuj

Obniżenie limitu prędkości w obszarze zabudowanym to jeden z postulatów specjalnego zespołu, złożonego z przedstawicieli kilku ministerstw i instytucji. Czeka nas jednak znacznie więcej zmian w prawie.

Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo drogowe w naszym kraju, zachęcone efektami swoich działań, idą za ciosem. Pojawiają się kolejne propozycje zmian, których celem jest dalsza poprawa statystyk wypadkowych.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Nowy pomysł to zrównanie limitów prędkości w miastach - zamiast dotychczasowych 50 km/h w dzień i 60 km/h w nocy, proponowany jest tylko ten niższy limit. Kolejną propozycją jest obowiązek używania kasków przez niepełnoletnich rowerzystów.

Zespół do zadań specjalnych

Nad zmianami pracuje specjalnie powołany zespół, składający się z  przedstawicieli Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Cyfryzacji, Komendy Głównej Policji oraz ekspertów z instytutów badawczych.

Propozycje dotyczące zrównania limitów prędkości w miastach i obowiązkowych kasków rowerowych to jednak dopiero początek - zespół analizuje setki dokumentów i zapisów, planując kolejne zmiany, które mogą przyczynić się do poprawy naszego bezpieczeństwa na drogach. Rezultaty prac zespołu trafią następnie do Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która, po analizie prawnej i merytorycznej, zarekomenduje konkretne rozwiązania Radzie Ministrów.

Cel uświęca środki

Koronnym argumentem za pracami nad wprowadzeniem zmian są policyjne statystyki, które wyraźnie pokazują poprawę bezpieczeństwa. W ubiegłym roku na polskich drogach zginęło 2810 osób, czyli najmniej od 27 lat, odkąd prowadzone są statystyki. Policja także potwierdza, że kierowcy jeżdżą coraz ostrożniej i coraz rzadziej narażają się na mandaty.

Szkoda tylko, że często pozytywne efekty osiągane są metodą "cel uświęca środki". W maju 2015 r. wprowadzono przepis umożliwiający policjantowi zatrzymanie prawa jazdy kierowcy, który przekroczył w terenie zabudowanym prędkość o ponad 50 km/h. Wkrótce potem okazało się, że działanie takie jest niezgodne z innymi przepisami, a ponadto nakłada także obowiązek odebrania dokumentu policjantowi prowadzącemu pościg.

Mimo oczywistych wątpliwości MSWiA nie tylko nie uchyliło wadliwego prawnie zapisu, ale nadal obstawało przy tym, że jest on zgodny z prawem. Sytuację tę zmieniono dopiero w ubiegłym roku.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę