tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Opony sportowe Metzeler Sportec M9 RR - opis, specyfikacja, rozmiary
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Opony sportowe Metzeler Sportec M9 RR - opis, specyfikacja, rozmiary

Autor: Redakcja 2020.02.27, 11:53 Drukuj

Metzeler Sportec M9 RR to najnowszy model opon sportowych niemieckiego producenta, zaprojektowany z wykorzystaniem szerokich doświadczeń w wyścigach ulicznych. Stworzono je po to, by uzyskać wysoką przyczepność, doskonałe prowadzenie oraz odpowiedni poziom bezpieczeństwa również na mokrym i nierównym asfalcie. 

Nowy model Metzelera jest bezpośrednim następcą wysoko ocenianych przez użytkowników opon Sportec M7 RR. Został on zaprojektowany z myślą o dynamicznie jeżdżących kierowcach maszyn sportowych oraz mocnych nakedów, dla których pogoda nie jest przeszkodą. Doskonale sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w czasie weekendowych wyjazdów. 

NAS Analytics TAG

Nazwa Sportec M9 RR podsumowuje technologiczną tradycję Metzelera. "Sportec" oznacza oponę dla sportowych maszyn o wysokich osiągach, a "RR" nawiązuje do skrótu Road Racing. Metzeler ma na tym polu wiele sukcesów, m.in. zwycięstwo w TT na wyspie Man w 2019 roku. Wyścigi uliczne, dzięki panującym tam zmiennym i nieprzewidywalnym warunkom, są dla firmy doskonałym poligonem doświadczalnym. Pozwalają na uzyskanie balansu pomiędzy wysokimi wartościami granicznymi, a uniwersalnością. W warunkach wyścigowych opona musi zachowywać swoje właściwości w szerokim spektrum temperatur oraz typów nawierzchni, w tym także mokrych. 

Metzeler Sportec M9 RR to zalety na kilku płaszczyznach:

  • wysoki poziom przyczepności dzięki połączeniu dwóch mieszanek z optymalną domieszką krzemionki zarówno w oponach na przód, jak i na tył. W połączeniu ze specjalnym wzorem bieżnika, zapewniają odpowiednią przyczepność i stabilność kierunkową na prostej. Powierzchnie bliżej krawędzi pozwalają na pewne pokonywanie zakrętów, utrzymując przyczepność i trzymanie boczne przy maksymalnym kącie pochylenia na różnych rodzajach asfaltu 

  • doskonałe prowadzenie dzięki innowacyjnej strukturze, która poprawia odpowiedź opony w różnych warunkach użytkowania - komfort i przyjemność z jazdy przy niskich prędkościach, reaktywność i precyzja przy wyższych

  • świetna przyczepność na mokrej nawierzchni, uzyskana dzięki kombinacji dodatku krzemionki i budowy samej opony, dodatkowo szybkie rozgrzewanie, również na mokrym i zimnym asfalcie

Budowa opony

Rozwiązania użyte w oponach Metzeler Sportec M9 RR bazują na doświadczeniach z wyścigów w warunkach deszczowych. Zastosowano tu precyzyjnie nachodzące na siebie dwa rodzaje mieszanki - miękką na samych brzegach, tam gdzie wymagana jest największa przyczepnośc w zakrętach z twardszą zapewniającą stabilność termiczną i stałe właściwości. Twarda mieszanka pokrywa również centralną część opony w pasie 50 mm, dzięki czemu uzyskano większy przebieg do momentu zużycia. Zawartość krzemionki w centralnym pasie jest o 24% wyższa, niż w modelu Sportec M7 RR.

Przednia opona zawiera takie same mieszanki jak tylna, dzięki czemu dysponuje identycznymi właściwościami i zapewnia doskonałe dopasowanie obu opon. Wysoka zawartość krzemionki (Full Silica) skraca czas rozgrzania, poprawia mechaniczną przyczepność na suchym asfalcie oraz chemiczną na mokrym. Daje to duże korzyści na nieregularnym asfalcie w zmiennych warunkach pogodowych. 

Sekretem sukcesu Metzelera jest nie tylko wieloletnie doświadczenie, ale też specjalnie opracowany i opatentowany system miksowania mieszanki CCM - Compound Continuous Mixing, zapewniający maksymalną dyspersję i jednorodność składników w osnowie polimerowej. Dodatek specjalnych żywic w kombinacji z krzemionką daje finalnemu produktowi stabilne zachowanie w szerokim zakresie temperatur - od niskich, w czasie pierwszych wypadów w sezonie, po najwyższe na letnich sesjach na torze.

Wzór bocznego bieżnika, charakterystyczny dla rodziny Metzeler Sportec, ma kształt greckiej litery Pi - π. Oprócz ciekawego wyglądu ma on również zastosowanie funkcjonalne. Zapewnia pewien poziom ruchomości obszarów, które obejmuje, dzięki czemu szybciej się nagrzewają, nawet w niskiej temperaturze. Ponadto bardzo skutecznie odprowadza wodę. Centralne rowki bieżnika, są zgodne z technologią wyścigową, która dała Metzelerowi zwycięstwa w TT na wyspie Man i North West 200. Zapewniają wysoką stabilność kierunkową i również błyskawiczne odprowadzanie wody. 

Inżynierowie Metzelera  w modelu Sportec M9 RR zastosowali o 6% mocniejszą wewnętrzną warstwę tkaniny i większą ilość mieszanki gumowej. Uzyskano lepsze właściwości tłumiące i poprawiono odczucie jazdy, a przy wyższych prędkościach stabilność i precyzyjną odpowiedź. 

Rozmiary

Opony Metzeler Sportec M9 RR dostępne są w następujących rozmiarach - część wejdzie do sprzedaży w kolejnych miesiącach 2020 roku:

Przód:

110/70 R17 M/C 54H TL - w trzecim kwartale 2020

110/70 ZR17 M/C 54W TL

120/70 ZR17 M/C (54W) TL

Tył:

140/70 R17 M/C 66H TL - w trzecim kwartale 2020

150/60 R17 M/C 66H TL - w trzecim kwartale 2020

150/60 ZR17 M/C 66W TL

160/60 ZR17 M/C (69W) TL

180/55 ZR17 M/C (73W) TL

180/60 ZR17 M/C (75W) TL

190/50 ZR17 M/C (73W) TL

190/55 ZR17 M/C (75W) TL

200/55 ZR17 M/C (78W) TL

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr