tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koniec marzeñ o Harleyu-Davidsonie Bronx. Producent porzuca projekt
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koniec marzeñ o Harleyu-Davidsonie Bronx. Producent porzuca projekt

Autor: Raff 2020.08.18, 12:41 Drukuj

Czarne chmury zbierają się nad jednym z najbardziej ekscytujących konceptów Harleya-Davidsona - modelem Bronx. Wiele wskazuje na to, że piękny streetfighter został pogrzebany w imię oszczędności.

Kiedy dwa lata temu Harley-Davidson ujawnił plany dotyczące nadchodzących modeli, motocyklowy świat wstrzymał oddech. Z jednej strony pokazano przyciężkiego turystyka Pan America, który nie grzeszył urodą, z drugiej coś, co powiało świeżością i nową estetyką - streetfightera, nazwanego później Bronx.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Z wypiekami na twarzy czekaliśmy na kolejne informacje dotyczące tego motocykla, a oczami wyobraźni widzieliśmy już redakcyjne testy streetfightera z Milwaukee. Tymczasem z nastaniem nowego prezesa, Jochena Zeitza, program "new ways to Harley-Davidson" został pożegnany i zastąpiony programem "rewire". Oznaczało to ni mniej ni więcej tylko grube oszczędności.

Już w kwietniu pisaliśmy o zapowiedziach Zeitza dotyczących ograniczenia wolumenu modeli, systematycznie powiększanego przez poprzedniego prezesa - Matta Levaticha. Zeitz mówił wówczas, że chciałby pozostawić w portfolio tylko najbardziej zyskowne modele. Byliśmy przekonani, że restrukturyzacja nie dotknie zapowiadanych w 2018 motocykli. Stało się jednak inaczej.

Model Bronx, który miał szansę być fantastycznym konkurentem Indiana FTR 1200 i jednym z najpiękniejszych motocykli HD, zniknął. Dosłownie - informacji o nim próżno szukać na stronach producenta, w materiałach prasowych, gdziekolwiek. Koncept został po cichu zgładzony, nie działają nawet strony, które producent założył specjalnie dla tego modelu.

Prezes Zeitz, pytany o ten model od dłuższego czasu udziela enigmatycznych odpowiedzi, kierując uwagę na turystykę, jako segment, który leży w centrum zainteresowania Harleya-Davidsona.

Bardzo szkoda, że Zeitz zdecydował się uśmiercić koncept Bronx. Zapowiadał się bardzo fajny sprzęt - sercem motocykla miał być silnik Revolution Max o pojemności 975 cm3, mocy 115 KM i momencie obrotowym w okolicach 95 Nm.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê