Motocykle ZXMOTO debiutują w Europie. Założyciel Kove obiecuje rewolucję w obsłudze klienta
odczas targów EICMA 2025 w Mediolanie miała miejsce premiera nowej chińskiej marki motocykli, a mowa o ZXMOTO. Dlaczego warto na nią zwrócić uwagę? Jej założycielem jest Zhang Xue, który wcześniej założył Kove. Xue ma bardzo ambitne plany, które mogą zmienić sposób, w jaki są postrzegane chińskie marki.
Zhang Xue opuścił fotel prezesa w lutym 2024 r. i niedługo później poinformował, że uruchamia kolejną markę motocykli - ZXMOTO. Jej prezentacja odbyła się przy okazji targów Chongqing Motorcycle Show. Na EICMA 2025 ZXMoto wjechało z całkiem bogatą ofertą i mocnymi obietnicami działań, które mają raz na zawsze zmienić podejście klientów do chińskich marek. Uważa też, że w ciągu 5 lat połowa europejskiego rynku będzie należeć właśnie do Chińczyków.
Jeżeli spojrzy się na grupy dla motocyklistów i posiadaczy chińskich motocykli, to łatwo zauważyć, że wiele osób chwali swoje maszyny, ale jednocześnie jest zawiedziona długimi czasami oczekiwania na części. Ten problem dotyczy wszystkich chińskich marek. Dlatego Zhang Xue zapowiedział, że w przypadku ZXMoto będzie inaczej i przedstawił plan, który składa się z 5 punktów.
Optymistyczne założenia przewidują stworzenie europejskiego hubu z częściami do motocykli, które będą trafiać do salonów w ciągu 3 dni. Xue obiecuje też gwarancję z warunkami porównywalnymi do tych, które zapewniają producenci premium. Chce też wprowadzić gwarantowane maksymalne czasy napraw. Jeżeli przewidziany czas naprawy zostanie przekroczony, to właściciel motocykla ma otrzymać rekompensatę. Ostatni punkt to obietnica cotygodniowych spotkań online z Xue, gdzie będzie opowiadał o sytuacji marki.
Pojawiają się jednak głosy, że należy ostrożnie podchodzić do tych zapewnień. Według niektórych obserwatorów warto zwrócić uwagę na fakt, że marka ZXMOTO powstała w ciągu kilku miesięcy i nagle ma budżet na to, by samodzielnie projektować i produkować motocykle. Zhang Xue zapowiedział, że zamierza nie tylko powtórzyć swój poprzedni sukces, ale nawet go przebić. Ciekawostką jest również fakt, że podczas prezentacji powiedział, że w Kove pełnił funkcję dyrektora działu rozwoju. Zdecydował się odejść, gdy okazało się, że nie ma prawa do definiowania produktów.
ZXMOTO zamierza skupić się na motocyklach drogowych, chociaż nie zabraknie też maszyn off-road. Dominują jednak motocykle sportowe i nakedy. Jest nawet cruiser. Jednak najciekawszy punkt oferty to model 820RR z silnikiem o mocy 133 KM, który posłużył za bazę dla sportowego motocykla 820RR-R z mocą podniesioną o 10 KM. Z tą maszyną ZXMoto wjedzie do Mistrzostw Świata Supersport. Producent wybrał zespół Evan Bros Racing, a w jego szeregach wystartują Federico Caricasulo i Valentin Debise. Wcześniej Evan Bros Racing współpracowało z Yamahą.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze