tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 R1250GS ju¿ w pa¼dzierniku. Zmienne fazy rozrz±du, wy¿sza moc i cichy silnik
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

R1250GS ju¿ w pa¼dzierniku. Zmienne fazy rozrz±du, wy¿sza moc i cichy silnik

Autor: Raff 2018.08.16, 16:35 Drukuj

O nowym BMW R1200GS mówi się już od jakiegoś czasu. Mimo pozycji lidera własnej klasy trudno nie zauważyć, że obecny model jest na rynku już od 2004 roku. W dzisiejszych realiach rynkowych można określić go zatem jako jeżdżącą skamielinę.

Producent zdaje sobie sprawę z tego faktu, dlatego intensywnie pracuje nad jeszcze lepszą wersją tego, co zawsze określa jako "perfekcyjne". Ostatnia znacząca modyfikacja przeprowadzona w 2013 roku, czyli implementacja chłodzenia cieczą, okazała się dobrym posunięciem. Jakie nowości czekają nas zatem w przyszłorocznym R1250GS?

NAS Analytics TAG

Na pewno nie rewolucyjne, raczej ewolucyjne. Pojemność silnika wzrośnie z dotychczasowych 1170 cm3 do 1254 cm3, zaś moc z 123 KM do 134 KM. Nowy silnik osiąga moc maksymalną w tym samym momencie krzywej momentu co stary - przy 7750 obr./min, ale przebieg tej krzywej będzie korzystniejszy, tak ze względu na nieco większą pojemność silnika, jak i na zastosowanie zmiennych faz rozrządu.

O możliwym zastosowaniu tej technologii w bokserach BMW pisaliśmy już w marcu, kiedy Bawarczycy testowali model R1200RT z tym systemem.

Raczej nie należy spodziewać się, że w R1250GS zobaczmy całkiem nową ramę, zmienione zawieszenie czy inną poważną modyfikację. Producent wielokrotnie pokazywał, że bliższa mu jest metoda małych kroczków - niewielkich, stopniowych usprawnień, niż jakaś wielka rewolucja. Dlatego też nowy R1250GS będzie miał wymiary niemal takie same jak poprzednik. Waga wzrośnie o 5 kg.

To, co się zmieni na pewno, to głośność. Przyszłoroczne motocykle będą znacznie cichsze 88 dB w porównaniu do dotychczasowych 92 dB oznacza więcej niż dwukrotny spadek głośności. BMW osiągnie to poprzez montaż nowego układu wydechowego, ale znaczenie mogą mieć także nowe pokrywy głowicy cylindrów i inne elementy nowego silnika.

Co ciekawe, pomimo wzrostu mocy, R1250GS nie osiągnie wyższej prędkości maksymalnej niż aktualny model. R1250GS ma zostać zaprezentowany podczas targów Intermot w Kolonii na początku października.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê