Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 119
Pokaż wszystkie komentarzeHej, Ja na forum tez jestem nowy, chodz troche czytałem.... Niedawno kupiłem Erkę 500A któa ma w dowodzie date pierwszej rejestracji 1996, troche mie to dziwiło bo wszedzie jest napisane, że produkowli ja od 1997, ale mniejsza o to... motocykl nie ma napisu Twister tylko twin cam-valve...ktoś może wie o co chodzi(bo albo to inna wersja albo człowiek od którego kupiłem go może zmieniał plastiki), ale mniejsza o to... interesuje mnie czy jest możliwość do modeli tóre tego nie miały wcześniej zamontować wskaźnik poziomu benzyny, bo nie ukrywam, że napewno by sie przydał... a i pytanie dla mądrych, na jakich obrotach powinienem gotrzymać by palił ekonomicznie jadąc w pojedynkę i jadąc we 2. I ile to mniej wiecej wtedy będzie L... dzieki za wszystkie odp fryta
OdpowiedzDzieki za opinię, ja znalazłam givi, wyższa, ale dużo droższa - taka niska z puig zda egzamin? kawę kupiłam za 6700, ale ze zmienionym napędem.
OdpowiedzNo więc jeśli chodzi o tą szybę to zda egzamin...A za dużych szyb nie ma co wstawiać bo tylko się silnik męczy a nie na tym to polega.U mnie szyba PUIG poprawiła znacznie sterowność no i przodek jest lepiej dociążony i już tak łatwo go nie podrywa...;)
OdpowiedzDzieki za opinie. Wczoraj kupiłam er 5 z 2001r. :D i powiem Wam, że ona jest niziutka. Tak jak pisałam mam 168 i całymi stopami sięgam do podłoża co np. w mz 250 było niemożliwe (na L-ce). Identyczną wysokość ma cb500 więc moje obawy były nieuzasadnione. Teraz cieszę się i poszukuje owiewki - przedniej szyby. Możecie polecić coś sensownego?
Odpowiedza za ile kupiłeś ta ER 5 z 2001r.???
OdpowiedzNo więc polecam Ci szybę firmy PUIG.Kosztuje nie więcej niż 100zł a różnica w czasie jazdy jest ogromna...Na allegro jest ich pełno ;)
OdpowiedzWitam, Ja mam kawe z 98r, wg danych technicznych wysokośc siedziska to 80 cm, mam 174cm wzrostu i radze sobie bez problemu ;)
OdpowiedzWitajcie :) Stoję przed zakupem kawy er 5 z 2004 roku. Doczytałam, ze wysokość siedziska w tym modelu to 81 cm. Niestety nie mam możliwości by w okolicy przymierzyć się do tego modelu. Czy ktoś ma tak jak ja 168cm i sobie radzi na erce? Proszę o pomoc. :)
OdpowiedzWidziałem osoby o podobnym wzroście co próbowały dosiąść się do er5 i miały mały problem, ewentualnie spróbuj przymierzyć się do gs500, jest on troszeczkę niższy, bynajmniej porównując starsze roczniki, z tymi nowszymi nie miałem do czynienia
OdpowiedzNo więc moja droga ten motocykl będzie dla Ciebie idealny..;)Jego główne atuty to niskie siedzenie i łatwa kontrola a przy Twoim wzroście napewno dasz sobie z nim radę..
OdpowiedzSzymek dziękuję za rozwianie wątpliwości... oby było tak, jak mówisz :))
Odpowiedzwitam proszę o informację jak po wymianie chłodnicy w er5 uzupełnić płyn chłodniczy
Odpowiedzwitam mam pytanie jak prawidlowu odpalac ERKRE ile na ssania ja trzymac i wogule
OdpowiedzNo więc jeśli chodzi o odpalanie to postaram Ci się to wyjaśnić jak najlepiej.Jeśli zostawisz motor na cały dzień i zdąży ostygnąć silnik to wtedy najlepiej jest go odpalać ze ssaniem a jeśli np. jechałeś motorem i na godzinkę się gdzieś zatrzymałeś to odpalaj bez.Jeśli chodzi o to jak długo moto ma chodzić na ssaniu to naprościej mówiąc aż się silnik nie rozgrzeje(średnio ok.3-5min)a i w tym czasie nie wrzucaj biegu bo tylko skrzynię sobie będziesz niszczył.
OdpowiedzChcę wymienić olej w lagach w mojej er 5. Wie ktoś jak się je rozbiera, bo ja jeszcze tego nie robiłem i nie chce tam czegoś zepsuć.
OdpowiedzNo więc po pierwsze musisz wymontować lagi z półek.Teraz odwracasz je do góry nogami i tam widać śrubkę na imbusa(w każdej ladze jest tylko jedna taka śruba więc niczego nie pomylisz).Odkręć je(ciężko się wykręcają).teraz przechyl lagi i wylej z nich olej.poruszaj lagami aby wszystko wylać i przez ten sam otwór wlej do każdej równo 315ml(proponuję MOTULa bo jest moim zdaniem najlepszy).Wkręć śrubę którą na początku wykręciłeś i gotowe.Możesz je zamontować spowrotem..:)
OdpowiedzOk. dzięki. Wiesz może jeszcze jak uszczelniacze wymienić? Jeden mi trochę przepuszcza i jak będę już wymieniał olej to od razu bym to też zrobił.
OdpowiedzNo więc musisz zrobić wszystko tak samo aż do miejsca gdzie należy wylać olej z lag.Po wylaniu oleju zdejmujesz śrubokrętem z goleni pierścień zbierający(to coś gumowe).Następnie w środku znowu przy użycia śrubokręta wyciągasz specjalną zawleczkę z druta(pofalowana,bez problemu ją znajdziesz)i teraz trzymając jedną ręką za rurę teleskopu a drugą za goleń rozciągasz je bardzo dynamicznie żeby wybić będący w środku uszczelniacz.Może ciężko wychodzić nawet bardzo w zależności kiedy ostatnio były ruszane.Gdy wyjmiesz stary uszczelniacz i wsuniesz nowy to musisz go bardzo delikatnie i równo wbić żeby nie porysać rury teleskopu.Gdy dobije do końca wkładasz spowrotem zawleczkę,zakładasz pierścień zbierający(dobrze by było je też wymienić).Zalewasz lagi olejem,skręcasz i jeśli wszystko zrobiłeś tak jak należy to po przejechaniu dosłownie kilku kilometrów nie powinny cieknąć(w innym przypadku jeśli by się okazało że ciekną to niestety już nic nie zrobisz i musisz znowu wymienić).Jeśli chcesz to Ci mogę wszystko pokazać(jestem z okolicy Środy Wielkopolskiej) lub jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priva(szymek.gracz@o2.pl)
OdpowiedzMyślę że sobie poradzę. Jakby coś to się odezwę.
OdpowiedzWitam.Mam pytanie do tego który już grzebał przy swoim moto.Czy u was też nie da się zdjąć kapy zaworowej bez obniżenia silnika?Bo u mnie nie ma innej możliwości i muszę odkręcić silnik.
OdpowiedzDzięki za odpowiedzi :) Co do oleju w lagach to podobno był wymieniany. Co do płynu chłodniczego to wymienię na pewno(dzięki za radę, nie wiedziałem, że jest specjalny dla motocykli), bo wlany jest płyn borygo. A jakaś stronka instruktażowa co do czyszczenia gaźników? I czy olej kupić z allegro(lub znacie jakiś tani sklep z Poznania, 1l jeszcze mam po po poprzednim właścicielu), czy iśc do serwisu lepiej?
OdpowiedzCo do tego oleju to wybór należy do ciebie, bo jeżeli umiesz rozpoznać 'świeży' od 'zjechanego' oleju to no-problemo - lej, a resztę dopełnij tym samym tz. gęstość i firma wg. mnie powinna być taka sama, może to stereotyp, ale jestem przezorny w tym zakresie. Co do płynu chłodniczego to ludzie od 'wyczynowej' jazdy motocyklem (wyścigi, stunt, speding, czy co tam komu chodzi po główce) używają tylko takich płynów. Nie wiem jaki jest zalecany przez producenta, ale chyba lepiej w ciepłym okresie lać ten lepszy. Co do gaźników to nigdy sam się w tym nie grzebałem, tylko oddaję je do regulacji raz na sezon. A tak ogółem to serwis podstawowy można robić z powodzeniem w warunkach domowych, nie ma żadnych haczyków : )
OdpowiedzNa allegro jest sklep HORNET napisz im co potrzebujesz a oni Ci to uszykują i wyjdzie sporo taniej.Już u nich kupowałem nie raz i zawsze było taniej a gdy kupowałem wszystkie płyny i oleje to były nawet gratisy.A co do czyszczenia gaźników to nie znalazłem stronki jak to zrobić ale jak chcesz to gdy będzie ciepło możesz do mnie wpaść i Ci to zrobię za free...:)Ja jestem z okolicy Środy Wlkp.
OdpowiedzMożecie mi ktoś powiedzieć jaka długa jest linka gazu zamykająca od er-5?? Moja mi się zerwała i po złożeniu wszystkich jej części wyszło mi że ma 102 cm.
Odpowiedzaha, dzieki. jeszcze jedno. ma ktos moze schemat tlumika albo zdjecia przekroju czy cos? bylbym wdzieczny :)
OdpowiedzWitam Kupiłem wczoraj Er5 z 99 roku. Dałem za nią 3000zł. Czy to jest dobra cena? Moto niby sprawne 2 małe wgniotki na baku, ale za to podgrzewane manetki. Chciałby się dowiedzieć co należałoby zrobić przed sezonem, na co zwrócić uwagę ?
OdpowiedzCena wg. mnie dobra, nawet jak jest "do robienia" to ok, normalna cena za ten rocznik to ok 4-5 tyś, bynajmniej na alle.gro.pl Ja proponuje zakupić zestaw- 2 świece, nowy olej (wchodzi 3.4 litra chyba, ale kupuje się zazwyczaj w 5L baniaczkach, albo z beczki ile trzeba), 2 filtry tz. oleju i powietrza, wymienić płyn chłodniczy (żadne petrygo czy podobne tylko taki specjalny do motocykli, ma on temp. wrzenia na poziomie 115 stopni celsjusza), ewentualnie spojrzeć na opony czy nadają się do jazdy, układ napędowy- zębatki i łańcuch. Płyn hamulcowy i same klocki czy też ewentualnie tarczę hamulcową, regulacja i synchronizacja gaźników. Cała operacja będzie kosztować trochę, ale ten motocykl jest wdzięczny za takie pieszczoty i można nim jeszcze pojeździć dużo o ile jest na czas serwisowany.
OdpowiedzNo ja to bym proponował kupić nie jakiś olej tylko MOTUL sprzedawane są w pojemnikach o poj. 4litry wraz z filtrem HILFOFILTRO i 2 świecami NGK to nie duży wydatek 150zł.Do tego dochodzi płyn chłodniczy MOTUL 20zł za litr(do er wchodzi 1,7l.).Olej w lagach bo to rzadko ludzie robią a się powinno raz na 2 lata-oczywiście MOTUL 40zł.Do jednej lagi wchodzi 318ml oleju.Gaźniki to możesz samemu wyczyścić i będziesz ok 60zł do przodu.No płyn hamulcowy też bym wymienił bo powinno się go wymieniać minimum raz na 2 lata(ja wymieniam co roku)koszt 30zł MOTUL.No i nalażałoby jeszcze kupić smar do łańcucha w sprayu MOTUL 40zł.Jak widzisz operuję MOTULem bo nie ukrywam że ta firma ma pojęcie a na ich produktach jeżdżę już ładnych pare lat.Gdybyś chciał coś jeszcze spytać to pisz na priva szymek.gracz@o2.pl napewno Ci pomogę...;)
Odpowiedzja mam pytanie co do wersji twister. czym sie rozni od zwyklej er?
OdpowiedzNo więc szczerze to wersja TWISTER niczym się nie różniła od innych.Na forach i różnych stronach można poczytać że miały więcej mocy ale poprostu pierwsze modele tego motocykla tak były nazwane.
OdpowiedzWersja twister to pierwsze wersje motocykla kawasaki er - 5. Mialy one tłumik ktory poświstuje w okolicach 1 -3 tys. obrotów. Później dzwiek zamienia sie w warkot. Kolejne wersje, nie-twistery maja basowy warkot w calym zakresie obrotow. Po prostu inny wydech jest.
OdpowiedzKoledzy chcę kupić ER 500 gość zmienił zębatkę tylną twierdzi że poprawił v max do 210km/h ale czy moc za dużo nie spadła? proszę o fachową poradę
OdpowiedzWitam. Wymienialem w zeszlym sezonie naped w mojej er5 i ten ktory kupilem roznil sie od starego przednia zebatka. Miala o 1 zab wiecej niz stara. Roznica w jezdzie jest taka (V-max nie sprawdzalem) Ale przy 90km/h silnik utrzymywal jakies 4tys obr. gdzie przy starym zestawie przy predkosci 90km/h obroty oscylowaly w granicach 5tys. Jazda w trase jest teraz wygodniejsza (spokojniejsza), natomiast w miescie odczowam lekki spadek mocy (wrazenie) Ale mi to nie przeszkadzalo i uwazam taka zmiane na plus. Pozdrawiam.
OdpowiedzNa temat zębatek to mogą wypowiadać się esejami cyklisci/ki od stuntu i stretów wszelkiej maści. Kiedy wstawiają do swoich maszynek zębatki o kilka ząbków większe niż producenci, uzyskując lepszą moc, ale tracąc na prędkości maksymalnej. Kto czego oczekuje
OdpowiedzNo więc po pierwsze jeśli gość tak kombinował to lepiej daj sobie spokój bo to znaczy że go nieźle żyłował.Jeśli dobrze kojarzę to znalazłeś go na allegro?Bo niedawno taką ofertę oglądałem.Prawda jest taka że jeśli chcesz mieć dobry motor to kup sobie taki przy którym za dużo nie było grzebane i jeśli będzie Ci zależało na mocy to sam sobie go przerobisz.Jak masz jeszcze pytania to pisz.A i to jest ER-5 a nie jak większość pisze ER-500..;)
OdpowiedzKoledzy chcę kupić ER 500 gość zmienił zębatkę tylną twierdzi że poprawił v max do 210km/h ale czy moc za dużo nie spadła? proszę o fahową porade
Odpowiedzno wiem. Juz takie przewiercone tlumiki slyszalem - wszystkie brzmialy jak crossowki
Odpowiedzsiemka. ja mam pytanie co do wymiany tlumika. co polecacie zeby uzyskac z er-5ki ladny basowy dzwiek? moze wiecie co ludzie najczesciej montuja w tym moto? z gory dzieki za info :D
OdpowiedzLudzie! ER5 musi tak gwizdać. Kiedyś mnie to też irytowało. Chyba każdy kiedyś chciał postraszyć Babcie basowym pierdnięciem. No ale teraz gdy ktoś pyta: Stary co ci tak gwiżdże? Ja odpowiadam. To jest ER5. Kocham ten motor.
Odpowiedzco zrobić aby było dobrze to szczerze nie wiem, ale wiem, że mój kolega zrobił 2 czy 4 dziury wokół wylotu tłumika i teraz ma 'pierdziawkę'. Normalnie skrzywdził motocykl, już seryjny brzmiał o niebo lepiej
Odpowiedzto jak jest z tymi kranikami - niech sie wypowie ktoś konkretny na ten temat. Jak zostawic motocykl na zime?
OdpowiedzON = normalne użytkowanie. Jeździsz do momentu aż zbraknie paliwa. Gdy tak się stanie, przełączasz na RES i zapier... do najbliższej stacji benzynowej. PRI = zalewanie gaźników po sezonie lub pracach naprawczych, gdy gaźniki są puste. Przy ON i RES paliwo płynie przez taki niby dławik(wolniej) a przy ustawieniu na PRI paliwo daje całą kitą. Prosto? Żeby nie kręcić kranikiem można ustawić na RES i gdy licznik dzienny nakręci 280-320 km(w zależności od jazdy) zajechać na tank. Trzeba tylko pamiętać żeby tankować full bo na 5 litrach to 280 km er5-ka nie zajedzie;) Pozdro,
OdpowiedzWitam, Również nowy na forum. Poszukuję er5, bardziej doświadczonych proszę o opinię www.moto.allegro.pl/item797899943_kawasaki_er5_er_5_er_5_okazja.html pyt. odnośnie braku lusterka i dziwnej kierownicy... z góry dzięki
OdpowiedzNajlepiej jechać go zobaczyć i dokładnie pooglądać. zdejmij siedzenie i zobacz czy wszystkie plastiki są całe, bo jak jest pokrywa przerysowana to może być coś pęknięte. Sprawdź licznik czy ma wszystkie śrubki mocujące osłonę i czy w przednim zawieszeniu nic nie stuka. na wszystkim możesz zbić cenę.
Odpowiedzczesc;) ja kupiłem w lipcu taka ER 5 i powiem ze sprawuje mi sie bardzo dobrze. Co do kierownicy to widac ze jest jakaś inna - napewno nie orginalna - no i ewidentny brak lusterka.Na zdjęciu widac ze jest otarta osłona łańcucha ale to często sie zdarza - musisz sobie dokładnie obejrzec a jak kupisz to bedziesz drugą osobą w Ostrowie co jeździ niebieską ER'ką:P a wiec do przyszłego sezonu. Pozdrawiam
OdpowiedzWitam! Jestem nowy na forum i zarazem świeżym motocyklistą. W związku z tematem mam pytanie: w jakiej pozycji ma być ustawiony kranik przy spuszczaniu paliwa z gaźnika na zimę? Dodam, że posiadam Kawasaki zr550, są tam (pewnie jak w większości motocykli) trzy pozycje -ON, PRI, RES i na logikę brakuje mi czegoś w rodzaju OFF. Wiem, że jest to gaźnik podciśnieniowy więc podejrzewam, że jest to pozycja ON lub RES ale nie mam pewności. Z góry dziękuję za odpowiedź
OdpowiedzMam problem moją ER5. Stuka mi coś w przednim zawieszeniu i nie wiem co to może być. Pomoże ktoś?
OdpowiedzNajprawdopodobniej wyklepały się już sprężyny w przednim zawieszeniu. Może być jeszcze za mało oleju w teleskopach (sprawdz czy nie ciekną) ale ja miałem podobny problem i pomogła dopiero wymiana sprężyn na nowe. Miałem Er-kę 3 lata, fajny moterek był:) Pozdrawiam
OdpowiedzDzieki. A jak nacisne przedni hamulec i poruszam motocykl w przod i w tyl, to tez mogą to być sprężyny?? (bo wtedy amortyzatory nie ruszaja a i tak stuka)
OdpowiedzWitam.jak każdy tu piszący mam problem.Mianowicie kupiłem sobie jakiś czas er-kę ale z nie działającym obrotomierzem.Niedawno stwierdziłem że trzeba się tym zająć i kupiłem na allegro używany ale niby sprawny obrotomierz.Dodam że wcześniej gdy dałem moje moto do synchronizacji mechanik stwierdził że to wina popsutego obrotomierza.No i gdy już kupiłem następce zepsutego(tak twierdzi mechanik bo ponoć jest jakiś impuls z modułu)i go zamontowałem okazało się że ten t eż nie działa.Co może być nie tak?Wspomnę że nie jestem żadnym elektrykiem i dlatego tu piszę.
OdpowiedzTrochę późno ale... Przyczyna może być prozaiczna, np. uszkodzony przwód pomiędzy CDi a licznikiem, brak zasilania do samego obrotomierza lub uszkodzenie CDI.. Jeżeli maz nadal problem to proszę o kontakt GG2740592
OdpowiedzSiema, mam problem z moją er5 z 2002r, dzisiaj z rana odpaliłem normalnie motorek i pojechałem się ot tak pobujać po drogach, postawiłem jak zwykle w garażu na centralce i za jakąś godz chciałem odpalić i już nie mogłem, rozrusznik kręci, światła są, paliwo na full, i co pare sekund słychać buch z tłumika ale nie odpala, jakiś m-c temu były wymieniane świece ngk ustawione zawory i synchro gaźników, nie mam pojęcia co mogło się stać, podczas wcześniejszej jazdy było normalnie ładnie się wkręcał itp. Proszę o pomoc może ktoś też tak miał...
OdpowiedzDodam jeszcze że podejrzewam zalaną świecę bo gdy chcę odpalić to czuć benzynę lub zapchany gaźnik bo w przed dzień awarii tankowałem moto kanistrem, ale z tym chyba będe musiał jechać do serwisu, jak myślicie?... z góry dzięki za pomoc
OdpowiedzJak dla mnie na tę pojemność powinni zamontować chociaż z tyłu tarczę a już na pewno z przodu 2
OdpowiedzWitam; Chodzi o poziom paliwa. Jezeli mam cały czas kranik na "on" a na wskaźniku schodzi na czerwoną kreskę to motocykl przygaśnie gdy mu będzie brakowało? i wtedy po przełaczeniu na res jeszce mam te 3 l rezerwy? czy na pozycji "on" wypije wszystko do dna i rezerwy nie bede miał?
Odpowiedzna ON wypije co może a na RES będziesz jeszcze miał dodatkowo 3 litry, którzy na ON nie ma siły ruszyć ;)
OdpowiedzWitam wszystkich;) kupiłem ER 5 Z 2001 r. i potrzebuje kilku porad. Pierwsza sprawa to ustawienie paliwa - gdy motocykl ma stac przez całą noc to ma byc strzałka na PRI position czy RES position bo jak ma byc dostęp paliwa bo jeżdze to ustawiam na ON position tak? Jeszcze jest coś takiego Fuel Tap i do czego to jest - proszę o porade i wyjaśnienie tych pojęc.
Odpowiedzwitam sa trzy pozycje ON czyli otwarcie paliwa normalne i mozesz miec tak caly czas bo jest to kranik podcisnieniowy, jezeli sie skonczy mozesz ustwaic na RES- czyli rezerwa ok 3 litry a opcja PRI ustawiasz tu jak motor dluzej stal, ulatwia to odpalenie wiecej paliwa idze, [ozdro
OdpowiedzNo więc tak może zacznę od początku.... Są trzy ustawienia kranika:ON,PRI,RES. W zależności od ustawień:ON-zakręcone całkowicie,PRI-rezerwa(dobrze ustawić gdy wskaźnik wskazuje czerwone pole) i oczywiście RES-zawór główny.Powiem w prost że ja tak mam i wydaje mi się że każdy motocykl tego typu ma te same ustawienia:) A FUEL TAB -to po kranik paliwa(a raczej pokrętło).Chyba że chodzi Ci o te przy korku wlewu paliwa?Bo jeśli tak to wtedy jest to nalepka na niego która ponoć poprawia jego wygląd.Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz na priva:szymek.gracz@o2.pl
Odpowiedzojj, coś chyba Ci się pomyliło :P ON - główne ustawienie, paliwo leci normalnie RES - rezerwa na której możemy dojechać do najbliższej stacji (w pozycji ON niedostępna dla silnika) PRI - zalewania dużą ilością paliwa - np. po zimie jak po spuszczeniu paliwa odpalamy maszynę
OdpowiedzWitam, Będę przymierzał się do zakupu motocykla, a Kawasaki ER-5 bardzo mi się podoba. Nie wiem tylko czy to jest motocykl dla mnie: - szukam motocykla do 500 cm (pierwszy motocykl) - wolę jazdę spokojniejszą od szybkiej - mam 190 cm wzrostu i ważę ok 105 kg - będę jeździł głównie po mieście, kilka razy w miesiącu poza miasto (dystanse do 70 km) Czy to dobry wybór jako pierwszy motocykl dla mnie ? Jeżeli nie to co polecacie ? Czy za 5 tys - 7 tys można kupić dobrego ER-5 ? pozdrawiam i z góry dzięki za radę
Odpowiedzszymek - konkretnie to mi ciężko coś powiedzieć, bo nie wiem jak to wygląda u ciebie. pewnie najlepiej rozłożyć całość, może tylko uszczelka źle się ułożyła. jeśli masz jakieś nieoryginalne uszczelki, to silikon może pomóc.
Odpowiedzcześć śmigam na ER5 od już kilku lat i pomyślałem, że odpowiem na kilka pytań które się tutaj powtarzają. Przede wszystkim - osoby dużej postury na ER5 nie wyglądają jak "na motorynce". Sam mam 185cm i kogo o to nie spytam to mówi że jest OK. Gorzej, jeśli ktoś waży >100kg. Jakby nie było ER5 ma tylko 2 cylindry, i przez to jest sporo węższe niż np. Hornet, co ma swoje wady i zalety. Ogromną zaletą jest mobilność, wszędzie można się wcisnąć, a jazda między samochodami "na czerwonym" jest dużo łatwiejsza niż na wspomnianym Horneciątku (z tym najlepiej mi porównać bo troszkę pojeździłem). ER5 ma dość żwawy silnik który dobrze znosi próbę czasu, a i osoby z "ciężką nogą" nie wpłyną na wytrzymałość jednostki w dużym stopniu. Po przebiegu 50 000km silnik gubi kilka koni (48KM na hamowni ale to nie z mojego egzemplarza), jednak i tak wypada lepiej niż olejaki Suzuki GS - nie spotkałem egzemplarza GS500 którego bym nie wyprzedził, niezależnie od rocznika. Hamulce - słabość modelu. Stalowy oplot i jakiś lepszy płyn hamulcowy w połączeniu z pół-sportowymi klockami wpoprawią na ich skuteczność dość znacząco. Co do tylnego bębna, jego skuteczność określiłbym jako dobrą. Szkoda jedynie, że tak ciężko go wyczuć. Przy jeździe w 2 osoby (~80kg) trzeba już brać sporą poprawkę co do drogi hamowania. Jeśli chodzi o turystykę dalszą - niestety nie w dwie osoby. Nie mówię że się nie da, ale jest to dość niewygodne z racji, że pięćdziesięciokonny silnik dość mocno odczuwa dodatkową wagę, o hamulcach już wspominałem, i dochodzi jeszcze zawieszenie - potrafi dobić do końca na dużych polskich dziurskach. Jazda samemu wypada sporo lepiej, trochę miękko, ale bardzo pewnie. Dobre opony typu tourist-sport i sensowne ustawienie napięć wstępnych tylnych sprężyn (innych regulacji brak) pozwala na zejście "do kolana", ale wymaga to wyczucia, bo przód potrafi uciec przy hardkorowej jeździe. Trzeba też zaznaczyć, że z racji bycia wąskim moto, ER5 dobrze przerzuca się z boku na bok podczas pokonywania serii zakrętów. Na dobrych, patelniastych wywijasach na lubelszczyźnie kolega na ZXR750 nie bardzo mógł mi dotrzymać kroku! (ale miałem radość! a jak on klął, że to jakiś pop****ny motorek że tak jeździ na zakrętach!) Po kilkunastu tysiącach kilometrów jazdy wymieniłem łożysko zębatki tylnej i uszczelniacze amorów z przodu; tutaj brak takich osłonek na górze amora (jak w np. GS500) wpływa negatywnie na wytrzymałość uszczelniaczy. Całe szczęście nie jest to droga część. Ogólnie jeśli chodzi o części - w Polsce nie ma z nimi problemu. ER5 było oferowane w polskich salonach, co wpłynęło pozytywnie na dostępność części na rynku. Nie to że ER5 wymaga częstych wizyt w serwisie, wręcz przeciwnie, dwie znalezione usterki zostały zauważone dopiero podczas wizyt na ustawienie zaworów i synchronizację gaźników. Tu jeszcze jedna pozytywna rzecz - dwa cylindry to dwa razy mniej roboty niż w większych moto i co z tym idzie - mniejsze koszta. Za to dostęp do części tuningowych jest dość kiepski, po prostu oferta jest uboga. Nie znajdziemy jakichś fikuśnych owiewek, pługów, sportowych filtrów powietrza itd bo są one po prostu (w Polsce) niedostępne. A szkoda. Znajdziemy za to sporo egzemplarzy przeznaczonych do rozbiórki, więc płaczu nie ma :-) Tanio, dobrze, solidnie. Mnie ER5 bardzo przypadło do gustu i póki co zostanę przy tym dwucylindrowcu. Kupując go trochę w ciemno na ebay'u w anglii muszę przyznać, że trafiłem w dziesiątkę. Klasyczny wygląd dobrze znosi próbę czasu, silnik i skrzynia zresztą też. Tylko tankować i wymieniać olej. pozdrawiam, Tomek "Thomsonicus" D. ps. jakby ktoś miał jakieś pytania o er5 to chętnie coś podpowiem, moje gg to 3534487 :-)
OdpowiedzTez mam ER5 i też jestem bardzo z Niej zadowolony. Miałem pod sobą kilka Sprzętów, ale ten memu sercu najmilszy.Pozdrawiam wszystkich kochanków ER5-ki.
OdpowiedzWitam interesuje mnie jak uszczelnić uszczelkę pod głowicą.Dobrze trzymała aż do dnia kiedy podczas pucowania za mocno wcisnąłem jej część i od tamtej pory cieknie.Czy wystarczy sylikon do uszczelniania silników?
Odpowiedz