tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nadludzkie wyzwanie Marka. Motocyklem przy -28°C to tylko pocz±tek
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nadludzkie wyzwanie Marka. Motocyklem przy -28°C to tylko pocz±tek

Autor: Daniel Wid³o 2024.02.25, 18:47 Drukuj

Marek znajduje się na Alasce i do miejsca docelowego, czyli Prudhoe Bay, ma około 1 000 km. Jest to ostatni etap tej wyprawy i tym samym najtrudniejszy. Warunki atmosferyczne stają się coraz bardziej ekstremalne. Po odkażającej kąpieli w glikolu wiele podzespołów motocykla zaczęło sukcesywnie odmawiać posłuszeństwa.

Powoli zbliżamy się do końca wyprawy Marka Suslika motocyklem na Alaskę.  Z perspektywy codziennych obowiązków można stracić rachubę czasu, ale minęły ponad cztery tygodnie od rozpoczęcia tej niesamowitej przygody. W tym czasie wydarzyło się bardzo dużo. Najpierw opóźnienia związane z transportem samochodu serwisowego oraz motocykla, później kolejne dni spędzone na miejscu w oczekiwaniu na zakończenie szczegółowej kontroli kontenera przez służby celne. Potem niekończące się problemy techniczne z motocyklem. O tych wszystkich przygodach pisaliśmy we wcześniejszych materiałach:

NAS Analytics TAG

» Marek Suslik jedzie przez Alaskę. Ten film mówi wszystko o warunkach

» Polak jedzie motocyklem w zimie na Alaskę. 9 500 km przez Kanadę

» Według Kanadyjczyków Marek Suslik to przemytnik. Chodzi o deskę i trochę brudu

» Motocyklem w zimie na Alaskę. Morze problemów do pokonania

Teraz Marek znajduje się na Alasce i do miejsca docelowego, czyli Prudhoe Bay, ma około 1 000 km. Jest to ostatni etap tej wyprawy i tym samym jeden z najtrudniejszych, gdyż warunki atmosferyczne z kilometra na kilometr stają się coraz bardziej nieludzkie. Do tego wszystkiego dochodzą nieustanne problemy techniczne z motocyklem.

Po odkażającej kąpieli w glikolu wiele podzespołów motocykla zaczęło sukcesywnie odmawiać posłuszeństwa. Najpierw uszczelka pod głowicą, później kosz sprzęgłowy. Do tego doszły też problemy z układem elektrycznym. Cała ekipa ma co robić. Niejednokrotnie zdarzało się, że musieli reanimować motocykl na trasie po to, żeby dojechać do miejsca, w którym będą mogli w cieple szukać przyczyn awarii. Często zdarzało się też, że White Wolf jechał w nocy. Choć było to bardzo niebezpieczne, to niejednokrotnie nie miał wyjścia. Problemy techniczne podczas dnia wymuszały na nim jazdę w takich warunkach.

Marek wspominał w jednej ze swoich relacji, że Seba już tyle razy rozkręcał i skręcał motocykl, że za chwilę może się okazać, że przy ponownej tego typu operacji skręcenie wszystkiego w całość będzie niemożliwe z racji zużycia gwintów w śrubach.

NAS Analytics TAG

Problemy ze sprzęgłem ciągną się za Markiem już od początku. Obecnie jedzie na drugim komplecie, który niestety jest już na wykończeniu. Na ostatnim odcinku przed Markiem są mordercze, długie podjazdy, na których sprzęgło w „Aurorze” dostanie niesamowity wycisk. Gorąco trzymamy kciuki za możliwie bezawaryjne pokonanie finałowego odcinka trasy i czekamy na relacje z Prudhoe Bay.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê