Trójko³owa Yamaha Niken debiutuje w Tokio!
Oni naprawdę to zrobili! Trójkołowiec Yamahy zbudowany na bazie modelu MT-09 został dziś na targach w Tokio pokazany w wersji gotowej do produkcji. Niezwykły pojazd otrzymał nazwę Niken.
Yamaha wreszcie odsłoniła karty. Koncepcyjny trójkołowiec MWT-9, o którym pisaliśmy kilka dni temu, został właśnie oficjalnie przedstawiony jako Yamaha Niken - rynkowa premiera na kolejny sezon. Pojazd ma oferować kompletnie nowe, unikalne doznania na drodze. Patrząc na niego, jesteśmy w stanie w to uwierzyć.
Bazą dla Yamahy Niken jest dobrze znana MT-09, skąd zaczerpnięto większośc elementów - ramę, trzycylindrowy, 115-konny silnik oraz cały tył. To, co w Nikenie jest absolutnie nowe, to front pojazdu. Dwa przednie koła mają po 15 cali średnicy, a każde z nich zamontowano na widelcu typu upside down. Określenie "widelec" jest tu użyte umownie, ponieważ obie jego rury zamontowane są po jednej stronie koła. Cały system dopasowuje się do zakrętów i umożliwia głębokie złożenia. Zasada działania jest podobna, jak w skuterze Tricity, ale skala zupełnie inna - Yamaha Niken jest bardzo szybkim pojazdem ze sportowym zacięciem.
Mimo masywnego przodu udało się zachować wymiary zwykłego motocykla. Długość Yamahy Niken to 2150 mm, a szerokość, o którą najbardziej się obawialiśmy, to przyzwoite 885 mm. Przyjrzymy się bliżej temu trójśladowi już za dwa tygodnie na targach EICMA w Mediolanie, a przyszłym sezonie na pewno uraczymy was obszernym testem. Sami pękamy z ciekawości, jak to jeździ!
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeYamaha nie przestaje mnie zaskakiwaæ ale to dobrze. Ciekawe jak siê takim je¼dzi. A poza tym szkoda ¿e ucich³o z Fazerem w dieslu bo mnie bardzo ciekawi jak by to chodzi³o, w 2009roku by³o o tym ...
OdpowiedzPowiedzia³bym rewolucja na trudniejsze warunki atmosferyczne gdy mo¿na zacz±æ siê baæ o przyczepno¶æ z przodu. Dwa ko³a z przodu pozwalaj± znacznie pewniej siê czuæ na drodze gdy np. mamy pe³no ...
OdpowiedzO wygl±dzie nie ma co dyskutowaæ. Jednemu siê spodoba innemu nie. Jak dla mnie odwa¿ny projekt (brawo Yamaha) i bardzo jestem ciekawy jak tym siê bêdzie je¼dziæ. Rewolucji na miarê carvingów w ...
OdpowiedzCzy to moto dla niepe³nosprawnych? Dodaæ skrzyniê DTC i w zasadzie siê nada. A w sumie czemu nie.
OdpowiedzWszystko fajnie, tylko po co?
Odpowiedzciekawe jak g³êboko siê po³o¿y, i co siê dzieje kiedy dojdzie do maksimum. Chyba ka¿dy kto krêci³ siê trochê na parkingu zna uczucie kiedy chcesz bardziej skrêciæ kierownicê, ale nie mo¿e
Odpowiedz