tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Retro Garage Sportster Roberta. By zwalczy doa, e robi tylko dla klientw
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Retro Garage Sportster Roberta. By zwalczy doa, e robi tylko dla klientw

Autor: Lech Wangin 2024.04.26, 13:58 Drukuj

Restaurując motocykle dla klientów, czasami łapię doła, że nic nie robię dla siebie. Mógłbym wyciągnąć z magazynu kolejny motocykl i go odrestaurować, ale chciałem się sprawdzić w kolejnej dziedzinie i spróbować zrealizować customowy projekt - mówi Robert Zawadka właściciel warsztatu Retro Garage.

Wybór padł na Harleya ze względu na jego niepowtarzalny charakter. Ponieważ z założenia motocykl miał być jednoosobowy, a więc raczej mały i zwarty, Robert zdecydował się wykorzystać Sportstera jako bazę do swego projektu. Jest to Sportster 883 Custom z 2003 roku. W fabrycznej postaci był tak brzydki, że wstydziłem się wyjechać nim na miasto. Od razu wstawiłem go na podnośnik i zdjąłem z niego wszystko pozostawiając jedynie silnik w ramie.

NAS Analytics TAG

Robert zaczął szkicować sylwetkę maszyny, która jawiła się w jego wyobraźni. Za inspirację posłużyły dokonania japońskich customizerów. Maszyna miała być chuda, stylistycznie postarzona i tocząca się na wąskich osiemnastocalowych kołach. Robert kupił felgi będące polską repliką tych z wojskowego modelu WLA. W kołach wykorzystał współczesne harleyowe piasty. Drogą prób i błędów dobrał szprychy o odpowiedniej długości. Tarcze hamulcowe o średnicy 11,5" wykonane ze stali nierdzewnej pochodzą z katalogu V-Twin. Na felgi naciągnięto opony Firestone z historycznym bieżnikiem. Przedni widelec to replika Springera z modelu WLA. Widelec "przyszedł" razem z kierownicą, z tym że została ona skrócona, dzięki czemu sylwetka motocykla stała się bardziej kompaktowa, a tym samym zwiększyła się sprawność w przenikaniu warszawskich korków. Klamki na kierownicy to produkt włoskiej firmy Kustom Tech, a manetki wyprodukowała firma Avon. Przednią tarczę chwyta zacisk GMA zamocowany na wsporniku wyciętym laserowo. Z tylną tarczą współpracuje oryginalny zacisk od Sportstera. Tył ramy za mocowaniem amortyzatorów został odcięty. Pod siodłem wspawano poprzeczkę wzmacniającą ramę, a samo siodło amortyzowane na sprężynach Robert dobrał z oferty firmy MalyHd.  By uzyskać odpowiednio niską sylwetkę i dopasować tylne zawieszenie do przedniego widelca, rolę seryjnych amortyzatorów Przejęły amortyzatory Burly o długości 10,5". Tylny błotnik stalowy to dzieło Mikołaja z Olkusza, który prowadzi warsztat Free Bike. Wspornik błotnika to już robota Roberta. Spod jego ręki wyszły również podnóżki wraz ze wspornikami, natomiast pedał hamulca oraz dźwignia zmiany biegów wraz z cięgnami pozostały oryginalne. Silnik otrzymał ostrzejsze wałki rozrządu, a pas zębaty w napędzie tylnego koła zastąpiono łańcuchem. Gaźnik pozostał seryjny, wymieniono jedynie filtr powietrza. Całkowicie przebudowany został układ wydechowy. Rury pochodzą z katalogu V-Twin. By hałas wydechu nie był zbyt głośny, wewnątrz zamontowano wyciszenia firmy Paughco. By układ wydechowy pozytywnie wpłynął na osiągi, przy wyjściu z głowic zamontowano stożkowe zwężki. Przednią i tylną lampę wyprodukowała amerykańska firma Bates, ale już mocowanie reflektora do widelca i wspornik tylnej lampy wraz z tablicą rejestracyjną to dzieło Roberta. Malowanie proszkowe powierzono zaprzyjaźnionej firmie, malowanie na mokro Robert zrobił własnoręcznie, a motywy zdobiące zbiornik paliwa wykonał Arkadiusz Tarnowski, prowadzący w Brwinowie własne studio aerografu. Zbiornik paliwa pochodzi z katalogu V-Twin. Trzeba było jednak przerobić jego mocowanie by posadzić go jak najniżej. W efekcie wszystkich tych zabiegów Harley schudł o dobre 60 kg, dostał wigoru, stał się zgrabniejszy, a jego sylwetka nabrała vintydżowego charakteru. Jazda tym motocyklem sprawia Robertowi dużo frajdy. Kiedy robiliśmy sesję zdjęciową, w trakcie realizacji były dwa kolejne projekty - jeden na bazie Hondy XR 500, a drugi Kawasaki Zephyra. W garażu stał też kolejny Sportser w oczekiwaniu na części konieczne do customowego przenicowania.

Dane techniczne

Retro Garage Sportster
Właściciel: Robert Zawadka  
 
Projekt: Robert Zawadka
Wykonanie: Retro Garage
Czas budowy: 5 miesięcy
 
Silnik
Typ: H-D XL 883, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: dwucylindrowy, widlasty 
Pojemność skokowa: 883 ccm
Zapłon: fabryczny HD
Zasilanie: gaźnik Keihin
Filtr powietrza: after market
Wydechy: V-Twin/Paughco/Retro Garage
 
Przeniesienie napędu: 
 
Silnik-sprzęgło: przełożenie wstępne łańcuchem
Sprzęgło: wielotarczowe mokre
Skrzynia biegów: 5-biegowa H-D
Napęd tylnego koła: łańcuchem
 
Podwozie
 
Rama: podwójna, stalowa HD XL
Zawieszenie przednie: Springer replika WLA 
Podnóżki i dźwignie: Storz
Błotnik przedni: Fuck Front Fender 
Błotnik tylny: Free Bike Olkusz
Zbiornik paliwa: V-Twin/Retro Garage
Zbiornik oleju: HD
Koło przednie: szprychowe 18"
Koło tylne: szprychowe 18"
Hamulce: tarczowe przód V-Twin/GMA/Retro Garage, tył V-Twin/H-D
 
Wyposażenie i osprzęt
 
Kierownica: Replika WLA/Retro Garage
Osprzęt kierownicy: Kustom Tech
Manetki: Avon
Reflektor: Bates
Lampa tylna: Bates
Lusterko: Larsson/Retro Garage
Siodło: MałyHD
Instalacja elektryczna: HD zmodyfikowana
lakierowanie: Retro Garage
Airbrush: Arkadiusz Tarnowski
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjcia
01 Harley Davidson Retro Garage Sportster jazda
NAS Analytics TAG
02 HD Retro Garage Sportster na ulicy
03 Harley Davidson Retro Garage Sportster sesja zdjeciowa
04 Harley Retro Garage Sportster custom
05 custom Retro Garage Sportster
06 custom bike Retro Garage Sportster
07 Harley Davidson Retro Garage Sportster dzwignia hamulca
08 Harley Davidson Retro Garage Sportster reflektor
09 Harley Davidson Retro Garage Sportster klamka manetka
10 Harley Davidson Retro Garage Sportster temperatura
11 Harley Davidson Retro Garage Sportster cisnienie
12 Harley Davidson Retro Garage Sportster kolo szprychowane
13 Harley Davidson Retro Garage Sportster siodlo
14 Harley Davidson Retro Garage Sportster siedzenie
15 Harley Davidson Retro Garage Sportster blotnik
... wicej zdj »
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na gr