tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dlaczego nie mo¿na na si³owni wyæwiczyæ miê¶ni do jazdy motocyklem? Superbike i Gamonie na Torze £ód¼
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Dlaczego nie mo¿na na si³owni wyæwiczyæ miê¶ni do jazdy motocyklem? Superbike i Gamonie na Torze £ód¼

Autor: Szymon Dziawer 2023.06.30, 15:13 Drukuj

Musieliśmy sobie zrobić małą przerwę w poszukiwaniach motocykli uniwersalnych i przypomnieliśmy sobie, jakie motocykle są najlepsze na świecie. A wiadomo nie od dziś, że o ile pod względem użytkowości, wygody, ergonomii, zasięgu można przedstawić całą listę motocykli, o tyle jeśli chodzi nam o esencję jazdy (po drogach utwardzonych) nic nie jest w stanie przebić maszyn klasy superbike.

Trochę wyścigowo-rozruchowo udaliśmy się na jeden z naszych małych torów, aby przypomnieć naszym mięśniom odpowiedzialnym za prowadzenie motocykli, że nie zgadzamy się na ich urlop. CO ciekawe, to nie słyszeliśmy o tym, aby ktoś nawet gruntownie przygotowany do sezonu po pierwszym dniu na torze był w stanie powiedzieć: udało mi się wyćwiczyć na siłowni wszystkie partie mięśni potrzebne do prowadzenia motocykla. Też tak macie? Zawsze jakiś mięsień "motocyklowy" da znać o sobie dopiero po jeździe na torze.

NAS Analytics TAG

Wiele razy podnosiliśmy temat jazdy na małych torach. Nadal stoimy na stanowisku, że to ma sens nawet w przypadku dużych i mocnych motocykli. To miejsce, które naprawdę potrafi dać w kość dlatego, że tutaj praktycznie nie ma przestrzeni na odpoczynek. Zakręty są blisko siebie, przerzucamy motocykl z jednego złożenia w drugie i nie ma fizycznie czasu, aby nawet na chwilę "przysiąść" i odpuścić. Jazda dużym motocyklem ma jeszcze jedną zaletę. Silniki są na tyle elastyczne, że można nie zmieniać biegów. My jeździmy po Łodzi "dwójką" i to spokojnie pozwala utrzymywać czasy na poziomie jednej minuty.

Na otwarte pytanie, czy nadal jesteśmy zadowoleni z naszych wyborów możemy powiedzieć… z resztą, sprawdźcie to sami na naszym najnowszym filmie.

DANE TECHNICZNE

BMW S1000RR

Silnik  
Chłodzony cieczą, 4-cylindrowy czterosuwowy silnik rzędowy, cztery tytanowe zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu BMW ShiftCam
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc znamionowa 154 kW (210 KM) przy 13 750 obr/min
Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 11,000 obr/min
Prędkość maksymalna 303 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,21 s
Rama Rama z połączeniem aluminiowym, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy typu upside-down o średnicy 45 mm, naprężenie sprężyny, regulowany stopień ciągnięcia i ciśnienia
Zawieszenie tył: Aluminiowy wahacz z podciągiem, Full-Floater pro, centralny amortyzator teleskopowy, regulowana amortyzacja stopnia ciągnięcia i ciśnienia, regulowane naprężenie sprężyny
Skok zawieszeń przód/tył 120 mm / 117 mm
Wysokość siedzenia 824 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 16.5 l
Wysokość (bez lusterka) 1 205 mm
Szerokość (nad lustrem, z ciężarem własnym DIN) 848 mm
Masa na sucho 175 kg (Pakiet M 173.3 kg) bez akumulatora
Masa własna pojazdu przygotowanego do jazdy, z pełnym bakiem 197 kg (Pakiet M 193.5 kg)  1)
Ładowność (przy wyposażeniu seryjnym) 210 kg

Ducati Panigale V4S

SILNIK 
Desmosedici Stradale 90° V4, rozrząd desmodromiczny, 4 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
POJEMNOŚĆ SKOKOWA
1103 cm3 
MOC 
215,5 KM przy 13000 obr./min
MAX. MOMENT OBROTOWY
123,6 Nm przy 9500 obr./min
RAMA 
"Front Frame", aluminiowa
ZAWIESZENIE Z PRZODU
W pełni regulowany widelec Öhlins NPX25/30 o średnicy 43 mm, elektroniczna regulacja tłumienia i odbicia z Öhlins Smart EC 2.0
Objętość zbiornika 15 l
Rezerwa ok. 3,5 litra
Długość 2305 mm
Wysokość (bez luster) 1356 mm
Szerokość (z lustrami) 922 mm
Masa własna, droga gotowa, w pełni zatankowany 233 kg
Dopuszczalna masa całkowita 445 kg
Ładowność (ze standardowym wyposażeniem) 212 kg
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê