tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Giacomo Gariboldi o zespole HRC w sezonie 2020 MXGP [WYWIAD]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Giacomo Gariboldi o zespole HRC w sezonie 2020 MXGP [WYWIAD]

Autor: Materiał partnera 2020.02.06, 18:58 Drukuj

Sezon Motocrossowy rozpoczął się we Włoszech dopiero dwa tygodnie temu, ale team HRC już wygląda świetnie. Zespół postanowił wziąć na ten rok Mitcha Evansa, który jak do tej pory jest rewelacją. Oczywiście prawdziwy test odbędzie się podczas pierwszej rundy MXGP w Matterley Basin, ale już teraz rokowania Evansa są bardzo dobre. Natomiast obecny Mistrz Świata, Tim Gajser, jak dotąd zdominował wyścigi we Włoszech i jest zmotywowany przed startem MXGP.

Evans i Gajser jeżdżą na nowym prototypie CRF450, ale na ten moment wszystko wygląda bardzo dobrze, a obaj zawodnicy mają doskonałe starty, co jest dużym pozytywem. Gatedrop, za którym przytaczamy poniższy wywiad, spotkał się z Giacomo Gariboldim, właścicielem zespołu, aby porozmawiać o zawodnikach, o prototypie CRF450 i kilku innych tematach.

Giacomo, dwa wyścigi przedsezonowe w Rioli i Ottobiano za nami, jak dotąd wszystko poszło świetnie dla zespołu, musisz być szczęśliwym menedżerem?

Giacomo Gariboldi - Tak, mieliśmy świetny start sezonu, w którym obaj zawodnicy zdominowali te wydarzenia, ale musimy być ostrożni, ponieważ sezon jest bardzo długi, a to dopiero początek. Chciałbym być szczęśliwy pod koniec sezonu, tak jak byłem w zeszłym roku!

Honda 2021 wygląda niesamowicie, jakie zmiany wprowadzono do motocykla? Musisz być zachwycony, jak dobry jest początek sezonu dla obu twoich riderów?

GG - Tak, prototyp CRF 2020 (nie nazwałbym jej "2021", ponieważ wciąż jest to prototyp HRC) - jest naprawdę niesamowity, a zawodnicy bardzo lubią na nim jeździć. Wszystko zmieniło się w porównaniu z motocyklem 2019, ale oczywiście nie wolno mi wchodzić w szczegóły techniczne. Wszyscy widzimy, że na starcie są naprawdę szybcy.

Gajser wyglądał tak, jakby dobrze mu się jeździło nie przekraczając swoich granic, w tych dwóch wyścigach i wciąż wygrywał dość swobodnie. Jeśli Cairoli/Coldenhoff/Herlings byliby tam, to mam wrażenie, że byłby w stanie jeszcze przyspieszyć?

GG - Tim powiedział mi w Rioli, że w tym roku zaczął trenować tydzień później w porównaniu z poprzednimi sezonami, i że chciałby być w 80-85% gotowy w Matterly Basin. Z pewnością ma całkowitą kontrolę nad tym co teraz robi, nie żądając zbyt wiele od swojego ciała. Uważam, że to dobrze, że Herlingsa nie ma w tych włoskich rundach, ponieważ Tim nie jest zmuszony do przekraczania swoich limitów tak wcześnie w sezonie. Oczywiście, gdyby inni, najlepsi rywale tam byli, mógłby jechać znacznie szybciej.

Evans był świetny w tych dwóch wyścigach, czy spodziewałeś się tego, czy może cię trochę zaskoczył?

GG - Evans nie jest zaskoczeniem dla nas jako zespołu, ponieważ znamy go od zeszłego roku. Kiedy osobiście wybrałem go na sezon 2019 dla Teamu 114, jeździł 450. na Motocross Of Nations w Red Bud i był naprawdę bardzo szybki wyprzedzając takich zawodników jak Roczen, czy Barcia, a miał wtedy zaledwie 19 lat!

W zeszłym sezonie musieliśmy posadzić go z powrotem na 250., ponieważ potrzebowaliśmy, aby dobrze nauczył się europejskich torów. Mitch świetnie sobie poradził i dwa razy stanął na podium. Potem niestety zmagał się z małymi kontuzjami i to go blokowało w osiągnięciu lepszych wyników. Wiedzieliśmy, że jak tylko wróci na 450. w pełni zdrowy, to może być najlepszym zawodnikiem w klasie MXGP.

Szczerze mówiąc, kiedy po raz pierwszy usłyszałem, że Evans pojedzie na HRC Honda w MXGP, a Vlaanderen odchodzi, byłem trochę rozczarowany. Wolałbym zobaczyć Evansa w MX2, walczącego o tytuł, a Vlaanderena jako partnera Gajsera. Skąd decyzja o umieszczeniu Evansa w MXGP, co automatycznie oznaczało odejście Vlaanderena?

GG - Jak powiedziałem, Evans był zbyt wysoki i zbyt duży, aby pozostać w klasie 250, gdzie jego waga znów by go karała przez cały sezon, dlatego właśnie chcieliśmy, żeby natychmiast przeszedł do klasy 450. Niestety, nie mieliśmy opcji, aby wystawić trzy motocykle pod naszym szyldem. To sprawiło, że Calvin ostatecznie nie został potwierdzony. Sam sobie świetnie poradzi w 450. i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć go na tym sezonie.

Nie ma fabrycznego zawodnika HRC w MX2 w 2020 roku. Jaki jest tego powód i czy prawdopodobnie będzie tak też w przyszłości? Wiadomo, że zarówno MX2, jak i MXGP potrzebują jak największej liczby motocykli fabrycznych.

GG - HRC zdecydowało, że muszą teraz skupić się na rozwoju tego nowego motocykla o pojemności 450, co wymaga ogromnego wysiłku ze strony wszystkich inżynierów w Japonii. To jest obecnie główny cel HRC, a wyniki przemawiają za nim. Mamy nadzieję, że nowy CRF250 wróci z fabrycznym zawodnikiem, ale dowiemy się więcej pod koniec tego sezonu.

Biorąc pod uwagę, że to jego debiutancki sezon w MXGP, jakie są twoje realne oczekiwania względem Evansa?

GG - Szczerze mówiąc, z radością widziałbym go na koniec sezonu w pierwszej dziesiątce mistrzostw z kilkoma wynikami w pierwszej piątce i kilkoma wynikami na podium. Jednak teraz, po tym, co widzieliśmy we włoskich rundach, powiedziałbym, że to więcej niż realne, widzieć go w pierwszej piątce, a może nawet lepiej.

MXGP wygląda na bardzo napakowane świetnymi zawodnikami w tym roku, a Gajser jest obecnym mistrzem. Jego celem pewnie będzie obrona tytułu, czy myślisz, że może to zrobić ponownie?

GG - MXGP będzie w tym roku naprawdę wypełnione dobrymi zawodnikami, z co najmniej dziesięcioma, którzy będą w stanie wejść do pierwszej piątki i piętnastoma, którzy będą w stanie wejść do pierwszej dziesiątki. Będziemy mieć co najmniej piątkę zawodników, którzy będą w stanie wygrać wyścig lub całą rundę, więc w tym roku będzie naprawdę blisko. Mówiąc to wszystko, naprawdę wierzę, że Tim może wygrać swój czwarty tytuł, ponieważ jest znacznie silniejszy niż w poprzednich latach. I fizycznie, i psychicznie. A nowy CRF jest lepszy niż kiedykolwiek, więc mamy pełen pakiet, aby ponownie iść po tytuł.

W ubiegłym roku Gajser miał kilka bardzo dużych upadków, ale zawsze udawało mu się wyjść z nich bez szwanku. Czy w tym roku masz nadzieję, że uda mu się zminimalizować błędy i pozostać jak najdalej od ziemi?

GG - Odkąd znam Tima, miał wiele dużych wypadków, nie tylko w zeszłym roku, ale muszę powiedzieć, który zawodnik MX nie miał poważnego wypadku w ciągu ostatnich 5 lat? Cairoli, Herlings, Febvre, Paulin, Prado, Coldenhoff... To część tego sportu, wszyscy zaliczają mocne upadki, ale niektórzy nie są w stanie wyjść z nich cało.

Czasami Tim miał szczęście, a czasem również się kontuzjował i musiał odpuścić część sezonu i pozwolić swoim rywalom zdobyć mistrzostwo. W 2017 roku prowadził w klasyfikacji przed Cairolim, a Butron zniszczył mu sezon... W 2018, kiedy był w najwyższej formie przed początkiem sezonu, mocno rozbił się w Mantovie i pozwolił Herlingsowi zdobyć tytuł. Możesz próbować zminimalizować błąd, ale kiedy jedziesz na granicy, podejmujesz ogromne ryzyko.

Kiedy Gajser ścigał się w Monster Cup, powiedział amerykańskim dziennikarzom, że jego marzeniem jest wyjazd do USA. Jak myślisz, jakie jest tego prawdopodobieństwo? Jestem pewien, że będziesz chciał zatrzymać go w MXGP!

GG - Myślę, że powinniśmy to raz na zawsze wyjaśnić, Tim powiedział mi w Assen w zeszłym roku, kiedy jechaliśmy na ceremonię Youthstream, że nigdy nie przeprowadzi się do USA, ponieważ lubi jeździć w Europie i chce pozostać w naszym zespole. Oczywiście, ponownie poprosi o pojechanie niektórych wydarzeń, takich jak Monster Cup i kilka rund SX ​​na początku sezonu, ale nigdy nie przeprowadzi się tam, by walczyć o mistrzostwo.

W tym roku będzie miał 24 lata, i to tutaj jest gwiazdą, tutaj ma swoje życie z dziewczyną i przyjaciółmi. Tim jest tym rodzajem faceta, który uwielbia przebywać w swojej ojczyźnie z ludźmi, których zna. To również jeden z powodów, dla których nadal jest z naszym zespołem po 7 latach. On potrzebuje tej rodzinnej atmosfery. Kiedy spojrzysz na zawodników z najlepszymi wynikami w ciągu ostatniej dekady, zauważysz, że wszyscy byli w tym samym zespole od wielu lat. Stabilność jest kluczem do sukcesu!

Chcesz komuś podziękować, coś jeszcze dodać?

GG - Chciałbym powiedzieć, że po raz pierwszy HRC decyduje się na opracowanie nowych prototypów w Europie. Zaufanie, jakim został obdarzony mój zespół, Gariboldi Racing, jest wielką nagrodą dla nas wszystkich. Pragnę podziękować zarządowi HRC, ale także wszystkim moim niesamowitym ludziom, którzy ciężko pracują, ale też z wielką pasją, każdego dnia przed rozpoczęciem tego ekscytującego nowego sezonu.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę