Nowy bokser w BMW R1250GS - większa moc i podwójne krzywki zaworowe
Doskonale działających mechanizmów się nie zmienia, ale dla przyzwoitości trzeba je czasem odświeżyć. W przypadku BMW mowa nie tylko o stronie technicznej, ale o całościowym projekcie marketingowo-ekonomicznym, jakim jest dla niemieckiej marki największy model z rodziny GS. Jego najnowsze wcielenie będzie wyposażone w silnik o pojemności 1250 cm3, dysponujący 136 KM mocy - o 11 KM więcej od poprzednika.
Najnowszy bokser BMW oprócz zwiększonej pojemności skokowej, otrzymał także nowy układ rozrządu z przesuwnym wałkiem i podwójnymi krzywkami, reagujący na stopień otwarcia przepustnicy. Mniejsza krzywka delikatniej steruje otwieraniem zaworów, zapewniając płynne oddawanie mocy, ekonomikę i lepszą kontrolę motocykla w czasie spokojnej jazdy.
Kiedy zachodzi potrzeba uzyskania większego kopa, wałek rozrządu przesuwa się i do gry wchodzi większa krzywka, która mocniej popycha zawory, pozwalając uzyskać pełnię osiągów i wysoką elastyczność. Działanie tego mechanizmu doskonale pokazuje poniższy film:
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeA ja mam juz 10 lat swojego starego R1200R z 09r nabiegałem nim już 150kkm i tylko sprzęgło wymieniłem z grubszych rzeczy a tak to nic. Nie takie straszne są te starsze motocykle z dużym nalotem ...
OdpowiedzDomagamy się powrotu zacisków Brembo do motocykli BMW
OdpowiedzCiekawe co się będzie psuć i ile czasu minie nim BMW się z tym upora. 5kg masy motocykla więcej nie pozostaje bez znaczenia
OdpowiedzKażdy nowszy model BMW jest gorszy od poprzednika. Wiem, wiem, dla kasiastych biznesmenów leczących swoje kompleksy to najlepszy motocykl, aby pochwalić się zasobnością portfela przed innymi ...
OdpowiedzBzudry opowiadasz. Lepiej sie zastanow co zrobic by Cie bylo stac kupic a nie obrazaj ludzi ktorzy w tej kwestii radza sobie lepiej od Ciebie. Dla tych co zarabiaja wlasciwe pieniadze zakup nowego GSa jest nie odczuwalny. I nie ma sie czym chwalic. W rozwinietym swiecie mozna pochwalic sie odrzutowcem albo nowym smiglem na nie GSem za marne 100kola
OdpowiedzNie masz racji, model R1200GS chłodzony cieczą jest lepszy od poprzedników. Zwłaszcza od połowy 2017 po zmianach w skrzyni biegów i ESA nowej generacji. Masz rację, że modele z pierwszych lat produkcji to awaryjna ruletka.
Odpowiedzczekamy na pierwsze akcje serwisowe. znając bmw znowu beda testowac na kliencie
Odpowiedz