tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR 600 F4 (1999-2000) - wady i zalety. Opinia uytkowniczki [FILM]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CBR 600 F4 (1999-2000) - wady i zalety. Opinia uytkowniczki [FILM]

Autor: Barry 2020.08.14, 19:18 2 Drukuj

Honda CBR 600 F4 to jeden z tych motocykli, które znają niemal wszyscy, a na dodatek wiele osób zaczynało od nich swoją przygodę z mocniejszymi motocyklami. CBR 600 F4 produkowana w latach 1999-2000 została dość szybko zastąpiona jeszcze bardziej popularnym modelem CBR 600 F4i z wtryskiem paliwa.

Model CBR 600 F4 z lat 1999-2000 to ostatnia gaźnikowa Honda CBR z serii "F". Właścicielką prezentowanej w poniższym filmie CBR 600 F4 z rocznika 2000 jest Kaja. Materiał został zrealizowany na terenie toru Modlin k. Warszawy, stąd w tle rozmowy słychać liczne dźwięki motocyklowych silników…

NAS Analytics TAG

Honda CBR 600 F4 zastąpiła w roku 1999 model CBR 600 F3. Liczne zmiany wprowadzone przez Japończyków sprawiły, że od tego momentu mieliśmy do czynienia z zupełnie nowym, znacznie lepszym motocyklem. Oczywiście kwestie wyglądu zewnętrznego podlegają ocenie indywidualnych gustów, jednak o różnicach technicznych trudno tutaj dyskutować. CBR 600 F4 od jej poprzedniczki dzieli prawdziwa przepaść!

W roku 1999 w nowej Hondzie CBR 600 F4 pojawiła się m.in. aluminiowa rama i aluminiowy wahacz. Konstruktorom udało się dość wyraźnie zredukować masę motocykla. Jednostka napędowa również została zmodyfikowana. Czterocylindrowy, rzędowy silnik zasilany gaźnikami, który znajdziecie w CBR 600 F4, generuje maksymalnie 110 KM mocy i 65 Nm momentu obrotowego. Motocykl rozpędza się do prędkości około 260 km/h.

Kaja, czyli bohaterka tego odcinka, przesiadła się na CBR 600 F4 z modelu CBR 125. Nie szukała konkretne takiego motocykla, ale obecnie nie potrafi się z nim rozstać. W swoim motocyklu najbardziej docenia uniwersalność, z jednej strony wygodną pozycje, z drugiej strony dość sportowy charakter CBR 600 F4. Kaja jeździ na co dzień, do pracy, ale nie unika też regularnych wizyt na małych torach celem szlifowania techniki jazdy.

Użytkowniczka zapytana o wady wspomina przede wszystkim o dość miękkim zawieszeniu, co nie przeszkadza podczas jazdy na co dzień, ale daje się we znaki podczas dynamicznej jazdy na torze. Poważnych awarii i usterek nie było. Po zakupie konieczna była jedynie synchronizacja gaźników i podstawowy serwis olejowy.

Obecnie Kaja planuje założenie stalowego oplotu przewodów hamulcowych oraz większego koła zębatego przy tylnym kole, aby zyskać na przyspieszeniu (na małych torach może się przydać). Tutaj warto dodać, że z częściami zamiennymi do tego modelu problemu absolutnie nie ma.

Honda CBR 600 F4 to model cieszący się opinią bardzo niezawodnego. Oczywiście, wszystko pod warunkiem znalezienia zadbanego egzemplarza i poprawnego serwisowania. Jedynym elementem, który uchodzi w tym modelu za nieco problematyczny, jest napinacz łańcuszka rozrządu. Choć i tu mówimy raczej o kwestii eksploatacyjnej niż częstej, typowej awarii.

Na rynku maszyn używanych niełatwo znaleźć dziś zadbaną, dwudziestoletnią Hondę CBR 600 F4. Wiele takich maszyn jest już mocno sfatygowane i zaniedbane. Jeśli jednak uda wam się znaleźć wymuskaną, zadbaną sztukę, będzie wam ona dzielnie służyć jeszcze przed długie lata.

Z całą pewnością warto tu również rozważyć dołożenie niewielkiej kwoty i szukanie nieco świeższej Hondy CBR 600 F4i. Nowszy model pojawił się na rynku po roku 2001 i był produkowany do roku 2006. Na rynku znajdziecie więcej tych właśnie modeli, zasilanych już wtryskiem paliwa. Można również trafić na egzemplarze specjalnie przerobione, z przeznaczeniem do trenowania stuntu.

Honda CBR 600 F4 to motocykl, który możecie wykorzystać do różnych celów. Sprawdzi się zarówno podczas stawiania pierwszych kroków na torze, w szybkiej turystyce, czy codziennych dojazdach do pracy. Także pasażerowi będzie tu wygodniej niż na typowych motocyklach sportowych (CBR 600 F4 jest wyposażona w pojedynczą kanapę).

Odpowiednio przerobiona CBR 600 serii F świetnie sprawdzi się również do nauki stuntu, choć w tym przypadku zdecydowanie lepiej postawić już na nieco świeższy egzemplarz z wtryskiem paliwa.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr