tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Radary do sprawdzenia. Policja powo³uje specjalny zespó³, który ma wyja¶niæ w±tpliwo¶ci
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Radary do sprawdzenia. Policja powo³uje specjalny zespó³, który ma wyja¶niæ w±tpliwo¶ci

Autor: Raff 2018.05.10, 16:33 Drukuj

Policja sprawdzi dlaczego sądy coraz częściej uniewinniają kierowców od zarzutu przekroczenia prędkości. Kontrola obejmie działanie radarów i pracę funkcjonariuszy.

W Komendzie Głównej Policji ma powstać specjalny zespół, który zajmie się wyjaśnieniem wątpliwości wokół używanych przez tę służbę radarów. Jedną z przyczyn powołania zespołu są coraz częściej pojawiające się wyroki uniewinniające kierowców od zarzutu przekroczenia prędkości.

NAS Analytics TAG

Policyjni specjaliści sprawdzą faktyczne, nie deklarowane w materiałach producenta, działanie używanych przez siebie urządzeń pomiarowych. Najwięcej zastrzeżeń dotyczy oczywiście Iskry-1, ale zespół ma także przyjrzeć się działaniu zakupionych niedawno lidarów LTI Trucam.

Niepokojący trend

Jak podaje Dziennik, w 2016 roku sądy 87 razy wydawały wyroki uniewinniające kierowców. Choć liczba ta nie imponuje, można zauważyć wyraźny trend rosnący. To zjawisko niepokoi policję, która chce wiedzieć skąd biorą się te wątpliwości.

A te biorą się - jak zwykle - z niedbalstwa. Iskra-1 otrzymała homologację bezprawnie, ponieważ nie posiada wymaganej prawem możliwości identyfikacji pojazdu mierzonego. Główny Urząd Miar, błędnie wydał homologację na podstawie dokumentacji podobnego urządzenia (Iskra Video).

Podobny problem występował w przypadku LTI 20-20, urządzenia, które także nie posiadało możliwości identyfikacji pojazdu mierzonego. Nowe zakupy policji, czyli lidary LTI TruCam, posiadają wprawdzie ekran umożliwiający identyfikację, ale mają także wadę fabryczną, która powoduje, że punkt lasera nie jest zbieżny z punktem celowniczym.

Trucam też z wadą

Odchylenie w pionie, czyli to, które występuje podczas mierzenia pojazdu zjeżdżającego ze wzniesienia, jest tak duże, że nie da się w stu procentach wskazać który pojazd zmierzono. Dodatkowym smaczkiem w całej sprawie jest to, że polska policja otrzymała kreatywnie przetłumaczoną instrukcję obsługi TruCama - zawiera ona zdania, których producent nie napisał. Więcej o tej sprawie pisaliśmy w innym artykule.

Szkoda, że policjanci nie przyjrzeli się działaniu własnego sprzętu przed zakupem. Jeśli okaże się, że radary działają wadliwie, koszty odszkodowań poniesie każdy z nas.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê