tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykliści nie ufają systemom bezpieczeństwa. Zaskakujące wyniki badań
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykliści nie ufają systemom bezpieczeństwa. Zaskakujące wyniki badań

Autor: Raff 2020.04.22, 12:56 9 Drukuj

Systemy bezpieczeństwa montowane w motocyklach nie wzbudzają zaufania motocyklistów. Większość z nas uważa je za niepotrzebne lub nawet szkodliwe - wynika z badań przeprowadzonych przez FEMA.

FEMA, czyli Europejska Federacja Stowarzyszeń Motocyklowych, przeprowadziła badania, które miały sprawdzić jak motocykliści oceniają systemy bezpieczeństwa, instalowane w coraz większej liczbie jednośladów. Podobne badanie przeprowadzono w 2014 roku, w ramach projektu Riderscan.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Choć takiego rezultatu badań można było się spodziewać, wyniki wydają się jednak zaskakujące. Nie spodziewaliśmy się, że do nowinek technicznych podchodzimy jako społeczność z tak wielką rezerwą. Większość motocyklistów uważa systemy bezpieczeństwa montowane w motocyklach za niepotrzebne lub wręcz szkodliwe. Szczególną nieufnością obdarzamy te układy, które ingerują w jazdę lub wyświetlają komunikaty bez kluczowego znaczenia.

Podobne zdanie mamy o systemach współdziałających z motocyklową odzieżą i kaskami. Rozwiązania takie jak wyświetlacz montowany wewnątrz kasku (head-up display), czy lusterka wsteczne oparte na kamerach, badani uznali za wręcz niebezpieczne.

Coraz popularniejszą ostatnio poduszkę powietrzną, montowaną w odzieży, większość badanych uznała za "być może użyteczną". Najwięcej zaufania u motocyklistów wzbudza system C-ABS, czyli połączony układ hamulcowy, rozdzielający siłę hamowania na oba koła po naciśnięciu klamki. Całkiem nieźle wypadł także system eCall, który pozwala na szybki kontakt ze służbami ratunkowymi.

Badanie w formie ankiety przeprowadzono na 2293 motocyklistach. 93% z nich to mężczyźni, zaś 60% miało powyżej 50 lat. 77.8% miało ponad 10-letie doświadczenie motocyklowe, a 58.7% jeździło więcej niż 7 tys. km rocznie, 16.8% więcej niż 15 tys. km.

Podobne badanie prowadzone było w 2014 roku w ramach projektu Riderscan. Różnice między ówczesnymi wynikami, a obecnymi są jednak niewielkie. Świadczyć to może o wyjątkowo konserwatywnym podejściu motocyklistów do własnej pasji.

Tutaj pełna wersja raportu z badań FEMA.

 

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę