tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Ducati Panigale V4R 2019. Ekstremalna torowa nowość tuż przed EICMA

Autor: Redakcja 2018.11.05, 11:05 4 Drukuj

Ducati Panigale V4R waży zaledwie 193 kg w stanie gotowym do jazdy. Nic wielkiego? To czytajcie dalej - 234 KM, tytan i włókno węglowe. To prawdziwa bestia w garniturze Panigale.

Spodziewaliśmy się, że Panigale V4R będzie torowym potworem,  ale i tak parametry tego motocykla zrobiły na nas wrażenie. Motocykl przygotowano do udziału w wyścigach World Superbike, zatem pojemność silnika pierwotnej wersji musiała zostać ograniczona do 998 cm3.

Desmosedici Stradale R został po brzegi wypchany technologiami rodem z MotoGP - tytanowe korbowody i zawory wlotowe, kute tłoki z dwoma pierścieniami oraz wał korbowy o obniżonej o ponad kilogram masie sprawiają że ta jednostka napędowa to maszyneria ekstremalna.

Gdzie nie spojrzeć - oszczędności na masie. Każdy korbowód V4R jest lżejszy o 100 g od tego z V4S, mniej waży także alternator. To wszystko przy znacznie większej mocy - przy 15 250 obr/min wynosi ona 221 KM, po dodaniu opcjonalnego wydechu Akrapovic, dostajemy  234 KM przy 15 500 obr/min. To wartości zarezerwowane dotąd dla świata MotoGP.

Panigale V4R wyposażono w karbonowe skrzydełka, które poprawiają stabilność podczas hamowania z wysokich prędkości. Nowością jest całkowicie nowy przedni widelec Ohlins NPX25/30. Pozbawiono go zewnętrznej kasety, co ma dawać lepszą kontrolę nad tłumieniem.Co ciekawe, zastosowano także asymetryczne tłoki - 25-milimetrowy do tłumienia kompresji na lewej goleni i 30-milimetrowy do tłumienia odbicia na prawej.

Więcej na oficjalnej stronie ducatipolska.pl, a bieżące promocje znajdziecie na włoskimotostyl.pl

Dane techniczne

silnik: czterocylindrowy, widlasty
pojemność skokowa: 998 cm3
średnica x skok tłoka: 81 x 84 mm
moc: 234 KM przy 15 500 obr/min
moment obrotowy: 112 Nm przy 11 500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
sprzęgło: poślizgowe, mokre wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: asymetryczne Ohlins NPX25/30
zawieszenie tylne: Ohlins NPX
hamulec przedni: Podwójna tarcza 330 mm, zaciski Brembo Monobloc Stylema
hamulec tylny: tarcza, średnica 245 mm
masa: 193 kg
Zdjęcia
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę