tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha Tricity 300 - duy skuter bez prawa jazdy kat. A [FILM]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha Tricity 300 - duy skuter bez prawa jazdy kat. A [FILM]

Autor: Barry 2020.08.18, 15:04 4 Drukuj

Yamaha Tricity 300 to większa i mocniejsza siostra modelu Tricity 125. Wygodny, wręcz luksusowy, trójkołowy skuter, którym w myśl obowiązujących w Polsce przepisów można legalnie poruszać się po drogach publicznych, posiadając jedynie samochodowe prawo jazdy kat. B.

Skutery na trzech kołach dostały od ustawodawcy w naszym kraju ogromną szansę. Od niedawna można legalnie jeździć na takich sprzętach, jak Yamaha Tricity 300, nie posiadając motocyklowego prawa jazdy. Czy Tricity 300 wykorzysta tę okazję? Jak jeździ, jak spisuje się w mieście i przede wszystkim, czy dużym, trójkołowym skuterem można sprawnie przeciskać się w korku? Staraliśmy się sprawdzić wszystko na własnej skórze…

NAS Analytics TAG

Pierwszymi zaletami Yamahy Tricity 300, jakie wymienia Kaja, są wygoda i komfort. Za kierownicą jest tu naprawdę dużo miejsca. Wygodnie będzie również pasażerowi lub pasażerce.

Duża przestrzeń bagażowa pozwala zabrać nie tylko torbę z laptopem i drugi kask, ale też całkiem pokaźne zakupy. Solidna zabudowa owiewkami oraz szyba chronią przez niekorzystnymi czynnikami atmosferycznymi.

Trzy koła - po co to komu?

Dwa koła z przodu mają dawać kierowcy więcej pewności siebie oraz poprawiać stabilność prowadzenia. Dodatkowe koło to dodatkowa przyczepność. Może się przydać na mokrej nawierzchni, czy kiedy na zakręcie pojawi się nagle piasek, albo po prostu trochę śliskich liści. Minusy? Większa masa własna, wyższa cena takiego rozwiązania i ograniczona manewrowość przy małych prędkościach, np. na ciasnym parkingu.

Trzy koła Tricity 300 to również możliwość zblokowania całego układu i utrzymanie skutera w równowadze, bez konieczności podpierania się nogami. W czasie jazdy przednie zawieszenie nie jest zablokowane i podczas pokonywania zakrętów skuter pochyla się w sposób typowy dla jednośladów. Jeśli jednak chcesz się zatrzymać bez podpierania stopami, wystarczy użyć przycisku na kierownicy. Układ zostanie ponownie odblokowany, kiedy odkręcisz roll-gaz. O zablokowaniu oraz odblokowaniu Standing Assist informuje nas głośny dźwięk.

W przednim zawieszeniu Tricity 300 pracują dwa podwójne amortyzatory o skoku 100 mm. Z tyłu mamy wahacz i dwa amortyzatory o skoku 84 mm.

Tricity 300 - silnik, osiągi, spalanie

Yamaha Tricity 300 jest zasilana za pośrednictwem jednocylindrowego, czterosuwowego silnika chłodzonego cieczą. W głowicy pracują cztery zawory. Z pojemności dokładnie 292 cm3 uzyskano moc maksymalną na poziomie 28 KM oraz moment 29 Nm przy 5740 obr./min. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem bezstopniowej przekładni pasowej.

Spalanie Tricity 300 deklarowane przez producenta to 3,3 l/100 km. W praktyce warto do tego dodać około pół litra na każde sto kilometrów. W zbiorniku mieści się 13 litrów paliwa co oznacza zasięg ponad 300 km na jednym tankowaniu.

Bezpieczeństwo - system kontroli trakcji

Za szybkie i pewne zatrzymanie Tricity 300 odpowiadają tarczowe hamulce (identyczna tarcza o średnicy 267 mm przy każdym z trzech kół). Kierowca ma do dyspozycji dodatkowy, ręczny hamulec postojowy (podobnie jak w samochodzie).

O bezpieczeństwo poza systemem antypoślizgowym ABS dba tutaj również system kontroli trakcji (TCS), którego zadaniem jest przeciwdziałać uślizgowi tylnego koła podczas przyspieszania.

Yamaha Tricity 300 w stanie gotowym do jazdy waży 239 kg. Jak na skuter w tej klasie to naprawdę sporo, ale cały układ przedniego zawieszenia musi swoje ważyć. W czasie jazdy nadwaga nie jest odczuwalna i nie przeszkadza. Problem pojawia się dopiero wtedy, kiedy np. na postoju zapomnimy o zblokowaniu zawieszenia i skuter zacznie się przechylać. W takiej sytuacji drobniejsza osoba może mieć kłopoty z jego utrzymaniem.

Yamaha Tricity 300 w mieście

Przeciskanie się w korkach jest jak najbardziej możliwe. Najszerszym miejscem Tricity 300 i tak pozostaje sama kierownica, a nie rozstawione przednie koła. Oczywiście zwinność takiego skutera jest nieco ograniczona w porównaniu z tradycyjnymi, jednośladowymi konkurentami, ale nie na tyle ograniczona, aby nie mieścić się pomiędzy stojącymi w korku autami.

Tricity 300 - jaka cena?

Cena Yamahy Tricity 300 wynosi 35 300 zł. Czy to dużo, czy mało? W stosunku do klasycznych skuterów klasy 300 cm3 zdecydowanie dużo. Tyle tylko, że mówimy tu o dwukołowych trzysetkach, na których bez motocyklowego prawa jazdy jeździć nie wolno. W przypadku Tricity 300 wyższa cena, oczywiście poza wykończeniem na poziomie premium, wynika oczywiście z bardziej kosztownej konstrukcji przedniego zawieszenia.

Dla tych, którzy szukają trójkołowego skutera z górnej półki, ale chcą wydać mniej, pozostaje jeszcze do wyboru Yamaha Tricity 125, która kosztuje 18 900 zł.

Więcej o motocyklach i skuterach Yamaha na stronie: https://www.yamaha-motor.eu/pl/pl/

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka wszystkie komentarze
Autor: May 20/08/2020 11:20

Kocham Ci

Odpowiedz
Autor:oki 19/08/2020 09:26

Osigi, osigi???

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr