tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki ER-5 (1997-2006) dane techniczne, modernizacje, cena, opinia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Kawasaki ER-5 (1997-2006) dane techniczne, modernizacje, cena, opinia

Autor: Alonzo 2020.05.17, 22:44 1 Drukuj

Kawasaki ER-5 nigdy nie będzie legendą. Był bowiem przeciętny pod względem pojemności, mocy, osiągów czy prowadzenia - posiadał jednak cechy idealne dla motocyklistów, dla których najważniejsza była przyjazność, poręczność i ekonomia…

W latach 90 na motocykle "wsiadało" coraz więcej Polaków. Nie tylko pasjonaci, ale także osoby, które dostrzegły ich walory praktyczne (szybkie przejazdy w korkach, łatwe parkowanie, lepsza mobilność, często niższe koszty eksploatacji). Wiele motocykli zaczęło być traktowanych zarobkowo (kurierzy, dostawcy) lub bardziej użytkowo niż w latach 80, kiedy motocykl był tylko stylem życia. Kawasaki ER-5 to model, który idealnie wpasował się w te trendy, a do tego stanowił godne ogniwo w motocyklowej drodze do dużych pojemności…

NAS Analytics TAG

Geneza Kawasaki ER-5

Kawasaki powstało jako odpowiedź na dużą popularność Suzuki GS500E oraz Hondy CB500. Zadebiutował najpóźniej z całej trójki, jednak od drugiej połowy lat 80. Kawasaki posiadało w ofercie znacznie bardziej sportowego zawodnika, model GPZ500, który nie tylko dobrze się sprzedawał, ale miał bardzo przyzwoite osiągi jak na czterosuwową, dwucylindrową pięćsetkę. I właśnie ta jednostka, napędzająca jeszcze po drodze funbike’a KLE 500 i choppera EN500 posłużyła w ER-5.

Silnik i osiągi Kawasaki ER-5

Silnik to dwucylindrowiec o pojemności 498 ccm - niektórzy twierdzą, że to połówka jednostki napędowej z GPZ1000RX. Zasilany gaźnikami Keihin CVK-34 osiągał 50 KM przy 9000 obr./min. co umożliwiało przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 5,6 s a także osiągnięcie prędkości 175 km/h. Podczas spokojnej jazdy pojazd zużywał 4 l/100 km ale ostra zwiększała konsumpcję nawet do 6,5 l/100 km. W połączeniu ze zbiornikiem paliwa (od 2001 r) o pojemności 17 l oznaczało zasięg od 260 do nawet 420 km.

Pod względem zastosowanej techniki Kawasaki było absolutnie konserwatywne: stalowa rama, klasyczny widelec z jedną tarczą hamulcową z przodu, wahacz wleczony podparty na dwóch amortyzatorach oraz bęben z tyłu. Czy znacie bardziej klasyczne rozwiązania?

Zmiany w modelu ER-5

Modernizacje Kawasaki ER-5 odbywały się cyklicznie ale miały charakter ewolucji. W 1998 motocykl otrzymał wskaźnik poziomu paliwa, wzmocniono także ramę siedzenia. W 2001 roku wraz z niewielkim face-liftingiem nadwozia, Kawasaki straciło przydomek Twister. Zmieniono zawieszenia, zacisk hamulcowy, powiększono zbiornika paliwa do 17 litrów co czyniło zasięg ER-5 godnym motocykla turystycznego. Ostatnia modernizacja odbyła się w 2005 i dotyczyła układu hamulcowego. Od 2007 w ofercie pojawił się następca, udany Kawasaki ER-6.

Ceny i opinia

Ceny zadbanych Kawasaki ER-5 nie powinny przekraczać 5 tysięcy złotych. To model trwały, pozbawiony typowych wad, uznany za solidny, przyjazny, wygodny i bezproblemowy w eksploatacji. Jest zaskakująco przyjazny podczas manewrów ale dosyć stabilny w trakcie ostrzejszej jazdy. To pojazd, którym przy niewielkich kosztach eksploatacji zwiedzimy pół Polski, możemy odwiedzić tor kartingowy a potem przez tydzień rozwozić przesyłki. Jeśli nie wymagamy od pojazdu żadnej kultowości, przebojowości a zależy nam na właściwościach użytkowych - wybór Kawasaki ER-5 wydaje się wręcz idealny…

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę