tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM Super Duke 1290R i tuning za 2500 z³ - ile przyby³o mocy?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM Super Duke 1290R i tuning za 2500 z³ - ile przyby³o mocy?

Autor: Alonzo 2020.12.12, 14:47 Drukuj

KTM Super Duke 1290R ma fabrycznie 177 KM mocy. Jeżeli zabierzemy fabrycznego Super Duka na hamownię, to na kole zmierzymy od 158-161 KM. Dokładana wartość jest zależna od warunków atmosferycznych i od samej hamowni. Jednak KTM jest firmą, która bardzo przychylnie patrzy na dostosowywanie motocykli tej marki do swoich potrzeb. Mamy do dyspozycji KTM Power Parts, czyli cały katalog części, pozwalających zmienić naszego fabrycznego KTMa. W przypadku KTM Super Duka możliwe jest zmodyfikowanie całego układu wydechowego, począwszy od cylindra, a skończywszy na końcówce. Jednak jest to zabieg stosunkowo drogi. Ekipa Moto Freaks postanowiła ograniczyć się w swoich modyfikacjach do kwoty 2500 zł, dlatego modyfikacje chłopaki zaczęli od końcówki wydechu i wybrali Scorpiona Red Power z wyciąganym db killerem. Dodatkowo założyli zamiennik katalizatora również firmy Scorpion. Po co dekat? Pozwala to zmniejszyć masę motocykla, gdyż katalizator w motocyklu KMT Super Duke waży 5,7 kilograma, a sam dekat jedynie 1 kilogram. Wymiana więc pozwala zaoszczędzić 4,7 kilograma. Również wymiana wydechu pozwoliła zaoszczędzić kilogramy. Seryjny wydech do KTM Super Duke 1290R waży 2,8 kilograma, a tytanowa końcówka Scorpiona z wyjętym db killerem 1 kilogram. Dodatkowo wymieniono na sportowy filtr powietrza oraz konieczne było założenie exup elimitatora. Z wyjętym katalizatorem komputer wykrywał błąd i nie pozwalał wykręcić z silnika więcej niż 6000 obrotów. Eliminator błędu servo exup wydechu to koszt na poziomie 200 zł i pozwala wyłączyć ten błąd, pozwalając na pracę silnika bez trybu awaryjnego. Oto film, w którym MotoFreak opowiadają o swoich pracach oraz o efektach tych prac:

Advertisement
NAS Analytics TAG

W drugiej fazie usunięto układ SAS, który doprowadza powietrze z filtru powietrza bezpośrednio do komory układu wydechowego tak, aby zwiększyć efektywność opalania resztek paliwa w spalinach. Zainstalowanie układu eliminującego SAS poprawia reakcję silnika na ruch manetki gazu. Sama wymiana końcówki wydechu spowodowała wzrost zmierzonej na hamowni mocy o 8 KM oraz zmniejszenie wagi o 6 kilogramów. Po zmianie mapy moc wzrosła do około 178 koni, czyli całkowity wzrost wyniósł 10 - 14 koni mechanicznych. 

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê