Honda VFR750R RC30, rocznik 1990 - nówka, nie ¶migana
Trzy Hondy VFR750R RC30 z zerowym przebiegiem są do kupienia u jednego z brytyjskich dealerów. Chętni na podróż sportowym wehikułem czasu będą jednak musieli wyskoczyć z bardzo grubej gotówki.
Honda VFR750R z oznaczeniem ramy RC30 była na przełomie lat 80 i 90 szczytem marzeń fanów motocykli sportowych. To właśnie na tej maszynie Fred Merkel zdobył w latach 88/89 dwa pierwsze mistrzostwa nowopowstałej klasy World Superbike. Wersja drogowa RC30 została zbudowana w zasadzie tylko po to, by spełnić wymogi homologacji do wyścigów. Powstało zaledwie trzy tysiące tych motocykli i już wtedy były bardzo drogie.
Napędzana 118-konnym silnikiem V4 RC30 stała się legendą już w momencie premiery i do dziś jest jednym z najbardziej poszukiwanych klasycznych motocykli sportowych. Tym bardziej niezwykła jest oferta brytyjskiego dealera Craig’s Honda, z siedzibą w pobliżu miasta Bradford. Dostępne są tam aż trzy egzemplarze VFR750R RC30, wyprodukowane w 1990 roku i co najważniejsze - z totalnie zerowym przebiegiem.
Motocykle te przetrwały 28 lat, prawdopodobnie w jakiejś prywatnej kolekcji, nie pokonując w tym czasie ani jednego kilometra na ulicy lub na torze. Maszyny w klasycznym, biało-niebiesko-czerwonym malowaniu można obejrzeć na stronie Craig’s Honda.
Japońskie rarytasy nie są wystawione w żadnym portalu ani domu aukcyjnym, dealer akceptuje wyłącznie bezpośrednie, prywatne negocjacje. Wiadomo jednak, że cena każdego z tych niezwykłych egzemplarzy nie będzie okazyjna - wyceniono je na średnio 65 tysięcy funtów, czyli ponad 300 tysięcy zł za sztukę.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze