Yamaha Niken GT 2019. Trójko³owy pomys³ na turystykê motocyklow±
Niken GT - tak wygląda nowa propozycja Yamahy w segmencie trójkołowców. Jeśli pominąć trzecie koło u wozu, sprzęt okazuje się całkiem zwyczajnym turystykiem.
Kiedy jakiś czas temu Yamaha przedstawiła koncept modelu Niken - obrazoburczego trójkołowca, który wsadził kij w motocyklowe środowisko, wszyscy myśleliśmy, że to pewnego rodzaju eksperyment, że Yamaha próbuje na siłę przecierać szlaki, którymi nikt nie chadza.
Tymczasem okazało się, że zainteresowanie tym motocyklem, a właściwie trzeba by powiedzieć trójkołowcem, przerosło najśmielsze oczekiwania. Być może to kwestia mistrzowskiego marketingu, być może faktycznie Yamaha znalazła nową rynkową niszę.
W każdym razie, bez wielkiej przesady można powiedzieć, że Niken okazał się sukcesem. Yamaha postanowiła kuć żelazo póki gorące. Tuż przed rozpoczynającymi się właśnie targami EICMA Japończycy pokazali model Niken w wersji GT.
Różnic w stosunku do bazowej wersji jest niewiele. To głównie turystyczna szyba i oczywiście kufry. O ile Niken w wersji standardowej wygląda ekstrawagancko, to w wersji GT już niestety nieco pokracznie. Kufry zaburzają jako-taką linię motocykla, sprawiając, że boczna linia przypomina trochę wojskowy pojazd pancerny.
Taka estetyka z pewnością spodoba się jednak wielu nabywcom, co pokazują znakomite wyniki sprzedaży maszyn z kraju piwa i wursta.
Niken GT napędzany jest trzycylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 847 cm3 i mocy 115 KM, znanym z MT-09. Pochylające się w zakrętach koła oparte są na zawieszeniu Ackermana. Podwójne koło, jak wynika z testów, zapewnia znacznie lepszą przyczepność.
Kufry Nikena to rozwiązanie znane z Tracera 700 - sztywne pokrywy z ABS łączone elastycznym zamkiem. Pojemność to skromne 25 litrów. Nie jest to w pełni profesjonalne rozwiązanie, ale na weekendowy wyjazd powinno wystarczyć. Jeśli nie, producent przewidział jeszcze mocowanie tylnego kufra.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeW³a¶nie je¿d¿ê nikenem genialny na zakrêtach az chce siê szybciej jechaæ ,trochê brakuje mi mocy, szybka nic nie chroni -oryginalna, systemy super w deszczu ( jecha³em w Ulewie ) , t³umik ...
OdpowiedzWszysto fajnie , dla jednej osoby - nie wspomnê o cenie ! Kogo jest staæ na takie moto - m³odych , czy jednak starszych za 60 tys. Aaa jak ju¿ to wsi±dzie ¿ona ( 40/50...) na katapultê - Raczej /...
OdpowiedzDopiero z kuframi wygl±da proporcjonalnie ten samochód.
Odpowiedz