Nowy bokser w BMW R1250GS - większa moc i podwójne krzywki zaworowe

Autor: Konrad Bartnik 2018.09.13, 16:45 5 Drukuj

Doskonale działających mechanizmów się nie zmienia, ale dla przyzwoitości trzeba je czasem odświeżyć. W przypadku BMW mowa nie tylko o stronie technicznej, ale o całościowym projekcie marketingowo-ekonomicznym, jakim jest dla niemieckiej marki największy model z rodziny GS. Jego najnowsze wcielenie będzie wyposażone w silnik o pojemności 1250 cm3, dysponujący 136 KM mocy - o 11 KM więcej od poprzednika.

Najnowszy bokser BMW oprócz zwiększonej pojemności skokowej, otrzymał także nowy układ rozrządu z przesuwnym wałkiem i podwójnymi krzywkami, reagujący na stopień otwarcia przepustnicy. Mniejsza krzywka delikatniej steruje otwieraniem zaworów, zapewniając płynne oddawanie mocy, ekonomikę i lepszą kontrolę motocykla w czasie spokojnej jazdy.

Kiedy zachodzi potrzeba uzyskania większego kopa, wałek rozrządu przesuwa się i do gry wchodzi większa krzywka, która mocniej popycha zawory, pozwalając uzyskać pełnię osiągów i wysoką elastyczność. Działanie tego mechanizmu doskonale pokazuje poniższy film:

Zdjęcia
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę