2021 Yamaha NMAX 125 i 2021 Yamaha D'elight - najwa¿niejsze informacje [wideo]
W 2021 na ulice miast wyjadą nowe skutery Yamaha NMAX 125 oraz D'elight. Dzieli je styl i wyposażenie, ale łączy przyjazny dla środowiska, ekonomiczny silnik oraz cechy, jakie powinien posiadać jednoślad doskonały do jazdy po mieście. Oba skutery są dostępne także dla osób posiadających prawo jazdy kat. B co najmniej od trzech lat.
W tym sezonie do salonów trafi odświeżona Yamaha NMAX 125, która zyskała jeszcze bardziej dynamiczny i sportowy wygląd. Jednocześnie skuter jest bardzo praktyczny i posiada pojemny schowek, który pomieści dwa kaski typu jet. Yamaha NMAX 125 pojawiła się na rynku w 2015 roku i po sześciu latach producent zdecydował się na odświeżenie konstrukcji. Główne składniki tego skutera to nowa konstrukcja nadwozia oraz nowy silnik Blue Core przystosowany do spełniania wymogów normy emisji spalin Euro 5 i jest wyposażony w system Start & Stop. Maksymalna moc silnika wynosi 12,2 KM, co daje jeden z najlepszych wyników w swojej klasie.
Yamaha NMAX 125 i Yamaha D'elight - wideo prezentacja nowych skuterów Yamaha na rok 2021
Nowy NMAX 125 to całkowicie odmieniona konstrukcja nadwozia i ramy. Tunel centralny został zaprojektowany tak, by pomieścił zbiornik paliwa o pojemności 7,1 l. Producent zapewnia, że zasięg tego skutera po zmianach wynosi około 300 kilometrów. Nowe nadwozie kryje przede wszystkim podwójne reflektory LED oraz gustowne, zintegrowane z kierunkowskazami tylne światło. Nowa przednia osłona zapewnia jeszcze lepszą ochronę przed wiatrem i deszczem. Na pokładzie jest też kilka gadżetów takich jak moduł Bluetooth z funkcją zapisu ostatniego miejsca parkowania skutera, a także wyświetlacz LCD, który posiada funkcję informowania o połączeniach przychodzących czy wiadomościach SMS. Skuter posiada również system bezkluczykowy. Z przodu zamontowano również gniazdo USB od ładowania telefonu. Warto również nadmienić, że NMAX 125 posiada nie tylko ABS, ale także kontrolę trakcji.
Yamaha D'elight to z kolei zupełne przeciwieństwo NMAX 125. Skuter ten jest nieco mniejszy i przede wszystkim bardzo lekki. Z płynami i paliwem D'elight waży zaledwie 101 kilogramów. W połączeniu z silnikiem Blue Core o pojemności 125 cm3 daje spalanie w okolcach 1,8 l na setkę. Moc maksymalna jest nieco niższa niż w przypadku NMAX 125 i wynosi 8,4 KM. W małym ciele zawarto spory schowek, który pomieści pełnowymiarowy kask. Yamaha zdecydowała się też na ciekawy manewr w kwestii średnicy kół. Z przodu mamy koło o średnicy 12 cali, które pozwala bardziej komfortowo pokonywać nierówności i powinno zapewnić bardzo dobre prowadzenie w zakrętach. Z tyłu z kolei mamy koło o średnicy 10 cali. Za hamowanie odpowiedzialny jest system CBS, który sprawia, że siła hamowania jest równomiernie rozkładana pomiędzy przodem i tyłem. Yamaha zadbała także o szczegóły - mamy nowe, zaokrąglone reflektory oraz większe instrumenty LCD z analogowym prędkościomierzem. Przy osłonie nóg umieszczono także wieszak, który pozwoli powiesić małą torbę lub siatkę z zakupami.
Yamaha D'elight jest dostępna w trzech wersjach kolorystycznych - Pearl White, Power Black oraz Lava Red. Cena skutera to 11 199 złotych. Yamaha NMAX 125 pojawi się w kolorach Anodized Red, Phantom Blue i Power Grey. Cena NMAX-a to 13 999 złotych. Yamaha postanowiła jednak uatrakcyjnić ofertę i oferuje wykonanie pierwszego przeglądu gwarancyjnego w cenie zakupu.
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze