tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowa fabryka Suzuki w Hamamatsu - nadzieja na nowe modele NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowa fabryka Suzuki w Hamamatsu - nadzieja na nowe modele

Autor: Konrad Bartnik 2018.07.04, 09:47 1 Drukuj

Suzuki kończy właśnie swój pięcioletni plan konsolidacyjny, którego ukoronowaniem jest budowa nowej, dużej fabryki w Hamamatsu, która zastąpi dotychczasowe trzy mniejsze, działające oddzielnie. Nowy zakład jest wstępem do powrotu tej firmy do ścisłej światowej czołówki, także w zakresie technologii i premierowych modeli.

Suzuki jest firmą, która wśród japońskich producentów motocykli prawdopodobnie najmocniej odczuła skutki kryzysu finansowego z lat 2008-2009. Ceną utrzymania na rynku działu motocyklowego była niemal całkowita stagnacja, jeśli chodzi o ofertę premierowych motocykli, a także mocne ograniczenie działań marketingowych oraz wycofanie się z niemal wszystkich dziedzin sportu motorowego. W roku 2014 ogłoszono pięcioletni plan reorganizacji firmy, który właśnie zbliża się do mety.

Jego główną częścią jest konsolidacja produkcji. Do tej pory projektowanie i produkcja motocykli odbywało się w trzech różnych zakładach, położonych na terenie miasta Hamamatsu. Dział badawczo-rozwojowy działał w dzielnicy Ryuyo, silniki produkowane były w Takatsuce, a finalny montaż motocykli w zakładzie w dzielnicy Toyokawa.

Dobiega właśnie końca budowa nowej, wielkiej fabryki w dzielnicy Miyakoda, która zastąpi wszystkie pozostałe. Zebranie wszystkich procesów produkcyjnych w jednym miejscu znacznie je ułatwi i przyśpieszy, obniży także koszty. Nowy zakład rozlokowany będzie na powierzchni ok 6,5 tysiąca m2, produkowana w nim będzie większośc modeli z katalogu Suzuki.

Otwarcie obiektu będzie również oznaczało symboliczny koniec "lat chudych". Zapowiadane są w końcu nowe modele, nie będące prostym liftem starych konstrukcji. W najbliższym czasie mają się pojawić m.in. nowa Hayabusa, GSX-R600, GSX-R750, a także głośno zapowiadana turbodoładowana rakieta Recursion oraz retro-sport Katana. Suzuki wraca tam, gdzie jego miejsce, a gdzie nie dane mu było być przez ostatnie 10 lat - do czołówki nie tylko japońskich producentów, ale również innowatorów w dziedzinie motocykli.

NAS Analytics TAG

Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę