Honda ST1100 PanEuropean z 1996 roku. 30 letni motocykl z przebiegiem 12000 w rêkach Gamoni
Na fali testowania najnowszych motocykli Rafała naszła taka refleksja, że kupił... kolejny stary motocykl. Tym razem prawie trzydziestoletni. Jego wybór padł na Hondę ST1100 PanEuropean i jak na razie, po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów (ponad 2 000 od zakupu realizowaliśmy materiał, natomiast aktualnie eksploruje "Pancią" Chorwację) nadal jest zachwycony tym sprzętem. Mieliście może do czynienia z tą maszyną? Podzielacie entuzjazm Rafała?
Ciekawostką jest, że trafił się egzemplarz z naprawdę iluzoryczny, jak na niemal trzydziestoletni motocykl, przebiegiem, bo zaledwie 12 000 km, co w przypadku motocykla turystycznego jest dość niespotykane. Podeszliśmy do testu tego motocykla jak gdyby data jego produkcji nie miała znaczenia i przyjrzeliśmy się mu jakby opuścił fabrykę w tym, a nie 1996 roku. Ciekawostkę jest cena, za jaką oferowany był w Polsce ten motocykl. Było to (przed denominacją w 1995 roku) 500 000 000 (pięćset milionów) złotych i kwota ta z zapasem wystarczyłaby na zakup dwóch nowych Polonezów i pewnie jeszcze na jakąś Jawę 350 Twin Sport…
Motocykl ten, mimo swego wieku (konstrukcyjnego, gdyż jest to praktycznie "nowy" motocykl) sprawuje się bardzo dobrze. Co ciekawe, ma na swoim pokładzie zamontowane 3 systemy podnoszące bezpieczeństwo, czyli: ABS, CBS i TCS. ABS- nie trzeba chyba nikomu przedstawiać, bo to system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, CBS jest systemem sprawiający, że zawsze hamowane są oba koła pojazdu, a TCS to bardzo prosta kontrola trakcji. Co ciekawe, do obu systemów elektronicznych (ABS i TCS) są przyciski pozwalające kierowcy dezaktywować i aktywować je w dowolnym momencie (nawet podczas jazdy).
W naszych garażach znajdzie się jeszcze kilka starszych maszyn. Jeśli będą głosy za, to chętnie wam je przedstawimy. A tymczasem zapraszamy was do obejrzenia odcinka o tym "grzybiarskim" sprzęcie.
DANE TECHNICZNE Honda ST1100 PanEuropean rok produkcji 1996
Silnik: | czterosuwowy, czterocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder |
Pojemność | 1084 ccm |
Moc | 101,4 KM (74 kW) @ 7500 obr/min |
Moment obrotowy | 111 Nm @ 6000 obr/min |
Skrzynia biegów | pięciostopniowa |
Systemy | ABS, CBS, TCS |
Przednie zawieszenie | widelec pneumatyczno-hydrauliczny, Ø43 mm, skok: 150 mm |
Tylne zawieszenie | regulacja napięcia wstępnego sprężyny i odbicia, skok: 120 mm |
Przedni hamulec: | podwójne tarcze o średnicy 296 mm, zaciski trójtłoczkowe |
Tylny hamulec: | tarcza 296 mm, zacisk trójtłoczkowy |
Opona przednia: | 110/80-18 |
Opona tylna | 160/70-17 |
Rozstaw osi: | 1555 mm |
Wysokość siedzenia: | 800 mm |
Kąt wyprzedzenia: | 27.5° |
Masa: | 297 kg |
Pojemność zbiornika paliwa: | 28 l |
Cena w 1996 roku | 50 000 zł (przed denominacją w 1995 roku 500 000 000 zł) |
Cena dziś wg średniej krajowej w 1996 roku: | 460 000 zł |
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeI dzia³a, czego nie powiemy o nowych motocyklach za 30 lat.
OdpowiedzSuper w³a¶nie to jest fajne, ¿e sprzêt 30 letni potrafi zawstydziæ nowe motocykle. W sumie czym siê ró¿ni, ¿e nie ma kolorowego wy¶wietlacza, navi czy innych gad¿etów. I tak najwa¿niejsza jest ...
Odpowiedz