Nowe BMW S1000RR - l¿ejsze, mocniejsze i bez zeza
BMW ruszyło z kampanią promocyjną nowej wersji superbike’a S1000RR, którego premiera przewidywana jest już za miesiąc, na targach EICMA w Mediolanie. Po pełnej sukcesów karierze poprzednika oczekiwania są bardzo duże.
Pierwszy teaser, zgodnie ze zwyczajem, nie jest zbyt obszerny - to rzut kamery na fragment toru, przez który przemyka bardzo szybki motocykl. Następne filmiki na pewno ukażą się w najbliższych dniach, a my tymczasem przyjrzyjmy się już ujawnionym informacjom na temat nowego modelu.
Wyświetl ten post na Instagramie.Heads up... Adrenaline incoming. #MakeLifeARide #bmwmotorrad #EICMA
Jakiś czas temu w sieci pojawiły się renderingi wyglądu nowego S1000RR, będące częścią dokumentacji patentowej. Widać na nich, że motocykl pozbył się charakterystycznego, asymetrycznego spojrzenia, a przód maszyny stylistycznie przypomina motocykle Ducati. Widać także nową, kratownicową ramę pomocniczą.
Nowy silnik ma mieć ok. 210 KM mocy. Będzie on wyposażony w wał korbowy obracający się przeciwnie do kierunku ruchu kół. Ma to zapewnić większą stabilność motocykla, zwłaszcza przy ostrym ruszaniu. Spodziewana jest także redukcja masy całej maszyny oraz nowe pakiety elektroniki.
BMW pójdzie zapewne śladem innych producentów i zaproponuje S1000RR w dwóch wersjach - drogowej i torowej. Wersja torowa będzie miała parametry ograniczone wymogami homologacji WSBK, a więc pojemność skokową 999 cm3. Możliwe, że otrzyma również zestaw torowych owiewek. Z kolei wersja drogowa będzie mniej wysilona, a jej pojemność wzrośnie do ok. 1100 cm3.
Wszystko stanie się jasne już za miesiąc, kiedy ruszą targi EICMA w Mediolanie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze