tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 California Superbike School - nowy obiekt, nowe możliwości
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

California Superbike School - nowy obiekt, nowe możliwości

Autor: Dawid Stolicki 2014.08.19, 20:31 27 Drukuj

9/10 sierpnia był dla nas jednym z najaktywniejszych motocyklowych weekendów tego sezonu. Dwa dni intensywnego szkolenia teoretycznego i praktycznego, lejący się z niemal bezchmurnego nieba żar oraz mnóstwo dodatkowych, pozytywnych emocji sprawiły, że do domu wróciliśmy zmęczeni, jednak w stu procentach zadowoleni z efektów. Sądząc po minach i opiniach pozostałych kursantów, nie byliśmy w tym odosobnieni.

Kolejny krok

Mimo trzyletniej obecności California Superbike School w Polsce oraz pięciu zorganizowanych edycjach, po raz pierwszy spotkaliśmy się na obiekcie innym, niż Tor Poznań. Drugie tegoroczne szkolenie zostało bowiem przeprowadzone na Autodromie Jastrząb, zlokalizowanym nieopodal Radomia. Świeżo oddany do użytku, nie do końca jeszcze znany nam obiekt stanowił niemałą zagadkę. Mogłoby się wydawać, że prawdziwy tor wyścigowy był jak dotąd marchewką zachęcającą motocyklistów do wzięciu udziału w szkoleniu. Tymczasem, jak się okazało wieść o szkoleniu w nieznanym Jastrzębiu nikogo specjalnie nie zniechęciła. Co więcej, organizatorzy spotkali się z pełnym obłożeniem na wszystkich czterech poziomach. W sumie ponad 100 uczestników, z których większość brała udział zarówno w sobotnich, jak i niedzielnych zajęciach.

Charakterystyka toru z punktu widzenia osób nastawionych na efektywne, dynamiczne szkolenie była wręcz wymarzona. Usiana kilkunastoma zakrętami nitka umożliwiała nieustanną pracę nad poprawą własnych umiejętności. Dzięki relatywnie niskim (w porównaniu z szybkim torem wyścigowym) prędkościom uczestnicy szkolenia mogli poświęcić więcej uwagi na poprawne wykonywanie zadanych przez trenerów ćwiczeń.

Nowością tegorocznego szkolenia były tzw. off-tracki, czyli ćwiczenia praktyczne odbywające się na placu obok toru. Jednym z nich było ćwiczenie sprawdzające poprawność używania przeciwskrętu, połączone z korygowaniem pozycji na motocyklu i sposobu patrzenia podczas skręcania. Do dyspozycji uczniów realizujących Poziom 4 został przekazany slide bike, na którym w bezpieczny i kontrolowany sposób mogli oni zweryfikować swoje umiejętności pod kątem sposobu zachowania się motocykla w czasie uślizgu tylnego koła. Wbrew pozorom, wprowadzenie motocykla w kontrolowany uślizg wcale nie jest takie łatwe, nawet jeżeli ciśnienie w tylnej oponie blisko trzykrotnie przekracza sugerowaną wartość, a przed zaliczeniem highside'a częściowo chronią nas boczne kółka. Ten sam motocykl uczestniczy szkolenia na Poziomie 3 wykorzystywali do układania prawidłowej pozycji ciała na motocyklu.

Z perspektywy ucznia

Zarówno w sobotę jak i w niedzielę dzień na torze rozpoczynał się o godzinie 7.00 od rejestracji. Następnie odprawa, potem właściwa część szkolenia oraz jego podsumowanie i rozdanie dyplomów, które miało miejsce około godziny 18. Jednodniowe szkolenie w Jastrzębiu, podobnie jak na poprzednich edycjach, składało się z pięciu dwudziestominutowych sesji praktycznych, przeplatanych wykładami i konsultacjami z trenerami. Po każdej z jazd, uczniowie udawali się bezpośrednio do swoich opiekunów z którymi omawiali przebieg i efekty poszczególnego ćwiczenia, po czym ponownie maszerowali na wykład, gdzie przedstawiane było kolejne zagadnienie do omówienia. Pomiędzy kolejnymi etapami uczestnicy szkolenia mieli około 10-15 minut przerwy, aby się zrelaksować i porządnie nawodnić. Szczególną uwagę zwracano właśnie na ilość przyjmowanych płynów. Wszystko po to, aby nasz organizm mógł zachować pełnię koncentracji przez cały dzień.

Warto podkreślić fakt, że bez względu na to na jakim motocyklu bierzesz udział w szkoleniu, jego efekt będzie uzależniony tylko i wyłącznie od tego jak bardzo się do niego przyłożysz. Wśród maszyn jakie pokonywały kolejne okrążenia toru w Jastrzębiu, poza motocyklami stricte sportowymi i nakedami, pojawiały się również duże turystyczne enduro, choppery, klasyki a nawet stylowe cafe racery. Jedną z bardziej przykuwających uwagę maszyn była oczywiście testowana przez nas Honda Vultus, na której osobiście realizowałem pierwsze dwa poziomy szkolenia.

Pełne wsparcie

Jeżeli komukolwiek z Was przeszło przez myśl, że z uwagi na anglojęzycznych trenerów, możecie mieć problem z porozumiewaniem, z miejsca mogę rozwiać wszelkie obawy. Za każdym razem na miejscu można spotkać kilkuosobową ekipę tłumaczy, którzy pomagają każdemu, kto nie czuje się na siłach, aby samodzielnie się porozumiewać z trenerami. Dotyczy to wszystkich prowadzonych przez trenerów wykładów i ćwiczeń, które każdorazowo przekładane są na język polski.

Na miejscu nie zabrakło również jednego z głównych partnerów California Superbike School, firmy Bridgestone, która w razie potrzeby oferowała uczestnikom serwis oponiarski oraz sprzedaż opon w atrakcyjnych cenach. Swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z serwisem zawieszeń wspierał również Łukasz Wieczorek z firmy LTD34, który dokonywał pomiarów oraz sprawdzał zawieszenia w jednośladach uczestników. Samo szkolenie nie mogłoby się również odbyć bez wsparcia BMW Motorrad Polska, które dostarczyło na miejsce imprezy motocykle przeznaczone do dyspozycji trenerów. Stoisko z częściami i akcesoriami motocyklowymi rozstawiła firma Legato Motocykle z Krakowa.

Do zobaczenia za rok!

Kolejne szkolenia California Superbike School odbędą się w Polsce w przyszłym roku. O tym kiedy i gdzie będziemy się mogli spotkać, dowiemy się zapewne już wkrótce. Tymczasem zapraszamy wszystkich do odwiedzenia strony internetowej polskiego oddziały szkoły www.sbkschool.pl oraz dołączenie do grona jej fanów na portalu Facebook.

Zobaczcie również nasze relacje z poprzednich edycji szkoleń California Superbike School:

  NAS Analytics TAG

Zdjęcia
CBR 600RR na pierwszym planie CSS 2014Aprilia CSS 2014
BMW S1000RR CSS 2014Budger CSS 2014
cafe racer CSS 2014BMW R1200GS na CSS 2014
CSS 2014 tor Jastrzabcwiczenia na motocyklu poza torem CSS 2014
cwiczenia off track CSS 2014czeski uczestnik CSS 2014
dobrze wykonane cwiczenie CSS 2014Ducati 848 CSS 2014
Ducati 848 na przedzie CSS 2014Ducati 848 tor Jastrzab CSS 2014
Ducati na torze w Kastrzebiu CSS 2014grupa biala CSS 2014
Harley Davidson CSS 2014Hollywood CSS 2014
Hollywood na HP4 CSS 2014Hollywood w akcji CSS 2014
Honda CBR tor Jastrzab CSS 2014Honda CBR w akcji CSS 2014
Honda CBR w akcji CSS 2014 tor JastrzabHonda CB 1100 CSS 2014
Honda i Ducati CSS 2014Honda Vultus CSS 2014
istrukcja to cwiczenia CSS 2014jazda z trenerem CSS 2014
jazdy pod okiem trenera CSS 2014jest OK CSS 2014
Kawasaki ZX 636R w akcji CSS 2014kolano na S100RR CSS 2014
motocykle trenerow CSS 2014nauka poprawnej pozycji CSS 2014
odbieranie nagrod CSS 2014pokazywanie lini przejazdu CSS 2014
pokonywanie apexu CSS 2014poznawanie toru CSS 2014
pozycja na motocykluCSS 2014pozycja na motocyklu CSS 2014
pytanie o droge do Gotham CSS 2014R6 CSS 2014
redaktor Motocykla CSS 2014rejestracja CSS 2014
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę