tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MT10 Turbo czy nowy V-Max? Yamaha pracuje nad potężnym nakedem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MT10 Turbo czy nowy V-Max? Yamaha pracuje nad potężnym nakedem

Autor: Jakub Olkowski 2020.11.05, 12:19 Drukuj

W zeszłym roku Yamaha złożyła wnioski patentowe przedstawiające trzycylindrową rzędówkę o pojemności 847 ccm. Silnik posiada turbodoładowanie a pojemność odpowiada trzycylindrowej jednostce napędowej montowanej w latach 2014-2020 np. w MT-09. Jednak wersja z doładowaniem posiada zmniejszoną średnicę cylindra na rzecz wydłużonego skoku tłoka...

W czasie testów silnik osiągnął obiecującą moc 180 KM przy 8500 obr./min. a 90% maksymalnego momentu obrotowego (178 Nm) osiąganych jest w przedziale 3000-7000 obr./min. co jest po częsci efektem zastosowania zmiennych faz rozrządu.  Parametry te uzyskiwane są przy emisji spalin o 30% mniejszej niż wersja wolnossąca, za co odpowiada między innymi wtrysk bezpośredni. "Turbo dziurę" oraz zwłokę w dostarczaniu mocy nadrabia elektronika zarządzająca silnikiem.

NAS Analytics TAG

Na potrzeby testów i pomiarów silnik wstawiono w podwozie MT-10. Przy wzroście masy o ok 22 kg, pojazd dysponuje większym o 50 % momentem obrotowym i 12,5% większą mocą. Przy odpowiednim projekcie ramy i podwozia najprawdopodobniej masa gotowej konstrukcji byłaby mniejsza.

Zdaniem fachowców Yamaha zwleka z rozwojem silnika do czasu ogłoszenia limtów emisji spalin normy Euro 6. Czy jednostka napędowa trafi do modelu zastępującego MT-10, czy do turystycznego Tracera 900 czy może, za sprawą fenomenalnych wartości maksymalnego momentu obrotowego będzie napędzać power cruisera? Czas pokaże.

Aktualnie nad silnikiem doładowanym pracuje także Suzuki oraz Honda, a Kawasaki, jako jedyne produkuje od kilku lat power-bike'a H2.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę