tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykliści uczą Parlament Europejski
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykliści uczą Parlament Europejski

Autor: Piotr Jędrzejak 2011.02.15, 14:38 5 Drukuj

We wtorek, 8. lutego w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się spotkanie przedstawicieli FEMA, Federacji Europejskich Stowarzyszeń Motocyklistów wraz z przedstawicielami Parlamentu. Zorganizował je i przewodniczył mu członek PE, Wim van de Camp, a celem było uświadomienie Parlamentu o motocyklizmie, jego specyficznych cechach, bezpieczeństwie i ekologii. Nowa, a dotychczas nieznana wiedza ma też pomóc w ustalaniu szczegółów nowych inicjatyw legislacyjnych, które mają zostać wprowadzone w Unii Europejskiej, a dotyczą bezpieczeństwa na drogach oraz przepisów o homologacji motocykli.

Przedstawiciele związków motocyklistów oraz producentów motocykli omawiali tematy związane ze społecznością motocyklową w Europie i jej różnorodnością, a także o wieloletniej ewolucji motocyklizmu związanej ze zmianami potrzeb, stylów życia i charakterystyką geograficzną. Wyszczególnione zostały też różnice między przemysłem jednośladów, a samochodów.

Członkowie Parlamentu poruszyli również dwie kwestie, bezpieczeństwa oraz zanieczyszczenia środowiska przez transport drogowy. Członkowie FEMA obalili mity związane z częstotliwością wypadków motocyklistów oraz że to nie oni są główną ich przyczyną. Zaproponowane zostały również ulepszenia prawa, bazujące na najświeższych statystykach. FEMA przedstawiła też swoje stanowisko w sprawie gorącego wspierania rozwoju motocykli w zrównoważonej formie, dotyczącego nie tylko ulepszania silników spalinowych, ale również alternatywnych źródeł napędu.

Sala konferencyjna w Parlamencie Europejskim była w pełni obsadzona, a wśród gości znaleźli się członkowie Parlamentu oraz przedstawiciele i sprawozdawcy organów unijnych, jak na przykład Komisji Europejskiej.

Można więc przyjąć, że pogląd Unii Europejskiej na motocyklizm zmieni się – zostanie zmodernizowany, a ustawy takie jak obowiązkowy ABS, zakaz wprowadzana własnych modyfikacji, czy ograniczenie mocy motocykli będą rozpatrywane w innym, rzeczywistym świetle. Można też liczyć na poprawę kwestii bezpieczeństwa, jak na przykład wprowadzenie barier energochłonnych.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę