tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zamro¿ony w lodzie silnik z Simsona S51. Jak zapala przy temperaturze -20℃?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zamro¿ony w lodzie silnik z Simsona S51. Jak zapala przy temperaturze -20℃?

Autor: Alonzo 2021.02.13, 20:09 Drukuj

Jeżeli wydaje Ci się, że Simson S51 był dobry, to dobrze Ci się wydaje. Ten YouTuber postanowił zamrozić silnik z S51 w wannie lodu przy temperaturze -20℃. Następnie skuł lód i sprawdzał, czy taki silnik da się uruchomić.

Simson S51 to kultowy motorower epoki PRLu. Co ciekawe, jego popularność nie wynikała z faktu, iż w czasach komunizmu podaż produktów była bardzo ograniczona i rynek zaopatrywali praktycznie tylko państwowi monopoliście. Po rozpadzie Niemiec na NRD i RFN zdolni niemieccy inżynierowie zostali po jednej i po drugiej stronie granicy. Chociaż ci ze wschodnich Niemiec mieli mniejsze możliwości, gorszy dostęp do materiałów, a na dodatek często musieli wykonywać nakazy komunistycznych urzędników, to i tak często budowali maszyny na najwyższym, światowym poziomie. Taki właśnie był Simson S51. Jeżeli miałeś w tamtych czasach Rometa, a twój kolega miał Simsona, to z pewnością pamiętasz, jak często on jeździł, a ty byłeś zajęty naprawianiem swojego jednośladu.

NAS Analytics TAG

W przypadku motorowerów tamtej epoki najważniejszym był silnik. Zawieszenie było najprostsze, jakie tylko może być. Nie było żadnej elektroniki. Ważne, aby silnik nie psuł i żeby żarówki za bardzo nie przepalały. W tamtych czasach nawet żarówki były często wykonane z materiałów niskiej jakości, przez to psuły się zdecydowanie częściej niż obecne.

Simson S51 był motorowerem, na który zawsze można było liczyć. Co ciekawe, chociaż jego produkcję rozpoczęto jeszcze w roku 1980, to do dzisiaj te pojazdy są używane przez młodzież w Polsce. Wciąż te motorowery są popularne i często spotykane na niejednej wsi i w niejednym małym miasteczku. Silnik Simsona S51 był udoskonaloną wersją jednoski S50. Wprowadzone zmiany miały słuzyć zmniejszeniu zużycia paliwa, ułatwieniu napraw oraz ograniczeniu liczby czynności serwisowych. Silnik pozostał jednocylindrowy, ale zmniejszono średnice tłoka i zwiększono jego skok. Wał korbowy zaczął być smarowany mieszanką paliwa z olejem, co uprościło jego serwisowanie w stosunku do poprzedniego rozwiązania, opartego na smarowaniu olejem przekładniowym. Zastosowano tez całkowicie bezobsługowe sprzęgło ze sprężyną centralną. Zmodernizowano też skrzynię biegów. Wszystkie te i inne zmiany bardzo dobrze wpłynęły na niezawodność jednostki oraz ułatwiły jej serwisowanie. To jest właśnie powód, dla którego te motorowery wciąż są tak bardzo cenione w Polsce. Zaprezentownay wyżej film pokazuje, że silniki z S51 były dobrymi jednostkami, odpornymi na różne warunki pracy.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê