tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koniec marzeń o Harleyu-Davidsonie Bronx. Producent porzuca projekt
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koniec marzeń o Harleyu-Davidsonie Bronx. Producent porzuca projekt

Autor: Raff 2020.08.18, 12:41 Drukuj

Czarne chmury zbierają się nad jednym z najbardziej ekscytujących konceptów Harleya-Davidsona - modelem Bronx. Wiele wskazuje na to, że piękny streetfighter został pogrzebany w imię oszczędności.

Kiedy dwa lata temu Harley-Davidson ujawnił plany dotyczące nadchodzących modeli, motocyklowy świat wstrzymał oddech. Z jednej strony pokazano przyciężkiego turystyka Pan America, który nie grzeszył urodą, z drugiej coś, co powiało świeżością i nową estetyką - streetfightera, nazwanego później Bronx.

NAS Analytics TAG

Z wypiekami na twarzy czekaliśmy na kolejne informacje dotyczące tego motocykla, a oczami wyobraźni widzieliśmy już redakcyjne testy streetfightera z Milwaukee. Tymczasem z nastaniem nowego prezesa, Jochena Zeitza, program "new ways to Harley-Davidson" został pożegnany i zastąpiony programem "rewire". Oznaczało to ni mniej ni więcej tylko grube oszczędności.

Już w kwietniu pisaliśmy o zapowiedziach Zeitza dotyczących ograniczenia wolumenu modeli, systematycznie powiększanego przez poprzedniego prezesa - Matta Levaticha. Zeitz mówił wówczas, że chciałby pozostawić w portfolio tylko najbardziej zyskowne modele. Byliśmy przekonani, że restrukturyzacja nie dotknie zapowiadanych w 2018 motocykli. Stało się jednak inaczej.

Model Bronx, który miał szansę być fantastycznym konkurentem Indiana FTR 1200 i jednym z najpiękniejszych motocykli HD, zniknął. Dosłownie - informacji o nim próżno szukać na stronach producenta, w materiałach prasowych, gdziekolwiek. Koncept został po cichu zgładzony, nie działają nawet strony, które producent założył specjalnie dla tego modelu.

Prezes Zeitz, pytany o ten model od dłuższego czasu udziela enigmatycznych odpowiedzi, kierując uwagę na turystykę, jako segment, który leży w centrum zainteresowania Harleya-Davidsona.

Bardzo szkoda, że Zeitz zdecydował się uśmiercić koncept Bronx. Zapowiadał się bardzo fajny sprzęt - sercem motocykla miał być silnik Revolution Max o pojemności 975 cm3, mocy 115 KM i momencie obrotowym w okolicach 95 Nm.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę