Wymiana oleju w motocyklu offroadowym - serwis w detalu

Autor: Michał Mikulski 2016.02.12, 10:38 19 Drukuj

W przeważającej większości jednocylindrowe konstrukcje offroadówek pozwalają na wykonanie sporej liczby czynności serwisowych w zaciszu przydomowego garażu. Czy to oznacza, że są nieskomplikowane?

Motocykle offroadowe przeznaczone do sportu mają ogromną przewagę nad sportowymi maszynami przeznaczonymi do wyścigów płaskich. W przeważającej większości są to konstrukcje jednocylindrowe, pozwalające na wykonanie sporej liczby czynności serwisowych w zaciszu przydomowego garażu. Czy to oznacza, że są nieskomplikowane? Jeżeli odłożymy na bok dwusuwy, to nowoczesny czterosuw na wtrysku wymaga bardo precyzyjnego serwisu. Wpływa na to kilka składowych: wysoka kompresja, ciężkie warunki pracy, duże prędkości obrotowe wału, narażenie na regularne uszkodzenia mechaniczne, praca w zmiennych, skrajnych temperaturach, częste zmiany obciążenia itp. itd.

Stąd wyczynowy motocykl offroadowy, w szczególności motocykl crossowy, wymaga dokładności nawet przy tak prozaicznym zadaniu jak wymiana oleju. Dzisiaj dzięki pomocy autoryzowanego serwisu Husqvarna Warszawa wspólnie przejdziemy przez ten pozornie prosty proces. Na warsztat wzięliśmy endurową Husqvarnę FE350, ale czynności będą identyczne także w naszej redakcyjnej FC250, a i zbliżone (jeśli nie takie same) w innych motocykla Husky i KTM-a. Bierzemy się za robotę!

z boku husqvarna podole 2015
husqvarna fc2150 2015 silnik
blotnik husku fe brudny filterek fe350 chirurgiczna precyzja serwis husky
czysty nowy filtr oleju demontaz plyty husky parts demontowalismy tez walki rozrzadu
zlewanie oleju sruba filtr powietrza enduro twin air husky plyta
na górę