tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koniec raju bliski? Większość Niemców popiera limity prędkości na autostradach NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koniec raju bliski? Większość Niemców popiera limity prędkości na autostradach

Autor: Konrad Bartnik 2019.10.16, 13:22 Drukuj

Coraz bardziej gęstnieje atmosfera wokół jednego z symboli współczesnych Niemiec - autostrad bez formalnych ograniczeń prędkości. Według sondaży, już ponad połowa niemieckich obywateli jest za wprowadzeniem na słynnych Autobahnach limitów zbliżonych do tych, jakie obowiązują w innych krajach europejskich.

Według sondażu przeprowadzonego na początku roku przez renomowany instytut TNS Emnid, 52% Niemców chciałoby na autostradach limitu w przedziale 120-140 km/h, 46% procent ankietowanych jest przeciwko zmianom. Wprowadzenie ograniczeń, ze względów bezpieczeństwa, popiera także niemiecka policja. Lider związku zawodowego policjantów, Michael Mertens, nazwał wręcz obecną sytuację "szaloną".

NAS Analytics TAG

Od dawna za wprowadzeniem limitów prędkości na autostradach opowiadają się lewicowi politycy, choć im akurat oficjalnie chodzi o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i ochronę klimatu. Kolejna zmiana przepisów w tej sprawie, obejmująca również zwiększenie podatku paliwowego oraz opłat dla aut z silnikiem diesla, ma być głosowana w niemieckim parlamencie w najbliższy piątek. Inicjatorem jest Partia Zielonych, która w Bundestagu ma mniej niż 10% miejsc, dlatego przy sprzeciwie głównych ugrupowań projekt ma póki co nikłe szanse powodzenia. Widać jednak wyraźną zmianę w mentalności Niemców i niewykluczone, że w najbliższych latach jednak przejdzie, przy dużym poparciu społecznym.

Głównym przeciwnikiem zmian jest oczywiście potężny niemiecki przemysł motoryzacyjny, a także liczne kluby zrzeszające kierowców. Minister transportu Andreas Scheuer, konserwatysta z Bawarii, powiedział, że wprowadzenie limitów prędkości jest pozbawione sensu, a niemieckie autostrady nazwał jednymi z najbezpieczniejszych dróg na świecie. Wskazał również, że tym przypadku łączna emisja CO2 przez Niemcy spadnie o zaledwie 0,5%.

Nam pozostaje obserwować toczącą się u naszych zachodnich sąsiadów dyskusję. Warto przy okazji rozwiać mit absolutnej wolności na niemieckich Autobahnach. Po pierwsze funkcjonuje tam pojęcie "prędkości zalecanej", wynoszącej 130 km/h. Można jechać szybciej, ale w przypadku zdarzeń drogowych kierowca poruszający się powyżej tego limitu będzie zawsze uznany winnym lub współwinnym. Po drugie, tras bez ograniczeń prędkości  jest coraz mniej. Dane z różnych źródeł się nie są spójne, ale można przyjąć, że już na 30-40% odcinków autostrad obowiązują stałe limity, do tego dochodzą liczne remonty i przebudowy z czasowymi ograniczeniami. Po trzecie, rozwijaniu ogromnych prędkości nie sprzyja gęsty ruch, a niemiecka policja bardzo pilnuje obowiązku utrzymywania prawidłowego odstępu między pojazdami.

Źródła: dw.com, brd24.pl

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę